2036
Sök

Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

820 Inlägg
13 juni 2012
RightFront skrev:
masseT5R skrev:
RightFront skrev:

Att biltema personalen jag träffat inte har koll på grejerna de säljer wink Självklart finns de dem som har koll... Men för att heta BILtema så har de flesta i personalen inte den blekaste aning om vad för bilgrejer de kränger

Sa det med glimten i ögat, men du är väl inte den första på garaget som spelar över, tagga ner

Vad jag vet är att en av anledningarna Biltema är billiga, är att personalen inte ska vara bildade
på vad nu det ska vara, det kostar pengar, dom ska kunna peka åt rätt håll och fylla på hyllorna etc..
så man får se det lite som en självplock..jag ser inte det som ett problem, jag vet alltid vad jag ska ha,
annars får ni som inte har nån koll på vad ni nu ska ha, ni får åka till Mekonomen, Meca..där finns det folk som kan
svara lite mera på vad ni nu inte verka ha nån aning, på vad ni ska ha..eller lämna in bilfan till verkstad.

Självklart är det så, det är ju inte som jag skrivker: "HELVETE FICK FEL GREJER PÅ BILTEMA, KOMMER FAN ALDRIG MER ÅKA DIT!!!!!!!" roll Konstaterade bara att de oftast inte har koll (finns andra lågpris ställen där personalen faktiskt lär sig lite om grejerna) 

Tycker de har ett billigt och bra utbud (med varierande kvalité), vet vad jag ska ha och om de ger mig fel vid disken så påpekar jag det snällt smile (för övrigt så gillar jag inte att handla över disken, tycker allt borde vara på hyllorna, men de har väl sina skäl)

Men Biltema är heligt för många här på garaget, kritik mot de blå/grå varuhuset uppskattas inte...

jo så är det, inget ersätter original..synd bara att priserna är hjärndöda på det hehe

820 Inlägg
13 juni 2012
M_icke_ skrev:
RightFront skrev:
masseT5R skrev:

Vad jag vet är att en av anledningarna Biltema är billiga, är att personalen inte ska vara bildade
på vad nu det ska vara, det kostar pengar, dom ska kunna peka åt rätt håll och fylla på hyllorna etc..
så man får se det lite som en självplock..jag ser inte det som ett problem, jag vet alltid vad jag ska ha,
annars får ni som inte har nån koll på vad ni nu ska ha, ni får åka till Mekonomen, Meca..där finns det folk som kan
svara lite mera på vad ni nu inte verka ha nån aning, på vad ni ska ha..eller lämna in bilfan till verkstad.

Självklart är det så, det är ju inte som jag skrivker: "HELVETE FICK FEL GREJER PÅ BILTEMA, KOMMER FAN ALDRIG MER ÅKA DIT!!!!!!!" roll Konstaterade bara att de oftast inte har koll (finns andra lågpris ställen där personalen faktiskt lär sig lite om grejerna) 

Tycker de har ett billigt och bra utbud (med varierande kvalité), vet vad jag ska ha och om de ger mig fel vid disken så påpekar jag det snällt smile (för övrigt så gillar jag inte att handla över disken, tycker allt borde vara på hyllorna, men de har väl sina skäl)

Men Biltema är heligt för många här på garaget, kritik mot de blå/grå varuhuset uppskattas inte...

Här i stan har dom börjat anställa Punkare och invandrare. Detta istället för folk som faktiskt kan någonting om bilar.

haha snyggt..ja nä jag skiter väll i vilket..det håller så länge det håller typ..

1 160 Inlägg
13 juni 2012
båttutan var riktigt gott ljud i den.klart bättre än kompressorhorn

820 Inlägg
13 juni 2012
horbybonnen skrev:
båttutan var riktigt gott ljud i den.klart bättre än kompressorhorn

haha..nu har jag missat nåt

392 Inlägg
14 juni 2012
Tjenare, nån som har erfarenheter om biltemas soppa filter, frambromsok och skivor till A6-98 ?? bra/skit dåligt?? tongue

2 405 Inlägg
14 juni 2012
Fillppa skrev:
Tjenare, nån som har erfarenheter om biltemas soppa filter, frambromsok och skivor till A6-98 ?? bra/skit dåligt?? tongue

Jag tycker inte alls om deras bromsdetaljer! Skivorna bak på min a4 1,8t är snart slut efter ett år och fram ser dem fortfarande fina ut efter 4års användande (skivor fram köptes på bildetaljer).

Dunken
14 juni 2012
Trådstartare
Nybergrobin skrev:
Fillppa skrev:

Jag tycker inte alls om deras bromsdetaljer! Skivorna bak på min a4 1,8t är snart slut efter ett år och fram ser dem fortfarande fina ut efter 4års användande (skivor fram köptes på bildetaljer).

Det vore ju inte fel med lite mer info om ditt inlägg, typ om skivorna är utnötta eller rostiga eller vad nu som ger ditt uttryck i inlägget..

Lite mer kött på benen får du nog delge i inlägget.
//Dunken

2 405 Inlägg
14 juni 2012
Dunken skrev:
Nybergrobin skrev:
Fillppa skrev:

Det vore ju inte fel med lite mer info om ditt inlägg, typ om skivorna är utnötta eller rostiga eller vad nu som ger ditt uttryck i inlägget..

Lite mer kött på benen får du nog delge i inlägget.
//Dunken

Dem är absolut inte rostiga men dem är fint och jämnt nersliten tongue Sedan blir dem jättebruna om bilen står en dag när det regnar. Kommer behöva byta dem innan vintern eftersom skiten börja bli rätt så smala nu...

Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
14 juni 2012
Fillppa skrev:

skivorna bliv snea och rostar/slits fort.
beläggen slits fort och dammar utav bara fan

badboy for life
356 Inlägg
14 juni 2012
hej är det någon här som fått en 2a på bes på grund av biltemas h7 lampor anl var att den var för bländande samt difus som dom sa
Senast redigerat av biltemaanstalld (14 juni 2012)

leva bör man ändå dör man

1 071 Inlägg
14 juni 2012
biltemaanstalld skrev:
hej är det någon här som fått en 2a på bes på grund av biltemas h7 lampor anl var att den var för bländande samt difus som dom sa

Glödlampor ska man inte köpa på biltema utan orsam eller http://www.thornermaskin.se/epages/thor … 72%20PR%22

Onödigt inlägg^^

badboy for life
356 Inlägg
14 juni 2012
kan det vara på grund av dom som jag fick 2a har läst att dom kan ge difus ljusbild sammt vara bländande
partyvan skrev:
biltemaanstalld skrev:

Glödlampor ska man inte köpa på biltema utan orsam eller http://www.thornermaskin.se/epages/thor … 72%20PR%22

1 071 Inlägg
14 juni 2012
Fått det på några bilar men bara bytt till philips +30 och fått bra ljusbild

Onödigt inlägg^^

badboy for life
356 Inlägg
14 juni 2012
så med andra ord så bytta lampor till kvalitets lampor så ska bes inte ge den mer problem vid ombes
partyvan skrev:
Fått det på några bilar men bara bytt till philips +30 och fått bra ljusbild

Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
14 juni 2012
biltemaanstalld skrev:

jag har bytat flera biltemalampor till phillips på kundbilar just på grund av diffus ljusbild.

badboy for life
356 Inlägg
14 juni 2012
och efer det så har bes inte klagat för jag fick om bes på just detta
Alex-s skrev:
biltemaanstalld skrev:

jag har bytat flera biltemalampor till phillips på kundbilar just på grund av diffus ljusbild.

NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
2 390 Inlägg
14 juni 2012
Nybergrobin skrev:
Fillppa skrev:

Köpte nya till min A3 från meca, slut på ett år. Köpte biltemas och har funkat bra ända tills nu (Y)

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658

Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
14 juni 2012
biltemaanstalld skrev:
Alex-s skrev:
biltemaanstalld skrev:

precis, jag såg skillnaden direkt med ljusinställaren på jobb.

1 482 Inlägg
14 juni 2012
Själv kör snart 3e året med biltema skivor och belägg ifram på seaten. Har väll kört runt 4000mil. Mycket gods kvar på skivorna och beläggen är det mycket kvar på. Dammar inte så värst mycket heller.

Har heller inga dåliga erfarenheter av deras soppafilter, fungerar bra.

BLT Service
Theracords Music Label

badboy for life
356 Inlägg
14 juni 2012
tack så mycket för ditt svar efter som det är första gången jag använt biltemas h7 lampor och aldrig fått ombes på detta
Alex-s skrev:
biltemaanstalld skrev:
Alex-s skrev:

precis, jag såg skillnaden direkt med ljusinställaren på jobb.

Sök