Ett stort grattis till Alx som kom fyra i helgen i sin första driftingtävling med kolfiberskylinen under Bilsport Action meet på Mantorp, en bana som han kan rätt bra vid det här laget Så att drifta där med kolfiberskylinen var inga större bekymmer
Det är Alx crew som filmat detta så bara titta och njut:
Lasse Kongo var nere i helgen och tittade till sin feta cossie. Så imorgon börjar vi med arbetet att gjuta formarna. Om allt går bra så har vi originalbakskärmarna borta och kolfiberskärmarna på plats till helgen. Då får vi även in hjulen på rätt plats i hjulhusen. De går ju inte in där nu när eftersom originalskärmarna är intakta i botten. Bakskärmarna tar vi bort i originalskarvarna så de kan säljas sen. Klarlack på kolfiberskärmarna planeras vara klart i slutet av v33:
Snygg som fan Krille! Gillar den inre! Skönt & se att han dumpat ögonlocken du gjorde till honom för jag tyckte dom drog ner det seriösa utseendet betydligt på bilens helhetsintryck. Sen ska ju inte jag snacka om seriös som just nu bygger på en Renault 5:a HAHA!
Formarna på cossien börjar bli klara, bara delningarna kvar nu. Framskärmen har vi redan plockat av för att underlätta gjutningen av delningarna. På bakskärmen får vi dock gjuta delningarna på plats på bilen, lite krångel ska man väl ha Imorgon plockar vi förhoppningsvis av formarna efter lunch, för i så fall hinner vi vaxa dem 5 gånger och börja gjuta kolfiber innan vi går hem för kvällen
Jag har fått lite extra hjälp i verkstan också. Tomislav heter han och han ska göra i ordning min buss. Rutor och inredning är borta. Imorgon börjar han ta bort utvändig plåt så han kan börja byta ut de balkar som är dåliga. Även golvet baktill ska höjas ca 1 meter så vi får in ferrarin därunder. Ovanpå blir sovutrymme. Vi ska höja taket också för att få lite mer höjd i sovutrymmet. Fronten ska också snyggas till lite med ett par nyare strålkastare och grill för ett modernare utseende.
Nu är formarna färdiga till cossien. De tog lite mer tid än förväntat på grund av de komplicerade delningarna, men de blev väldigt bra. Så på måndag börjar vi gjuta kolfiberskärmarna och sen så ska vi även plocka bort original bakskärmarna.
Jag hoppas vi får se mycket av bussen! Och jag kan hålla med om att det vore fräckt med lite kolfiber Lycka till!
Nej, nån kolfiber blir det inte på den tyvärr. Den blir svart med silvrigt tak. Vi behåller de tre rutorna framför sidodörren. Sidorutorna blir svart tonade. Sen blir det ett par feta firmaloggor på hela sidan.
Jag hoppas vi får se mycket av bussen! Och jag kan hålla med om att det vore fräckt med lite kolfiber Lycka till!
Nej, nån kolfiber blir det inte på den tyvärr. Den blir svart med silvrigt tak. Vi behåller de tre rutorna framför sidodörren. Sidorutorna blir svart tonade. Sen blir det ett par feta firmaloggor på hela sidan.
Hoppas att ni använder kolfiber look på vinylen till loggorna, efter som du inte använder kolfiber på bussen.
Förr i tiden uppfattades förekomsten av brinnande bävrar som ett tecken på att något väldigt skumt var på gång.