3893
Sök

Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

1 020 Inlägg
14 april 2014
Emiiilz skrev:
Tyfors skrev:
Demmpa skrev:

kalas bra, har 3st på v70in, riktigt hyggliga för pengen

blir å handla å se :-) sett att bra många har såna men aldrig sett hur dom lyser :-/ el jo ljust ute å bara tittat in i dom å de säger ju inget alls :-/

Dom är faktiskt bra, bättre än SIM fjärr när jag jämförde smile

Far har 3 sådanna på taket. Lyser bättre än mina boreman med eftermonterat xenon.
Dock är dom lite klumpiga

Om du inte är tokförbannad har du inte koll på vad som pågår

7 438 Inlägg
14 april 2014
finns en nackdel med biltemas, tycker jag när jag ser på deras hemsida,, att dem ej finns i pencil,, jag vill ha 2 fjärr och MINST en pencil

908 Inlägg
14 april 2014
granadadr skrev:
finns en nackdel med biltemas, tycker jag när jag ser på deras hemsida,, att dem ej finns i pencil,, jag vill ha 2 fjärr och MINST en pencil

Precis de är ju lite synd. Bättre du köper en ledramp och sedan 3 pencil ex big knick med xenon så får du schysst ljus smile

7 438 Inlägg
14 april 2014
Emiiilz skrev:
granadadr skrev:

Precis de är ju lite synd. Bättre du köper en ledramp och sedan 3 pencil ex big knick med xenon så får du schysst ljus smile

jag kör med blandad kompott smile

på dieseln kör jag 3 sim en pencil, xenon,, 35w lampor 55w ballaster

på escrutten 2 nbb175 pencil 35w
på andra bruksbilen 2 bosch 225 35w

måste säga att jag gillar simarna bäst av denna kombon iaf,,

så nästa vinter blir det sim på escrutten med,,

908 Inlägg
14 april 2014
granadadr skrev:
Emiiilz skrev:
granadadr skrev:

jag kör med blandad kompott smile

på dieseln kör jag 3 sim en pencil, xenon,, 35w lampor 55w ballaster

på escrutten 2 nbb175 pencil 35w
på andra bruksbilen 2 bosch 225 35w

måste säga att jag gillar simarna bäst av denna kombon iaf,,

så nästa vinter blir det sim på escrutten med,,

De va som fan smile Jag tycker mina 5 SIM 2f-3P inte är alls mkt jämfört mot mina 2st pencil big knick med 100w xenon. I simmarna sitter det 55w, vvme xenon som jag tror är rena skiten i ljusväg/styrka, kan vara därför.

Svetsare
1 204 Inlägg
14 april 2014
vet int hur man gör för att citera flera? så försöker få me allt i nytt inlägg :-)

är dom som sim el bättre så låter de riktigt bra :-)
har haft 3st sim me blått glas dom va väl ok trots pencil på alla. annars är de ju 2 fjärr å 1 pencil som gäller.

har annars kört på big knick men ekonomin är int i topp just nu så tänkte på biltemas, tycker dom ser trevligare ut än sim men de e ju inte de viktiga utan de e ljuset :-)

går ju alltid å stoppa i xenon eftersom men är ju H7 i dom finns de oxå i 100w? tänker främst på halogen.

inte super viktigt nu me x-ljus då de e sommar men kan ju handla nu så e de klart te den tråkiga tiden.

(Bara fantasin sätter gränserna)

907 Inlägg
18 april 2014
Nån som har provat den här ? http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-t … ilm-33580/
Jag köpte igår och skulle sätta gul film på mina lysen,börjar måtta upp och klippa till börjar dra av filmen så den ska gå att klistra fast upptäcker då att det är veck på filmen direkt från förpackningen mad tänker jaja för köpa ny imorgon men fortsätter med blinkersen ändå,gör samma sak där börjar dra av filmen och upptäcker då att det inte är nått klister på den biten mad
Hur fan kan man lyckas göra en bit som redan har veck och inte klister på hela biten Jävla Feltema mad

Varvstopparn
460 Inlägg
18 april 2014
primeramannen skrev:
Nån som har provat den här ? http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-t … ilm-33580/
Jag köpte igår och skulle sätta gul film på mina lysen,börjar måtta upp och klippa till börjar dra av filmen så den ska gå att klistra fast upptäcker då att det är veck på filmen direkt från förpackningen mad tänker jaja för köpa ny imorgon men fortsätter med blinkersen ändå,gör samma sak där börjar dra av filmen och upptäcker då att det inte är nått klister på den biten mad
Hur fan kan man lyckas göra en bit som redan har veck och inte klister på hela biten Jävla Feltema mad

funkat fint hos mig
är skyddsplast på BÅDA sidorna av filmen wink

Och veckena har då varit i skyddsplasten för filmen på dom jag köpt,annars är det bara värma lite med varmluftspistolen så gåre att få bort dom smile

Redline for some good time
gasar till de rasar
It's completely safe! My emergency lights are on while drifting!

Fixare
321 Inlägg
18 april 2014
kyngas skrev:
primeramannen skrev:

funkat fint hos mig
är skyddsplast på BÅDA sidorna av filmen wink

Och veckena har då varit i skyddsplasten för filmen på dom jag köpt,annars är det bara värma lite med varmluftspistolen så gåre att få bort dom smile

Funkar för jävla bra här också. Använt deras på 5-6 bilar och aldrig haft några veck eller liknande.

Lone Star Garage

En 5a är Livet.
2 005 Inlägg
18 april 2014
primeramannen skrev:

Köpte vanliga "transparant" och jag hade stora veck som du nämner. Dock sitter det bra på plana ytor. Jag värmde inte mitt och det har börjat släppa lite. Kan ha att göra med att anläggningsytan efter där man bör värma filmen för att den ska passa glaser är för liten. Inget som håller den på plats så att säga. Sen att jag smäckte dit det på 5 minuter är en annan sak. Man ska nog lägga ner bra mycket mer tid på att värma filmen och få den exakt.

1 Inlägg
18 april 2014
Hejsan! jag undrar om det är någon so har testat biltemas intercooler? nöjda/missnöjda? tänkte sätta det på min Saab 9-5a! Mvh smile

Inbiten Volvonörd
799 Inlägg
18 april 2014
primeramannen skrev:

Säkert handhavandefel...
Då jag köpt cirka tio rullar sen dom började sälja och dom har alltid varit felfria.

Volvo V70N 2,5T projekt>>> http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=290249
www.skogenracing.com
Volvo 944 Turbo+ 1991
Volvo 854 SE 1995

62 Inlägg
24 april 2014
Förra sommaren åkte jag till Biltema o köpte Skruvmejsel-set där man kunde skruva snett. Skiten gick sönder efter 2 användning.. Köpte det för 300 kr. Råka slänga kvittot oxå sad

http://www.spardags.se - Jämför din bilförsäkring
Gilla oss på Facebook: https://www.facebook.com/spardags

Spardags skrev:
Förra sommaren åkte jag till Biltema o köpte Skruvmejsel-set där man kunde skruva snett. Skiten gick sönder efter 2 användning.. Köpte det för 300 kr. Råka slänga kvittot oxå sad

Står det [Biltema] på grejerna så behöver man inte kvitto smile

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P

1 679 Inlägg
24 april 2014
Värt att använda Biltemas stålomspunna bränsleslang?
Tänkte använda den i bränslearmaturen smile

951 Inlägg
24 april 2014
vad tycker ni om biltemas kolfiber ? bra eller skräp smile

Avstängd
10 388 Inlägg
24 april 2014
andreas_1996 skrev:

Köpte en rulle för...2-3 år sen, har fungerat bra. Dock bara monterat "inne" (vet inte om den är rekommenderad till annat iofs)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

Avstängd
195 Inlägg
24 april 2014
Nån som har provat fritidsbatterierna + solcellerna för husvagn/båt ? ska bygga ett separat elsystem i vanen så man kan driva en liten kyl + belysning

VAGIS Car Club
1 093 Inlägg
24 april 2014
it_mutt skrev:
andreas_1996 skrev:

Köpte en rulle för...2-3 år sen, har fungerat bra. Dock bara monterat "inne" (vet inte om den är rekommenderad till annat iofs)

Vinyl eller komfiberduk? smile

2005 A3 Sportback 3.2L -> DTM Facelift
Quattro | 18" OZ-Superturismo | 250Hk VR6 | TT seats (-16) | A3 2012 facelift console | 2DIN conversion
2012 Exterior Facelift | Black Optic | Full courtesy LED | 7" LED touch screen |
DTM-Exterior | RS3 spoiler |

Avstängd
10 388 Inlägg
24 april 2014
t_one21 skrev:
it_mutt skrev:
andreas_1996 skrev:

Vinyl eller komfiberduk? smile

Var väl denna jag köpte iofs; http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-t … -3D-33592/

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

Sök