2932
Sök

Flyttar snart och behöver köpa ny tv till vardagsrummet. 40-42" maxpris 10000:-

104 Inlägg
26 februari 2009
alain skrev:
Jag skulle satsa på en LCD, man ser inte så mycket pixlar som på plasma.

Svar: Precis tvärt om, en LCD är känsligare för en sämre signal än en plasma wink

Råd till köparen:
Köp ALDRIG en apparat som du inte sett hur den är i verkligheten, Om du skall köpa samsung tänk på att handla från en aktualiserad handlare så du inte handlar en "grå importerad" TV då det är helt andra regler om något händer. T.ex. pixel garanti, service ställen.

6 serien och uppåt är mycket bra apparater där du får mycket för pengarna men det är 40a696 du skall ha. 656 är en gammal modell.

Gällande storleken på skärmen så finns det inte några regler utan det är mer en smak sak, kör själv med 50" och sitter 3m ifrån. Vad du dock skall tänka på är att ju större TV du har ju svårare är det att få en bra bild så det krävs alltså bättre signal för att du ska bli nöjd(t.ex. canal digital)

555 Inlägg
26 februari 2009
Hexenhammer skrev:
lanred skrev:
Kan någon tipsa om en bättre 46" LCD än Sony Bravia KDL-46W4000? Skall kosta under 14k

LG 47LG7000 (alt. 47LG6000) är jävligt vettiga, och du kan säkert få en för runt 13 - 14.000kr med lite tur. Dock beror det ju på vad du menar med "bättre". Vid TV-sändningar är ju i princip alla burkar likvärdiga. Det är ju vid Blu-Ray, filmer från din dator t.ex, eller möjligtvis vissa former av DVD som man faktiskt ser en skillnad. Annars gör ju "bättre" apparater oftast bilden sämre, när det är lågupplöst, då man ser alla "fel".

Dock är ju dom jag tipsar om 47-tummare. Men jag antar att en ynka tum inte gör nån skillnad?

LG 47LG6000: http://www.pricerunner.se/pl/2-1082040/ … hits=;;30;

LG 47LG7000: http://www.pricerunner.se/pl/2-1151092/ … hits=;;30;

Verkar nice men gillar inte beställa från nätet. Brukar krångla vid garantiärenden och dylikt.
I butiker kostar de säkert upp mot 16-17k.

För under 14k menar jag då butikspriser^^

Men står antingen mellan Sony eller Samsung i samma prisklass..

Egenföretagare
999 Inlägg
27 februari 2009
Jag köpte igår en Philips 42" LCD full-HD 42PFL7633D på Mediamarkt, kostade 8000 om man räknar med cash-back kampanjen som gör att man får 2000:- tillbaka av Philips. http://www.p4c.philips.com/cgi-bin/dcbi … nformation
Gillar Ambilight skarpt cool

Knegare
718 Inlägg
27 februari 2009
Köp en plasma, visst, inbränningarna finns. Men dem försvinner då TVn är avstängd. Har själv en plasma óch ifall jag spelar något och det blir fastbrännt (under pausning osv) så märker jag det ENDAST ifall skärmen är helt svart. Sen är det så otroligt lite som syns. Dessutom tjänar du en slant på det, plasman är i regel billigare än LCD.

William 2009-02-20

104 Inlägg
27 februari 2009
Murvald: inte om den är svart du "tvättar" med vit skärm, det ska du kunna juuu wink

Knegare
718 Inlägg
28 februari 2009
P_Jonsson skrev:
Murvald: inte om den är svart du "tvättar" med vit skärm, det ska du kunna juuu wink

Haha, joo visst.. Menade att man upplever inbränningen bättre under "mörka förhållanden". Alltså om du tex tittar på starwars som är relativt svarta skärmar wink

William 2009-02-20

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
2 mars 2009
lanred skrev:
Verkar nice men gillar inte beställa från nätet. Brukar krångla vid garantiärenden och dylikt.

Hm. Inte 42:orna. Jag köpte min 50-tummare (LG7000) för 16.500 kr.

Okej. Har hört mycket positivt om Sony. En polare fick precis hem sin burk.

631 Inlägg
2 mars 2009
Jobbar ju med Service.

Panasonic för plasma, Samsung för LCD .  är mitt råd.
Eftersom du sa att du vill ha LCD så säger jag samsung, klart bäst produkter för rätt pris, och underbar service om saker går sönder...  Vilket dom sällan gör..

Hemma står 52" LCD - Samsung.
Framför mig nu står samsung 22" Dataskärm... 

Så jag kör stenhårt på samsung, och kan rekommendera det!

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
2 mars 2009
weeeman skrev:
Jag köpte igår en Philips 42" LCD full-HD 42PFL7633D på Mediamarkt, kostade 8000 om man räknar med cash-back kampanjen som gör att man får 2000:- tillbaka av Philips. http://www.p4c.philips.com/cgi-bin/dcbi … nformation
Gillar Ambilight skarpt cool

Bra val! det är den jag också har. cool

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

555 Inlägg
2 mars 2009
Hexenhammer skrev:
lanred skrev:

Hm. Inte 42:orna. Jag köpte min 50-tummare (LG7000) för 16.500 kr.

Okej. Har hört mycket positivt om Sony. En polare fick precis hem sin burk.

Letar som sagt efter 46" och då kostar de över 16k.. Den sony som jag tänkte köpa har precis höjt butikspriset igen. Irriterande, men men får vänta lite till har tre veckor kvar tills jag köper en.

555 Inlägg
2 mars 2009
Arradin skrev:
Jobbar ju med Service.

Panasonic för plasma, Samsung för LCD .  är mitt råd.
Eftersom du sa att du vill ha LCD så säger jag samsung, klart bäst produkter för rätt pris, och underbar service om saker går sönder...  Vilket dom sällan gör..

Hemma står 52" LCD - Samsung.
Framför mig nu står samsung 22" Dataskärm... 

Så jag kör stenhårt på samsung, och kan rekommendera det!

Min kompis fick två måndagsexemplar på raken när han köpte sin Samsung 7 serie. Inte så ofta att det händer!

Sök