3985
Sök

Sportvagnskonsult - 1st Ferrari 550M -98 + 1st 575M F1 -02 GTR byggen i kolfiber - Carboncossie - MB500 supertouring.

SVK Customs
1 639 Inlägg
8 april 2010
Trådstartare
Det handlade faktiskt mest om att tiden inte räckte till på vetten.
Men som sagt vi åtgärdar det som inte vart bra.
Sen ni som inte har med saken att göra kan väl hålla klaffen med ert gnällande tills det lilla som vart dåligt är åtgärat så kan ni ju uttala er sen, bilen lär ju synas flitigt på alla möjliga evenemang i framtiden så ni kommer att få gott om tillfällen att syna den sen.
Eller kom till verkstan vet jag och beklaga er om ni känner för det.
Vi har öppet vardagar 8-18, oftast även senare samt helger efter överenskommelse..
Om man går in på mitt galleri här på min sida på garaget så kan man ju kolla på en bråkdel av alla de kundjobb som jag gjort sen jag reggade mig på garaget.
Men tror man att alla mina kunder finns här på garaget och framförallt att alla nöjda kunder skriver i min tråd så är man rätt fel på det, det är folk som klagar som märks mest och det är väl en handfull av flera hundra kunder, kanske tusentals kunder. Om man är såpass skärpt att man hittat till min hemsida så kan man ju läsa sig till ett flertal kända racingteam och företag som har anlitat mig, du kan ju ringa dem och fråga om de är missnöjda, bl.a PBZ med Alx Danielsson som förare vars driftingbil jag bygger om nu inför denna säsongen.
Senast redigerat av krille_hlm (8 april 2010)

6 Inlägg
9 april 2010
Om man har företag och lägger upp projekttråd på ett forum som detta tycker jag att man gott kan diskutera det som inte blir bra oxå.

Jag personligen har lagt ner mitt projekt helt för att jag anlitade företaget i fråga och kunde inte använda delarna.

Och man blev tvungen att ta det denna vägen (på forum) för personen i fråga vägrade att ta emot min reklamation och hänvisade till sin advokat. Inte speciellt professionellt.
Att killen i fråga är helt immun mot kritik gör ju inte det lättare

Vad jag förväntar mig av en firma som heter Sportvangskonsult

En konsult eller ett konsultföretag är en person eller ett företag som tillfälligt hjälper ett annat företag, som saknar denna kompetens, med kvalificerade arbetsuppgifter, ofta inom teknik, ekonomi och liknande. Till exempel en byggkonsult som hjälper en uppdragsgivare att projektera en byggnad i enlighet med beställarens/uppdragsgivarens önskemål.

Motivering för ett företag att ta in en konsult kan vara att få in expertkunskap inom ett område där man behöver det.

6 Inlägg
9 april 2010
lindell90 skrev:
Xtravagant skrev:
S500R skrev:
Xtravagant: Nu är du väl ändå ute och cyklar... det är väl flera som är nöjda än missnöjda... det är bara så att det är dom som hörs. Jag har som sagt varit kund hos Krille sedan han startade nästan... och jag är nöjd!

Jag utgår från tråden.
Och som det ser ut är du en av få som tycker att han är bra..
Men med det så lägger du in ett par saker som tex. saker som är mindre bra, håller inte tidsplan osv.
Jag är helt opartisk och bryr mig inte speciellt om han är bra eller anus då jag inte ska lämna nån bil hos han i vilket fall. Jag bara gjorde en observation.
Alla bilar han gjort som fanns på Elmia var det stora brister på. (Enligt folk i tråden.)

Sen kan jag inte hålla med dig med tidsplanen.
Säger man en tid så ska den tiden hållas. OAVSETT vad som händer.
Dålig stil att säga en tid och sen förlänga det, att du försöker skydda det är bara pinsamt.

Låter som att du inte är van att jobba med projekt. Mycket som kan gå fel eller försenas när man har andra parter/företag iblandade.

Man kan ju fråga sig varför man skall förvänta sig fel och förseningar när man anlitar seriösa företag eller personer.
Så min fråga är hur van är du att jobba med projekt?

Team Carkings
2 300 Inlägg
9 april 2010
Man får också lite vad man betalar för i motorvärlden. Man kan inte räkna med att kunna få en "Topnotch" kolfiberkarross för småpengar. Tror att kunder ofta förnekar & vägrar att lyssna på Krilles ord när de är helt exalterade över hur de vill ha bilen själva med en redan färdig bild i huvudet. Det kan inte vara lätt & vara i Krilles situation i ett för tillfället kolfibergalet land smile
Jag har varit runt hos flera stora företag som bygger delar i kompositmaterial och kan utan tvekan säga att Krille är en av de bästa i landet. Sen att även han kan misslyckas är en annan sak, kanske har just med deadlines att göra...vad vet jag. Men jag hänger inte ut en så kompetent person för det. Det vore bara dumt tycker jag.
GO FOR IT KRILLE!!!

6 Inlägg
9 april 2010
CarbonLoader skrev:
Man får också lite vad man betalar för i motorvärlden. Man kan inte räkna med att kunna få en "Topnotch" kolfiberkarross för småpengar. Tror att kunder ofta förnekar & vägrar att lyssna på Krilles ord när de är helt exalterade över hur de vill ha bilen själva med en redan färdig bild i huvudet. Det kan inte vara lätt & vara i Krilles situation i ett för tillfället kolfibergalet land smile
Jag har varit runt hos flera stora företag som bygger delar i kompositmaterial och kan utan tvekan säga att Krille är en av de bästa i landet. Sen att även han kan misslyckas är en annan sak, kanske har just med deadlines att göra...vad vet jag. Men jag hänger inte ut en så kompetent person för det. Det vore bara dumt tycker jag.
GO FOR IT KRILLE!!!

Jag vi har ju olika syn på vad som är bra och dåligt vilket är en himla tur lol
Senast redigerat av audittquattro (9 april 2010)

Team Carkings
2 300 Inlägg
9 april 2010
audittquattro skrev:
CarbonLoader skrev:
GO FOR IT KRILLE!!!

Men va bra, lägg dina futtiga 40 tusen på kolfiber hos någon annan & se hur kvalitén blir då tongue Har du tur får du en dörr eller två lol Därför jag börjat göra mina egna delar & sen att kvalitén blir som den då blir det kan jag stolt ta kritik för, har ju åtminstone dragit positiva ögon till sig enligt Elmias röstning roll
På min bil är dessutom det mesta av kolfibret överlackat eftersom jag inte behöver "flasha" med kolfibret...det räcker att jag vet att det finns där. cool
Senast redigerat av CarbonLoader (9 april 2010)

6 Inlägg
9 april 2010
CarbonLoader skrev:
audittquattro skrev:
CarbonLoader skrev:
GO FOR IT KRILLE!!!

Men va bra, lägg dina futtiga 40 tusen på kolfiber hos någon annan & se hur kvalitén blir då tongue Har du tur får du en dörr eller två lol Därför jag börjat göra mina egna delar & sen att kvalitén blir som den då blir det kan jag stolt ta kritik för, har ju åtminstone dragit positiva ögon till sig enligt Elmias röstning roll
På min bil är dessutom det mesta av kolfibret överlackat eftersom jag inte behöver "flasha" med kolfibret...det räcker att jag vet att det finns där. cool

Ja nu va ju det ett spons jobb från krille så därför priset.
Men jag kan tycka att det är ganska dyrt eftersom det inte gick att använda.

Då menar du att om man inte betalar lika mycket som hos andra så skall man förvänta sig sämre kvallite.
Synd jag inte visste de för då hade jag nog betalat lite mer big_smile
Senast redigerat av audittquattro (9 april 2010)

234 Inlägg
9 april 2010
krille_hlm skrev:
Om man är såpass skärpt att man hittat till min hemsida så kan man ju läsa sig till ett flertal kända racingteam och företag som har anlitat mig, du kan ju ringa dem och fråga om de är missnöjda, bl.a PBZ med Alx Danielsson som förare vars driftingbil jag bygger om nu inför denna säsongen.

Skulle inte PBZ Drift Skyline varit klar några veckor innan Elmia? Såg bara deras nya PBZ Drifting Camaro där. Eller missade jag Skylinen?

Mvh Eric.

Bilvårdstönt.
1 109 Inlägg
9 april 2010
CarbonLoader skrev:
audittquattro skrev:
CarbonLoader skrev:
GO FOR IT KRILLE!!!

Ursäkta mig, men är inte 97% av ditt kolfiber draperat och sen överlackat igen? I det fallet är ju inte kolfibret som är överlackat nått annat än totalt jävla meningslöst.

Sen irriterar det mig att det ständigt snackas om priset.
Hade Krille sagt att det kommer kosta 40 000 kr men det kommer bli dåligt, då lär ju Lars valt att inte låta han göra jobbet.
Sen är det väl inte kundens fel om företaget sätter för låga priser?

Mvh. David.

Bygger rolig bil. :)

Go Faster Motorevents
177 Inlägg
9 april 2010
Dahlhjelm skrev:
krille_hlm skrev:
Om man är såpass skärpt att man hittat till min hemsida så kan man ju läsa sig till ett flertal kända racingteam och företag som har anlitat mig, du kan ju ringa dem och fråga om de är missnöjda, bl.a PBZ med Alx Danielsson som förare vars driftingbil jag bygger om nu inför denna säsongen.

Skulle inte PBZ Drift Skyline varit klar några veckor innan Elmia? Såg bara deras nya PBZ Drifting Camaro där. Eller missade jag Skylinen?

Mvh Eric.

Det blev ändrade planer med på grund av av dubbelbokning på Elmia.

Go Faster Motorevents, TuneTec

234 Inlägg
9 april 2010
S500R skrev:
Dahlhjelm skrev:
krille_hlm skrev:

Mvh Eric.

Okej, Men bilen är klar? Eller vart det för mycket jobb inför Elmia?

Mvh Eric.

Low is a lifestyle
956 Inlägg
9 april 2010
bla bla bla... humor... Vi som inte har något med detta att göra borde inte klaga egentligen.. men sitta vid datorn och skriva kan vi alla..
även om endel prylar inte blir perfekta och någon kund är missnöjd så är jag ganska säker på att Krille vill fixa de.

Stress och hantverk går aldrig ihop. Hade krille fått den tiden han ville egentligen hade inte corvetten varit på elmia. och då hade man klagat på de. Man ska helst bygga en bil utan stress.

Låt krille och den/dom kunder som är missnöjda lösa de själva.

Inredningsverkstaden.nu
Bilradiohuset.se

Go Faster Motorevents
177 Inlägg
9 april 2010
Dahlhjelm skrev:
S500R skrev:
Dahlhjelm skrev:

Mvh Eric.

Mvh Eric.

Nä, han gör i ordning den nu.. han prioreterade ju dom andra bilarna som skulle till Elmia... och vad jag förstår så var det i samförstånd med PBZ.

Go Faster Motorevents, TuneTec

876 Inlägg
9 april 2010
audittquattro skrev:
lindell90 skrev:
Xtravagant skrev:

Jag utgår från tråden.
Och som det ser ut är du en av få som tycker att han är bra..
Men med det så lägger du in ett par saker som tex. saker som är mindre bra, håller inte tidsplan osv.
Jag är helt opartisk och bryr mig inte speciellt om han är bra eller anus då jag inte ska lämna nån bil hos han i vilket fall. Jag bara gjorde en observation.
Alla bilar han gjort som fanns på Elmia var det stora brister på. (Enligt folk i tråden.)

Sen kan jag inte hålla med dig med tidsplanen.
Säger man en tid så ska den tiden hållas. OAVSETT vad som händer.
Dålig stil att säga en tid och sen förlänga det, att du försöker skydda det är bara pinsamt.

Låter som att du inte är van att jobba med projekt. Mycket som kan gå fel eller försenas när man har andra parter/företag iblandade.

Man kan ju fråga sig varför man skall förvänta sig fel och förseningar när man anlitar seriösa företag eller personer.

Det gör man inte men det händer ändå, tillexempel på en lastbil vi byggde här nu i vintras/våras som det skulle monteras en kran på som blev åtta veckor försenad från underleverantören. Skall man då ringa kunden och säga att ni får tyvärr ingen kran för den kom inte i tid tills bilen skulle levereras? Inte mycket vi som påbyggare kan göra då.

Team Carkings
2 300 Inlägg
9 april 2010
audittquattro skrev:
CarbonLoader skrev:
audittquattro skrev:

Ja nu va ju det ett spons jobb från krille så därför priset.
Men jag kan tycka att det är ganska dyrt eftersom det inte gick att använda.

Då menar du att om man inte betalar lika mycket som hos andra så skall man förvänta sig sämre kvallite.
Synd jag inte visste de för då hade jag nog betalat lite mer big_smile

Your misstake mannen hmm Hade du fattat från början att man får bättre grejor för mer pengar så hade du inte haft alla dina stora problem med detta roll Tror ändå att Krilles kolfiberjobb håller ganska hög kvalité i jämförelse med många andras. Självklart lägger man ner mer tid på seriösare kunder som inte har problem att betala för sig...hade iaf jag gjort.
Om du nu är så jäkla säker på din rätt i saken & det handlar om såpass mycket pengar som du nu vill få det till så fattar jag inte varför du har problem med att gå till Krilles advokat..... roll Ganska uppenbart lik i din egen garderob också kisen lol
Senast redigerat av CarbonLoader (9 april 2010)

234 Inlägg
9 april 2010
S500R skrev:
Dahlhjelm skrev:
S500R skrev:

Mvh Eric.

Nä, han gör i ordning den nu.. han prioreterade ju dom andra bilarna som skulle till Elmia... och vad jag förstår så var det i samförstånd med PBZ.

Okej, Den kommer bli grymt ball när den är klar iallfall smile

Mvh Eric.

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
9 april 2010
Nu ska inte kvalitet och pengar ha med detta att göra. Det går att få bra jobb till fina pengar vilket många byggen i denna tråd visar.
Samtidigt är det ett hantverk, då kommer missar. Det dyker upp oväntade saker och då kan saker behöva göras om. Ofta händer dessa saker då folk försöker skynda på ett arbete och det gäller överallt. Ingen är mer än människa.

Det stora fel som blivit här är att det tagits in fler projekt än tiden räckt till, vilket får konsekvenser i slutresultatet. Men att tacka nej till kunder i en så liten krets som detta ändå är kan få stora konsekvenser ekonomiskt, speciellt i så ansträngda tider som vi haft nu ekonomiskt. Det är massor med firmor som gått omkull pga svackan i världsekonomin, då tar man in alla jobb man kan för att hålla firman flytande.
De flesta av oss som sitter här skulle gjort samma sak om det var vi som satt och slet håret för att kunna plocka ut lön.
Sen ska inte det påverka slutresultatet, det är inget försvar, det är bara en förklaring.
Det viktiga är att det går att hitta en lösning när ett problem uppdagas. Sakerna ska uppfylla kontraktet och levereras, det är prio ett. Sen hur stort "vite" det ska vara per vecka i försening är ju mellan parterna, kanske går det att lösa med en ytterligare del utan kostnad, pengar eller hjälp på annat sätt.

Att tänka på till framtiden för alla som lämnar bort saker är att upprätta ett bra kontrakt där även förseningar och felaktigheter ska lösas. Gör man det när man just kommit fram till att man ska göra en affär är ju alla positiva till det och det blir bättre än om något blivit galet. smile

Nu hoppas vi att allt löser sig och slutar tjafsa om hur fel ditt och datt var, vi får ju troligen slutresultatet upp i denna tråd relativt snart och då kan vi ta debatten om det är rätt eller fel då, istället för att spekulera nu. smile

1337
1 343 Inlägg
9 april 2010
lindell90 skrev:
audittquattro skrev:
lindell90 skrev:

Det gör man inte men det händer ändå, tillexempel på en lastbil vi byggde här nu i vintras/våras som det skulle monteras en kran på som blev åtta veckor försenad från underleverantören. Skall man då ringa kunden och säga att ni får tyvärr ingen kran för den kom inte i tid tills bilen skulle levereras? Inte mycket vi som påbyggare kan göra då.

Är ni helt vilse när det gäller att sätta deadline?
Man tar väl inte ett jobb sen säger hur lång tid det jobbet kommer att ta utan att ha en aning?
Om ni nu ska montera en kran på en lastbil får ni ju se till att ha alla grejer hemma INNAN ni sätter deadline. Lite sunt förnuft får man väl ha.
Det låter precis som om detta är vanligt förekommande att man tar jobb, sätter tid och sen fixar och beställer allt efterhand. Det är inget sätt att jobba för ett seriöst företag som vill finnas kvar länge.

I slutändan är det kunden som gör att ett företag överlever, hur kan man då stå att ljuga dom rakt upp i ansiktet?

Jag skulle vilja skaka handen på den personen på er firma som säger när lastbilen är klar utan att ens ha kranen hemma. Verkligen, det verkar vara en skön lirare..

sirmiro skrev:
Nu ska inte kvalitet och pengar ha med detta att göra. Det går att få bra jobb till fina pengar vilket många byggen i denna tråd visar.
Samtidigt är det ett hantverk, då kommer missar. Det dyker upp oväntade saker och då kan saker behöva göras om. Ofta händer dessa saker då folk försöker skynda på ett arbete och det gäller överallt. Ingen är mer än människa.

Det stora fel som blivit här är att det tagits in fler projekt än tiden räckt till, vilket får konsekvenser i slutresultatet. Men att tacka nej till kunder i en så liten krets som detta ändå är kan få stora konsekvenser ekonomiskt, speciellt i så ansträngda tider som vi haft nu ekonomiskt. Det är massor med firmor som gått omkull pga svackan i världsekonomin, då tar man in alla jobb man kan för att hålla firman flytande.
De flesta av oss som sitter här skulle gjort samma sak om det var vi som satt och slet håret för att kunna plocka ut lön.
Sen ska inte det påverka slutresultatet, det är inget försvar, det är bara en förklaring.
Det viktiga är att det går att hitta en lösning när ett problem uppdagas. Sakerna ska uppfylla kontraktet och levereras, det är prio ett. Sen hur stort "vite" det ska vara per vecka i försening är ju mellan parterna, kanske går det att lösa med en ytterligare del utan kostnad, pengar eller hjälp på annat sätt.

Att tänka på till framtiden för alla som lämnar bort saker är att upprätta ett bra kontrakt där även förseningar och felaktigheter ska lösas. Gör man det när man just kommit fram till att man ska göra en affär är ju alla positiva till det och det blir bättre än om något blivit galet. smile

Nu hoppas vi att allt löser sig och slutar tjafsa om hur fel ditt och datt var, vi får ju troligen slutresultatet upp i denna tråd relativt snart och då kan vi ta debatten om det är rätt eller fel då, istället för att spekulera nu. smile

Det måste vara det dummaste jag hört.
Svackan som varit beror på att folk inte konsumerat vilket innebär färre jobb.
Det har ingenting med att ta in för mycket jobb att göra.
Visst man klarar hålla sig flytande sålänge man har jobben och kastar ut skit man inte hinner med. (generellt talat) Men ska man överleva även efter svackan så gör dålig reklam och dåliga jobb saken betydligt värre än själva svackan i sig..

Man måste stå på sig, största felet företagare gör är att inte kunna säga nej.
Det är något man lär sig. Och det är ärligare mot kunden att säga att man inte hinner och måste tacka nej än att säga att givetvis kommer vi bli klara och lämna ut ett halvt ok jobb. eller?
Senast redigerat av Xtravagant (9 april 2010)

I'm not a fighter, I'm a lover!

VW Ägare
1 011 Inlägg
9 april 2010
Xtravagant skrev:
lindell90 skrev:
audittquattro skrev:

Är ni helt vilse när det gäller att sätta deadline?
Man tar väl inte ett jobb sen säger hur lång tid det jobbet kommer att ta utan att ha en aning?
Om ni nu ska montera en kran på en lastbil får ni ju se till att ha alla grejer hemma INNAN ni sätter deadline. Lite sunt förnuft får man väl ha.
Det låter precis som om detta är vanligt förekommande att man tar jobb, sätter tid och sen fixar och beställer allt efterhand. Det är inget sätt att jobba för ett seriöst företag som vill finnas kvar länge.

I slutändan är det kunden som gör att ett företag överlever, hur kan man då stå att ljuga dom rakt upp i ansiktet?

Jag skulle vilja skaka handen på den personen på er firma som säger när lastbilen är klar utan att ens ha kranen hemma. Verkligen, det verkar vara en skön lirare..

sirmiro skrev:

Det måste vara det dummaste jag hört.
Svackan som varit beror på att folk inte konsumerat vilket innebär färre jobb.
Det har ingenting med att ta in för mycket jobb att göra.
Visst man klarar hålla sig flytande sålänge man har jobben och kastar ut skit man inte hinner med. (generellt talat) Men ska man överleva även efter svackan så gör dålig reklam och dåliga jobb saken betydligt värre än själva svackan i sig..

Man måste stå på sig, största felet företagare gör är att inte kunna säga nej.
Det är något man lär sig. Och det är ärligare mot kunden att säga att man inte hinner och måste tacka nej än att säga att givetvis kommer vi bli klara och lämna ut ett halvt ok jobb. eller?

Nu är inte problemet att saker inte blivit beställt i tid.

Sen är det en jävla skillnad att montera en kran på en lastbil och bygga en komplett bil i kolfiber.

Hade Kristian bara kunna beställt alla sakerna klara anpassade för en viss bil som en verkstad gör med en kran så har jag svårt att tro att han hade haft svårt att leverera. Nu handlar det om hantverk och då är det superlätt att man råkar ut för ett missöde som gör att saker inte går som man tänkt och plötsligt har man en försening. Sedan behöver ju inte ett missöde bero på en själv heller utan på leverantörer. Som tillexempel man beställer ett lim och en pistol i god tid men plötsligt har leverantören 3 veckor längre lev tid än dom sagt från början. Då halkar man efter.

Visst det är inte bra att ha leveransförseningar men det som avgör om ett företag är seriöst eller inte är hur det sköter ärendet efteråt och det är precis var Kristian håller på med nu. Tycker vi ska fortsätta låta honom göra det och inte lägga oss i hur han ska sköta sitt företag så underlättar det honom att vara en seriös företagare.

Ska du jämföra Kristians arbeten så ska du jämföra det med andra hantverk som till exempel byggbranschen. Behöver ju knappast upplysa om att byggbranschen är fylld med leveransförseningar.

Henrik Eberlund

453 Inlägg
9 april 2010
Ursäkta men varför hålla på och diskutera allt detta i hans tråd när han har sagt för länge sen att de har kommit överens och att allt kommer lösas under säsongen.

Sök