2032
Sök

Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

Bilvårdstekniker
253 Inlägg
9 juni 2012
Kan ju säga att Biltemas laddtrycks mätare fungerar inte alls bra.. höll två veckor i min bil..

ılı.lılı.ılı InZZanE ılı.lılı.ılı

Volvotrimmare
323 Inlägg
9 juni 2012
InZZanE skrev:
Kan ju säga att Biltemas laddtrycks mätare fungerar inte alls bra.. höll två veckor i min bil..

håller med, höll inte länge när man började ladda.

Volvo som fin bil, Volvo som vinterbil & Volvo som Racebil!

Bilvårdstekniker
253 Inlägg
9 juni 2012
Streeetkadett skrev:
InZZanE skrev:

Den mätpinnen i själva mätaren på min är riktigt seg hehe. vet inte om biltema häller i sirap istället för nått smörjfett för att den ska kunna röra sig bättre tongue

ılı.lılı.ılı InZZanE ılı.lılı.ılı

Avstängd
10 388 Inlägg
10 juni 2012
InZZanE skrev:
Streeetkadett skrev:
InZZanE skrev:

Den mätpinnen i själva mätaren på min är riktigt seg hehe. vet inte om biltema häller i sirap istället för nått smörjfett för att den ska kunna röra sig bättre tongue

Deras digitala fungerar iaf som den ska smile

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

BMW Fanatiker
191 Inlägg
10 juni 2012
Jag tycker att det är tvärt om när det gäller spärrhandtagen..
Mitt stora kastade in flaggan efter två veckor medans mitt lilla är inne på sin tredje månad nu :p

1 365 Inlägg
10 juni 2012
Vad skumt, Jag har nog bytt det lilla 3 ggr. Mellersta har iofs kastat in handduken 1 gång också men då drog jag så in i h-e så det kändes mer ok.

Flaffy211 skrev:
Mitt stora kastade in flaggan efter två veckor medans mitt lilla är inne på sin tredje månad nu :p

Richtenb skrev:
Vad skumt, Jag har nog bytt det lilla 3 ggr. Mellersta har iofs kastat in handduken 1 gång också men då drog jag så in i h-e så det kändes mer ok.

Flaffy211 skrev:

Hade den lilla, och den höll åratal innan den gav upp yikes var inte speciellt försiktig heller
Tänk köpa en ny, men de är alltså inge bra längre?

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P

Hemmainstruktör
641 Inlägg
10 juni 2012
Brukar undvika Biltema för det mesta men behövde en pump till växellådsolja lite snabbt så hämtade en därifrån.
http://biltema.se/sv/Bil---MC/Verktyg-o … sug-20718/
80 spänn var juh billigt men trodde inte det skulle vara en engångsprodukt. En låda fyllde jag på utan problem, nästa jag skulle trycka i så släppte någon packning inne i pumpen och det sprutade olja åt 3 olika håll.
Rekomenderar inte om den ska användas mer än en gång.

Deras dubbelverkande version höll lite bättre (http://biltema.se/sv/Bil---MC/Verktyg-o … nde-20727/), tung som fan å pumpa men kanske styvare packningarna håller bättre. Slangarna som sitter på är helt värdelösa. Sladdriga och viker sig, dessutom helt för stora för att passa in i något påfyllningshål. Böt ut dom mot vanliga luftslangar så funkade det bättre, blev dock ännu trögare å pumpa.
Men den blev så bra att någon snodde den å jag står utan pump igen...
Rekomenderar, om man vill ha lite träning för armarna, men byt ut slangar.

"Lita aldrig på en smal kock eller ren mekaniker!"
Clubberns projekttråd

BMW Fanatiker
191 Inlägg
10 juni 2012
RightFront skrev:
Richtenb skrev:

Flaffy211 skrev:

Hade den lilla, och den höll åratal innan den gav upp yikes var inte speciellt försiktig heller
Tänk köpa en ny, men de är alltså inge bra längre?

Var kanske lite otydlig, har bara haft det lilla i ca tre månader och det fungerar fortf.
Medan det stora bara orkade två veckor smile

En 5a är Livet.
2 005 Inlägg
10 juni 2012
spärhandtage är under all kritik. hade sönder ett i förgår när jag bytt stabilisatorstag på   bilen.

3 466 Inlägg
10 juni 2012
Vet inte hur det är med övriga spärrhandtag men jag har ett 1/2" med ledat huvud och de har hängt med måånga år nu trots att jag behandlat de riktigt illa.

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

Avstängd
10 388 Inlägg
10 juni 2012
Detta fast i 1/2" har överlevt det mesta inom vår familj i garaget. Med ett "problem", skruvarna som hålller ihop själva handtaget har en förbanna förmåga att leta sig ut o försvinna (som iofs är väldigt lättlöst). Men, i övrigt har det fungerat kanon under de år det varit med.

http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Handve … tag-10390/
Senast redigerat av it_mutt (10 juni 2012)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

1 436 Inlägg
10 juni 2012
Köpte deras billiga vinkelslip 17-174* och efter en vecka gav pinnen som man "håller fast" den utgående axeln med när man byter skiva upp, som tur var såg jag det annars hade den kunnat trilla ner när maskinen gått på full flås och det hade inte varit kul...

(http://biltema.se/sv/Verktyg/Elverktyg/ … 5-A-17174/)

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

16 197 Inlägg
10 juni 2012
köper nästan alla mina handverktyg på biltema (spärrskaft,ringnycklar,spärringnycklar,skruvmejslar mm) 

å de har funkat hur bra som helst.   dock köper jag inte deras billigaste.

men köper man de billigaste man kan hitta så ska man nog inte ha för höga förväntningar heller.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
10 juni 2012
it_mutt skrev:
Detta fast i 1/2" har överlevt det mesta inom vår familj i garaget. Med ett "problem", skruvarna som hålller ihop själva handtaget har en förbanna förmåga att leta sig ut o försvinna (som iofs är väldigt lättlöst). Men, i övrigt har det fungerat kanon under de år det varit med.

det 1/2" handtaget är suveränt, håller i många år.
men somsagt får man ha koll på de små skruvarna i handtaget som vill skruva loss sig själva

486 Inlägg
10 juni 2012
Alex-s skrev:
it_mutt skrev:

men somsagt får man ha koll på de små skruvarna i handtaget som vill skruva loss sig själva

Exakt sånt dom säljer på mekonomen för 300:-

En 5a är Livet.
2 005 Inlägg
10 juni 2012
KJensen skrev:
Alex-s skrev:
it_mutt skrev:

En nackdel med dessa 'stora' handtag är att det är svårt att få på ett järnrör. Jag har nog haft sönder 2 st sånna så de inte gått att ändra läge eller bara snurrar. flertalet har tappat skruvar mm.

NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
2 390 Inlägg
10 juni 2012
Extrazz skrev:
KJensen skrev:
Alex-s skrev:

En nackdel med dessa 'stora' handtag är att det är svårt att få på ett järnrör. Jag har nog haft sönder 2 st sånna så de inte gått att ändra läge eller bara snurrar. flertalet har tappat skruvar mm.

Spelar nog ingen roll vilket handtag man än har, inget av dom är ju byggda för att ha ett stort järnrör hängande på sig.

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658

En 5a är Livet.
2 005 Inlägg
10 juni 2012
_Performance_ skrev:
Extrazz skrev:
KJensen skrev:

Spelar nog ingen roll vilket handtag man än har, inget av dom är ju byggda för att ha ett stort järnrör hängande på sig.

Inte dagens iaf. har ett par gamla satser i garaget och de har många udda storlekar och även en del större än tex 32 som många slutar vid idag. De är lika tjocka i handtaget som förlängningarna. Det enda jag lyckats åsta komma med en sådan sats är att ha vredit hela godset i Det fasta handtaget med ½ hylsa.

NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
2 390 Inlägg
10 juni 2012
Extrazz skrev:
_Performance_ skrev:
Extrazz skrev:

Inte dagens iaf. har ett par gamla satser i garaget och de har många udda storlekar och även en del större än tex 32 som många slutar vid idag. De är lika tjocka i handtaget som förlängningarna. Det enda jag lyckats åsta komma med en sådan sats är att ha vredit hela godset i Det fasta handtaget med ½ hylsa.

Jo självklart är det mycket sämre kvalitet nu på sakerna, men köper man sig ett riktigt bra dragskaft så kan man hänga hur mycket man vill med järnröret big_smile

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658

Sök