2997
Sök

Flyttar snart och behöver köpa ny tv till vardagsrummet. 40-42" maxpris 10000:-

1 582 Inlägg
29 januari 2009
Trådstartare
Tja!

Dags för flytt snart efter jag renoverat min nyinköpta lägenhet och måste köpa mig en ny tv till vardagsrummet. Hade tänkt mig 40 eller 42" inte större eller mindre smile

Har ett absolut maxpris på 12000:-

Har läst mycket om lcd vs plasma och beslutat mig att köpa mig en lcd pga jag ska kolla en del på film samt ha min laptop inkopplad till tvn.'

Har hittat tre tv apparater på netonnet som jag tycker uppfyller mina krav.

Den ena är Philips 42PFL7603H och den kostar 11490:- den andra är Philips 42PFL7603D och kostar 10980:- och den tredje är Philips 42PFL5603D och kostar 8590:-

Har desvärre ingen erfarenhet när det gäller Philips och tv apparater så om någon här har eller känner någon som har någon av dessa tvn får gärna skriva lite om de är något att ha eller inte big_smile

Tips på andra tv apparater går också bra big_smile
Senast redigerat av LIVINL0UD (22 februari 2009)

Allmänt envis
12 512 Inlägg
29 januari 2009
Panasonic Viera är riktigt bra skärmar, har väl inget specifikt exempel men dom finns väl lite överallt. På elgiganten bla senast jag kollade. Bra tv för pengarna

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Fisketokig
2 997 Inlägg
29 januari 2009
Panasonics nya plasmor är inte alls dumma smile

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

OEM <3
6 957 Inlägg
29 januari 2009
Samsung LE40A567, polaren har den..köptes på Siba för 8000kr, Mediamarkt hade annons på den
för 7777kr, FullHD, 3 HDMI, kanontv om du frågar mig smile

Mvh

OEM <3

1 582 Inlägg
29 januari 2009
Trådstartare
Ska ta och kolla upp Panasonic Viera nu big_smile

Rquired skrev:
Panasonic Viera är riktigt bra skärmar, har väl inget specifikt exempel men dom finns väl lite överallt. På elgiganten bla senast jag kollade. Bra tv för pengarna

1 582 Inlägg
29 januari 2009
Trådstartare
Kan tänka mig det, men inge emot plasma, men är ute efter en lcd tv tongue

Martin 9-3 skrev:
Panasonics nya plasmor är inte alls dumma smile

1 582 Inlägg
29 januari 2009
Trådstartare
Tackar för tipset, ska ta och kolla upp den, har läst mycket gott om Samsung tv-apparater wink

Bjork skrev:
Samsung LE40A567, polaren har den..köptes på Siba för 8000kr, Mediamarkt hade annons på den

Mvh

OEM <3
6 957 Inlägg
29 januari 2009
LIVINL0UD skrev:
Tackar för tipset, ska ta och kolla upp den, har läst mycket gott om Samsung tv-apparater wink

Bjork skrev:

Mvh

Har sj en 50" plasma från Samsung och jag gillar den skarpt, hade LG 37" LCD förut, gillar båda dessa mkt smile

OEM <3

1 582 Inlägg
29 januari 2009
Trådstartare
Jasså lät inga alls fel, men känns som att 50" är alldeles för stort för mig, sen har jag läst så mycket om lcd vs plasma och lcd har varit bäst, men jag har själv ingen större erfarenhet. Det enda jag ska ha tvn till är för att kolla på film från datan samt kolla på film big_smile

Bjork skrev:
Har sj en 50" plasma från Samsung och jag gillar den skarpt, hade LG 37" LCD förut, gillar båda dessa mkt smile

blacken
29 januari 2009
LIVINL0UD skrev:
Tja!

Dags för flytt snart efter jag renoverat min nyinköpta lägenhet och måste köpa mig en ny tv till vardagsrummet. Hade tänkt mig 40 eller 42" inte större eller mindre smile

Har ett absolut maxpris på 12000:-

Har läst mycket om lcd vs plasma och beslutat mig att köpa mig en lcd pga jag ska kolla en del på film samt ha min laptop inkopplad till tvn.'

Har hittat tre tv apparater på netonnet som jag tycker uppfyller mina krav.

Den ena är Philips 42PFL7603H och den kostar 11490:- den andra är Philips 42PFL7603D och kostar 10980:- och den tredje är Philips 42PFL5603D och kostar 8590:-

Har desvärre ingen erfarenhet när det gäller Philips och tv apparater så om någon här har eller känner någon som har någon av dessa tvn får gärna skriva lite om de är något att ha eller inte big_smile

Tips på andra tv apparater går också bra big_smile

Riksdagen baxar på en ganska så välkänd elektronikedja och hom menar Phillips nej,nej, iskallt, det är bara namnet som man betalar för.  Sedan så är det analogt eller digitalt som du har som signalkälla.  Är det analogt så är det en plasman som gäller (dom är stabilare mot störningar/fluktuationer i nätet) än LCD:na.
Senast redigerat av blacken (29 januari 2009)

529 Inlägg
30 januari 2009
Jag har en Samsung LE40M8 och den är jag supernöjd med! Haft den i ett år nu.
Ett test på tv:n http://m3.idg.se/2.1022/1.118153
Senast redigerat av JimpeBoy (30 januari 2009)

"'Cause tramps like us, baby we were born to run" - Springsteen

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
30 januari 2009
jag skullle kört på plasva (vilket jag gör)
kör samma spec som dig, datorn inkopplad för att kolla på film, sedan kolla på bluray o vanlig dvd samt tv såklart.

panasonic's PX80 modeller är inte dumma, dessutom riktigt prisvärda läs mer om dem på www.minhembio.com

Kanon..
1 473 Inlägg
30 januari 2009
http://prisjakt.nu/produkt.php?p=297763
eller
http://prisjakt.nu/produkt.php?p=336201

Det är bara att välja efter tycke o smak.
Nå annat än Samsung o Sony är bara onödigt att kolla på tongue

627 Inlägg
30 januari 2009
Allt som har med Samsung att göra! big_smile

We Ride Togheter, We Die Togheter!

1 582 Inlägg
30 januari 2009
Trådstartare
Jävla svårt val det dära när det gäller tv-aparater. I dagsläget så spenderar jag ingen tid alls vid tvn utan fixar allt via datorn, fast det kan även bero på att jag har en gammal sunkig 28"

Får väl dra till nån butik och försöka hitta någon bra för rätt pris, men vill helst beställa över internet, mycket smidigare osv big_smile

Kanon..
1 473 Inlägg
30 januari 2009
LIVINL0UD skrev:
Jävla svårt val det dära när det gäller tv-aparater. I dagsläget så spenderar jag ingen tid alls vid tvn utan fixar allt via datorn, fast det kan även bero på att jag har en gammal sunkig 28"

Får väl dra till nån butik och försöka hitta någon bra för rätt pris, men vill helst beställa över internet, mycket smidigare osv big_smile

Rätt gött att åka o hämta på netonnet i Örebro nu... själv beställde jag från dustin, gött att få skiten hemlevererad till dörren smile

Vilken TV man ska ha tycker jag dock inte är så svårt just nu... nån av de tre senaste samsung modellerna eller sony, bara gå efter vilken av dem som man tycker är snyggast o passar plånboken bäst smile

1 582 Inlägg
30 januari 2009
Trådstartare
Jo men precis, var förra veckan på netonnet i Örebro så det är riktigt nice med en sådan butik som ligger ganska nära. Bor snart i Karlskoga så i Örebro är man ofta wink

Det var i netonnet som jag såg Philips tv:n och den var så jävla nice i verkligheten tongue

Jo tycker faktiskt att utseendet är riktigt viktigt på tv'n och Philips är riktigt fet, Samsung och Sony har också en del feta men men.

leksak skrev:
Rätt gött att åka o hämta på netonnet i Örebro nu... själv beställde jag från dustin, gött att få skiten hemlevererad till dörren smile

Vilken TV man ska ha tycker jag dock inte är så svårt just nu... nån av de tre senaste samsung modellerna eller sony, bara gå efter vilken av dem som man tycker är snyggast o passar plånboken bäst smile

blacken
30 januari 2009
LIVINL0UD skrev:
Jo men precis, var förra veckan på netonnet i Örebro så det är riktigt nice med en sådan butik som ligger ganska nära. Bor snart i Karlskoga så i Örebro är man ofta wink

Det var i netonnet som jag såg Philips tv:n och den var så jävla nice i verkligheten tongue

Jo tycker faktiskt att utseendet är riktigt viktigt på tv'n och Philips är riktigt fet, Samsung och Sony har också en del feta men men.

leksak skrev:

Bästa tv:n idag är panasonic Viera serien..

1 582 Inlägg
22 februari 2009
Trådstartare
Har hittat tre andra intressanta alternativ, enda jag undrar är vilken av dessa ni skulle ha valt, sen vilken som är bäst av just dom tre? Ska beställa någon av dessa om ca en vecka och därför behöver lite köpråd smile

SAMSUNG LE-40A558 40# LCD-TV FULL-HD
Pris: 7990:-
http://www.dustinhome.se/pd_5010151189.aspx

SAMSUNG LE-40A656 40# LCD-TV FULL-HD
Pris: 9990:-
http://www.dustinhome.se/pd_5010153989.aspx

Eller

SAMSUNG LE-40A567P2W/XXE
Pris: 9980:-
http://www.netonnet.se/ "Finns på startsidan"

Varför jag sänkt budgeten från 12000:- är pga jag ska köpa till drullegaranti och det går på 1000:- sen väggfäste och hdmi-kabel.

Kanon..
1 473 Inlägg
22 februari 2009
LIVINL0UD skrev:
Har hittat tre andra intressanta alternativ, enda jag undrar är vilken av dessa ni skulle ha valt, sen vilken som är bäst av just dom tre? Ska beställa någon av dessa om ca en vecka och därför behöver lite köpråd smile

SAMSUNG LE-40A558 40# LCD-TV FULL-HD
Pris: 7990:-
http://www.dustinhome.se/pd_5010151189.aspx

SAMSUNG LE-40A656 40# LCD-TV FULL-HD
Pris: 9990:-
http://www.dustinhome.se/pd_5010153989.aspx

Eller

SAMSUNG LE-40A567P2W/XXE
Pris: 9980:-
http://www.netonnet.se/ "Finns på startsidan"

Varför jag sänkt budgeten från 12000:- är pga jag ska köpa till drullegaranti och det går på 1000:- sen väggfäste och hdmi-kabel.

Som jag redan sagt så är SAMSUNG LE-40A656 en bra TV så den hade nog jag valt.
Drulleförsäkringen tar man väl via hemförsäkringen?

Sök