3555
Sök

Sportvagnskonsult - 1st Ferrari 550M -98 + 1st 575M F1 -02 GTR byggen i kolfiber - Carboncossie - MB500 supertouring.

___ "ByggSnubben" ___
2 456 Inlägg
9 april 2010
Jokke_ skrev:
Ursäkta men varför hålla på och diskutera allt detta i hans tråd när han har sagt för länge sen att de har kommit överens och att allt kommer lösas under säsongen.

big_smile  *Word*

Jobbar:Som Byggare Grovis+Smed+Asbest Sanerare.
Hatar: Regn !!! och Falska Människor.
Projektet; http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p3167999
http://www.nitroz.se

744 Inlägg
9 april 2010
fan vad dyng snack i  denna tråd stackars uphovsmannen  ja håller med dom två sista  uraäkta krille på oftopic i din tråd gjord av mej

www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=114490
Jag stödjer LOADED BMW i satsningen på 24h på Nordschleife. Gör det du med, och sätt DITT namn på Loaded här!
http://volvocustomclub.forum24.se/volvocustomclub.html

1 581 Inlägg
9 april 2010
Kämpa på Krille! Du gör ett bra jobb!
Som tidigare sagt, dem löser de nu sinsemellan så skippa snacket och låt Krille ha sin tråd till hans byggen och inte andras tjafs!

Livsnjutare
1 707 Inlägg
9 april 2010
Själva kolfiber jobbet är bra gjort, Krille håller mycket hög klass på det.

Största problemet var klarlacken, och den lejde han bort. Tror knappast han gör om samma misstag igen.

Andra problemet var tiden, men han lyckades trots allt få ut alla delar till kunderna i tid innan elmia.

Nu har han sagt att han kommer åtgärda alla misstag och vi ser fram emot det resultatet.

SVK Customs
1 639 Inlägg
10 april 2010
Trådstartare
S500R skrev:
Dahlhjelm skrev:
S500R skrev:
Det blev ändrade planer med på grund av av dubbelbokning på Elmia.

Okej, Men bilen är klar? Eller vart det för mycket jobb inför Elmia?

Mvh Eric.

Nä, han gör i ordning den nu.. han prioreterade ju dom andra bilarna som skulle till Elmia... och vad jag förstår så var det i samförstånd med PBZ.

Ja vi ska göra lite mer grejor till PBZ SKylinen, motorn är ändå inte klar. De håller på och plockar ihop en RB30 inför denna säsongen. De vill inte köra med den gamla RB26-an då den egentligen redan är såld och ska sitta i en kundbil.
Så vi ska gjuta även en front och så ska vi laga deras skadade huv och gjuta av även den. Så den är på väg ner från Uppsala nu.
Senast redigerat av krille_hlm (10 april 2010)

SVK Customs
1 639 Inlägg
10 april 2010
Trådstartare
HereComesTrouble skrev:
Själva kolfiber jobbet är bra gjort, Krille håller mycket hög klass på det.

Största problemet var klarlacken, och den lejde han bort. Tror knappast han gör om samma misstag igen.

Andra problemet var tiden, men han lyckades trots allt få ut alla delar till kunderna i tid innan elmia.

Nu har han sagt att han kommer åtgärda alla misstag och vi ser fram emot det resultatet.

Ja, nu ska vi bara boka in en vettig tid att få ner den igen, efter EDPS på emmaboda den 11maj känns vettigt för vår del. Så får vi ordning på den nu direkt i början av säsongen.

mvh

SVK Customs
1 639 Inlägg
10 april 2010
Trådstartare
Lind4hl skrev:
Jag har sett en hel del av dina delar på diverse mässor krille, och vissa saker ( ser sjukt bra ut!!

sen vissa andra grejor ser mindre bra ut. men somsagt, lite tidsoptimist kanske?
sen i min mening så är du SJUKT billig.. kanske skulle bli liiite dyrare och ta åt dig mindre jobb? så du får mer tid men fortfarande samma omsättning?

jag menar du ligger långt under custommanias priser och jag själv tycker du är väldigt billig på dom delarna vi har pratat om, absolut inget ont menat!

tror du kan få riktigt bra finish på alla grejor om du inte har såna deadlines?

(iofs vet jag inte dina exakta deadlines, men du antyder ju att du jobbar mycket övertid osv?) lätt att det blir fel när man stressar..

Jo jag får jobba mer på att inte stressa så mycket så blir finishen också jämnare, sen är det ju tråkigt också när man anlitar en lackerare som gör ett skitjobb och man är så sent på det redan så man inte har tid att åtgärda det, men det är ju egentligen bara mitt fel med bristfällig planering sad
Men nu har jag en anställd också på heltid som är jätteduktig samt en praktikant på 60% som är grym även han, så vi får undan jobben rätt bra nu, vi är i princip ikapp med de flesta beställningarna faktiskt, till den silvriga corvetten t.ex blir grejorna färdiga som avtalat och det är skönt för så har det verkligen inte varit innan.
Jag har ju tagit på mig alldeles för mycket jobb innan när jag varit själv. Och varit en jävla tidsoptimist. Men vi är på rätt väg nu i alla fall smile
Vi kommer även att bygga ut verkstan nu i sommar med ett rejält gjutrum på ca 120kvm samt en lackbox på ca 50kvm och senare blir det även ugn, detta för att kunna möta den kraftigt ökade efterfrågan.

SVK Customs
1 639 Inlägg
10 april 2010
Trådstartare
CarbonLoader skrev:
audittquattro skrev:
CarbonLoader skrev:

Men va bra, lägg dina futtiga 40 tusen på kolfiber hos någon annan & se hur kvalitén blir då tongue Har du tur får du en dörr eller två lol Därför jag börjat göra mina egna delar & sen att kvalitén blir som den då blir det kan jag stolt ta kritik för, har ju åtminstone dragit positiva ögon till sig enligt Elmias röstning roll
På min bil är dessutom det mesta av kolfibret överlackat eftersom jag inte behöver "flasha" med kolfibret...det räcker att jag vet att det finns där. cool

Ja nu va ju det ett spons jobb från krille så därför priset.
Men jag kan tycka att det är ganska dyrt eftersom det inte gick att använda.

Då menar du att om man inte betalar lika mycket som hos andra så skall man förvänta sig sämre kvallite.
Synd jag inte visste de för då hade jag nog betalat lite mer big_smile

Your misstake mannen hmm Hade du fattat från början att man får bättre grejor för mer pengar så hade du inte haft alla dina stora problem med detta roll Tror ändå att Krilles kolfiberjobb håller ganska hög kvalité i jämförelse med många andras. Självklart lägger man ner mer tid på seriösare kunder som inte har problem att betala för sig...hade iaf jag gjort.
Om du nu är så jäkla säker på din rätt i saken & det handlar om såpass mycket pengar som du nu vill få det till så fattar jag inte varför du har problem med att gå till Krilles advokat..... roll Ganska uppenbart lik i din egen garderob också kisen lol

Jag tycker också att det är väldigt tråkigt att Emil gav upp hela projektet så nära mållinjen.
Vi hade ju självklart kunnat passa in hela karossen och även montera den på rörramen samt ordnat med lacken också om han hade velat det och betalat för det, dock ej hos han som lackade vetten haha, men nu skulle han ju ordna med den biten själv för att hålla nere kostnaderna lite så då blev det väl som det blev tyvärr sad
Sen att det blir en massa skitsnack är väl förståeligt till viss del eftersom han ju måste ha känt en enorm frustration över att han inte fick ihop det hela sad
Om någon köper karossen och ramen som ju Emil har till salu skitbilligt så hjälper vi gladeligen till med inpassning, lack och montering av karossen på ramen, kontakta mig för att diskutera kostnaden för detta. För det vore jävligt skoj att se bilen ute på banorna smile

SVK Customs
1 639 Inlägg
10 april 2010
Trådstartare
Gjöt upp en vinddavisare till en Super7 häromdan, klarlack åkte på igår, dock inte hos han som lackade det mesta på Vetten roll

https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/901082_ukuo7e.jpg
Vindavvisare Super7 ca 400gram ink lack
Senast redigerat av krille_hlm (10 april 2010)

Administratör
2 980 Inlägg
11 april 2010
Eftersom det mesta verkar vara uträtt så låter vi tråden vara, undvik OT i fortsättningen..... mvh

En kopp av den svarta såsen...

Fordonstekniker
1 740 Inlägg
11 april 2010
Massa text

Hantverk eller ej.
Förseningar är inte ok.
Att välja byggbranschen som ett exempel var ju jätte bra när man diskuterar förseningar.
Ungefär som att diskutera polska lastbilschaffisar när man diskuterar nykterhet.

Såvida det inte är första gången man gör en sak så vet man hur lång tid varje sak tar.
Så oavsett om det är ett hantverk, montage eller grossistverksamhet man håller på med så är det inte ok.
Vem som gjort fel i detta enskilda fallet vet jag inte och bryr mig inte så mycket på.
Det är lättjan att förseningar är ok som irriterar mig.

Man beställer inte nödvändiga saker i sista sekund, absolut inte om man är hantverkare.
Som hantverkare och skylla på underleverantörer finns bara inte.

En som inte läste Goffens inlägg.

Men, Krille. Du ska ha ha all heder i behåll, av dom bilder man sett så gör du väldigt bra jobb. Han inte med Elmia, så jag hoppas man kommer få nån av dina bilar här uppe i Västmanland.

Lev livet, det kan ta slut fort

SVK Customs
1 639 Inlägg
11 april 2010
Trådstartare
Xtravagant: Om du vill diskutera förseningingar inom den delen av biltillbehörsbranschen som tillverkar customdelar så kan du väl starta en egen tråd särskilt tillägnad detta istället för att ödsla plats i min.
Din åsikt har framgått nu med all önskvärd tydlighet och jag föreslår att ni andra i fortsättningen ej heller fortsätter diskutera detta ämne med Xtravagant i min tråd då jag är kraftigt trött på att läsa om det nu.

474 Inlägg
12 april 2010
Damn vilket nice jobb, ska följas

744 Inlägg
12 april 2010
ja vill veta hur går de med ferarin  eller hur de nu stavas  har sån där dystlexi eller va de heter tongue

www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=114490
Jag stödjer LOADED BMW i satsningen på 24h på Nordschleife. Gör det du med, och sätt DITT namn på Loaded här!
http://volvocustomclub.forum24.se/volvocustomclub.html

Go Faster Motorevents
177 Inlägg
12 april 2010
Jag vill se bilder på min bil wink

Go Faster Motorevents, TuneTec

171 Inlägg
12 april 2010
Krille hoppas du lärt dig din läxa och går ur stärkt ur detta. För Du verkar vara en jävel på kolfiber och stå för felen du gör. Det är inte många som gör, Om jag ska gjuta nåt i kolfiber så vet jag iallefall vem som får jobbet.

Ser fram emot att få se PBZ skylinen i sommar,

Lindesbergs Bilskadecenter
Stöd Reumatikerfonden på Plusgiro 90 03 19-5

140 Inlägg
12 april 2010
S500R skrev:
Jag vill se bilder på min bil wink

Samma här..........

Go Faster Motorevents
177 Inlägg
16 april 2010
Vart har du tagit vägen??? Du har inte tagit semester va wink

Go Faster Motorevents, TuneTec

SVK Customs
1 639 Inlägg
16 april 2010
Trådstartare
S500R skrev:
Vart har du tagit vägen??? Du har inte tagit semester va wink

Nej gud verkligen inte, tvärtom snarare för jag har inte hunnit sitta här och skriva nåt den senaste tiden pga allt jobb vi har, men det börjar ljusna i tunneln nu iaf och jag ska försöka vara lite ledig denna helgen faktiskt, jag åkte hem redan halv åtta ikväll så det vart knappt 12 timmars arbete idag roll
Nu ligger köttet på grillen så snart blir det käk big_smile
Ska se om jag slänger upp lite bilder också i helgen på vad vi gjort i veckan, dock inget på din bil än.
Men den som väntar på nåt gott brukar man ju säga smile

SVK Customs
1 639 Inlägg
16 april 2010
Trådstartare
Heavymetalvan skrev:
ja vill veta hur går de med ferarin  eller hur de nu stavas  har sån där dystlexi eller va de heter tongue

Ja det kommer tid för den också, dock inget den närmaste månaden.

mvh

Sök