1998
Sök

Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

En 5a är Livet.
2 005 Inlägg
26 juni 2013
TyraX skrev:
Listade ut 1 sak här om dagen i alla fall!! Biltemas stråklastar toning är VÄRDELÖS att jobba med!! högkvalitatift skit smile

Den kräver värme för att arbetas runt hörn mm.

Dumpersförare.
970 Inlägg
26 juni 2013
TyraX skrev:
Listade ut 1 sak här om dagen i alla fall!! Biltemas stråklastar toning är VÄRDELÖS att jobba med!! högkvalitatift skit smile

Snarare Handhavandefel.

2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97

5 198 Inlägg
26 juni 2013
Extrazz skrev:
TyraX skrev:

Den kräver värme för att arbetas runt hörn mm.

Som de flesta toningar,,, inget speciellt för just Biltemas.

102 Inlägg
27 juni 2013
Hjullager!
Köpte hjullager till min omega i februari och det havererade för 2 veckor sedan (juni), alltså ca 3 månader och kanske 600 mil höll det.
Var och claimade mina slantar tillbaka idag, det gick bra, kunde gått värre ex.vis kunde ju tappat hjulet i 110km/h..

Annars brukar jag vara relativt nöjd med biltemas varor, kommer handla där igen trots detta.
Har haft bra erfarenheter med bla. torkarblad, bromsbelägg, verktyg, div maskiner, bilvårdsprodukter osv ja t o m deras kalligar är ok smile
men några hjullager därifrån blir det inte igen, tur man känner igen oljuden iaf.

vägra 6*9'or

...has left the building...
4 474 Inlägg
27 juni 2013
Apropå hjullager...Korrekt montering är viktigt. O ja det har betydelse hur hårt man drar "muttern", o även i vilket skick lagerhuset är... Kört på Biltema hjullager några gånger, har hållit i MINST 10000 mil varje gång. Har hjullager bak på min bruxis från ebay.de, 5€/st, 5000 mil and still going strong, naturligtvis ORDENTLIGT infettade och korrekt monterade!

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

1 020 Inlägg
27 juni 2013
dawwe skrev:
Apropå hjullager...Korrekt montering är viktigt. O ja det har betydelse hur hårt man drar "muttern", o även i vilket skick lagerhuset är... Kört på Biltema hjullager några gånger, har hållit i MINST 10000 mil varje gång. Har hjullager bak på min bruxis från ebay.de, 5€/st, 5000 mil and still going strong, naturligtvis ORDENTLIGT infettade och korrekt monterade!

Det är väl bara o säga grattis.
Har faktiskt varit med om biltemalager som visat sig glappa innan dom ens varit monterade, märkte det när jag pressat i det o ja det pressades rätt.
Är väl som allt annat varierande kvalite.
Sen å andra sidan har jag sett mekonomenlager rasa på bara några mån .
Torkarbladen är kanon.
Deras billiga går 2 uppsättningar om året så då vet man att vintern är nära när torkarbladen är kassa.

Köpte dörrhandtag till ytterdörr där idag, skruvar o muttrarna var inte samma mått , låskista o kolvar passa o funka sjukt bra o till kanonpris.
Låskista 88251
Dörrhandtag 88255
Cylinder 88252

Om du inte är tokförbannad har du inte koll på vad som pågår

102 Inlägg
28 juni 2013
dawwe skrev:

du har säkert rätt, men detta lager är av färdigpressat hub-typ, man bara trär på lagret och drar fast en fet mutter.
lagret kändes glappt redan första dagen, men som jag skrev: jag har även stött på saker på biltema av god kvalite.

vägra 6*9'or

1 365 Inlägg
28 juni 2013
Det stora problemet är väl att kunden får stå för kvalitetskontrollen vilket avspeglar sig i priset. Min erfarenhet är att antingen funkar det eller inte från biltema. Jag provtrycker exempelvis alltid deras stötdämpare på parkeringen ett antal ggr för jag vet att de är antingen kass från start eller kommer hålla ett bra tag. Samma sak med deras blå 1000 kr domkraft, min har misshandlats i 2 år och funkar kanon medans andras har brakat ihop efter 1 månad och troligtvis var de kassa redan från början i någon packning.

Säkert samma sak med hjullagren där iofs felaktig montering kommer med i bilden också

93 Inlägg
29 juni 2013
hej, någon som har testar hjullager till s/v 70 ?

eller vågar man prova

441 Inlägg
29 juni 2013
Muggzorz skrev:
hej, någon som har testar hjullager till s/v 70 ?

eller vågar man prova

Min frus lillebror har dem på sin 854 och de funkar. Jag montera ett på min v70n idag och det var helt vid leverans....

93 Inlägg
29 juni 2013
ok då får man åka och inhandla 2 st då

102 Inlägg
29 juni 2013
gör så! testa direkt när det är monterat om det finns glapp, om det finns glapp så kan du räkna med att få skruva om ett par 100 mil igen.

vägra 6*9'or

JFfoto
30 juni 2013
Trådstartare
Kan man slipa bort rosten, så det blir plåtrent, sen lägga över detta och slipa till?

http://biltema.se/sv/Bat/Kemikalier/Pol … kel-30628/

1 071 Inlägg
30 juni 2013
Kalltkaffe skrev:
Kan man slipa bort rosten, så det blir plåtrent, sen lägga över detta och slipa till?

Eller glasfiber spackel det släpper inte igenom nån fukt det häller

Onödigt inlägg^^

JFfoto
30 juni 2013
Trådstartare
partyvan skrev:
Kalltkaffe skrev:

http://biltema.se/sv/Bilvard/Spackel/Gl … kel-36053/

denna t.e.x?

Sen bara slipa tills det blir bra, sen grundar, och lackar med färg?

1 071 Inlägg
30 juni 2013
Kalltkaffe skrev:
partyvan skrev:
Kalltkaffe skrev:

denna t.e.x?

Jo den men jag brukar lägga sista lagret (standard) spackel eftersom den är mer lättslipad än glasfiber sen grund och färg

Onödigt inlägg^^

JFfoto
30 juni 2013
Trådstartare
partyvan skrev:
Kalltkaffe skrev:
partyvan skrev:

denna t.e.x?

Jo den men jag brukar lägga sista lagret (standard) spackel eftersom den är mer lättslipad än glasfiber sen grund och färg

Ja okej smile Tackar.

49 Inlägg
30 juni 2013
TenZer skrev:
Deras lädervårdsprodukter verkar funka rätt bra (fick tips om dom på STCS), våtsandpapper skulle jag kunna köpa där igen (20spänn för 10ark eller va det nu var) håller inte lika bra som t.ex. de på julas men halva priset.

Deras verktyg är däremot bara SKROT spärrskaft som trillar isär efter 10min och hylsor med samma "precision" som en elefant. Sist köpte jag deras 340mm dragskaft för några 100lappar vilket man antar ska vara Heavy Duty men redan efter knappt ett halvårs användning (ingen misshandel) glappar leden friskt. Viktiga motordelar eller säkerhetsdetaljer skulle jag inte heller köpa där efter allt jag hört om både det ena och det andra. Oljesugarna ska man också hålla sig borta från då de inte klarar av att suga.

Allt är inte skräp men mycket

jag tycker biltema håller samma standard som tengtools gör, vi har tengtools (stora skåpet) och dom spärrskaften trillar ochså sönder (dock inte efter 10 min) men efter ca 4månader så gör dom, köpte ett biltema spärrskaftset och spärrskaftet höll då 4 månader. skruvar dagligen, mest rostiga volvos.

146 Inlägg
30 juni 2013
Någon som testat eller vet något om deras alu intercoolers?

Dumpersförare.
970 Inlägg
30 juni 2013
Såg idag att biltema här hemma har börjat sälja plexiglas. kommer ej ihåg storleken på plattorna. bra iaf för alla som bygger ljud.

2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97

Sök