3315
Sök

Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

Biltokig ingenjör
1 159 Inlägg
8 juni 2014
Mr_Mattzzon skrev:
Har köpt en termostat till en bmw e36 323a från just biltema, har ju hört att dom ska vara som ett spel på lotto men måste få ihop bilen idag och inget annat hade öppet så fick bli en sån. Problemet är bara att den inte alls ser likadan ut som orginal, förutom måtten på den då. Så vågar man slänga i den ändå? måtten verkar stämma. Väldigt tacksam för snabba svar!!!

Är den gamla helt slut? Annars kan du ju prova och koka dom i en kastrull och se om de öppnar någorlunda samtidigt alt. om du har en termometer och ser exakt när de öppnar smile

Ska väl tillägga att jag inte har köpt sådana grejer på biltema!
Senast redigerat av AD_ (8 juni 2014)

Erfarenheten är vad man brukar kalla sina misstag ;)
Projekttråd för E34:an: Länk
Projekttråd för 540:in: Länk

Soppgubbe
900 Inlägg
8 juni 2014
Någon som har provat deras epoxilim? Tål det värme?
http://www.biltema.se/sv/Bygg/Kemikalie … i-3648008/

När du tittar på två trassor vet du,
att när du har bestämt dig för vilken som är höger,
så kan du vara säker på att den andra är vänster

...has left the building...
4 474 Inlägg
8 juni 2014
Epoxi tål inte speciellt hög värme över lag. Biltemas mjuknar betänkligt runt 70-80 grader har jag för mig...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

534 Inlägg
8 juni 2014
biltemas vatten temp mättare vågar man lita på den ? sån man sätter i bilen

1 071 Inlägg
8 juni 2014
cheva_raggare skrev:

Har monterat ett flertal av deras billiga temp mätare och alla har visat fel brukar stå mellan 100-120grader när motorn är uppe i arbets temp

Onödigt inlägg^^

152 Inlägg
8 juni 2014
Någon som testat biltemas sportbromsskivor ? Vad innebär dessa i skillnad mot "vanliga" ?

X40 Nordic Forum

534 Inlägg
9 juni 2014
partyvan skrev:
cheva_raggare skrev:

Har monterat ett flertal av deras billiga temp mätare och alla har visat fel brukar stå mellan 100-120grader när motorn är uppe i arbets temp

tips på vart man kan köpa nån bättre ? wink

139 Inlägg
9 juni 2014
Driven08 skrev:
Någon som testat biltemas sportbromsskivor ? Vad innebär dessa i skillnad mot "vanliga" ?

Jag köpte dessa till min s40, har ångrat mig sen dess kan jag säga .... Det blir mycket mer "bromsljud" med dessa då de käkar i beläggen mer neutral

558 Inlägg
9 juni 2014
Oggejay skrev:
Driven08 skrev:

Jag köpte dessa till min s40, har ångrat mig sen dess kan jag säga .... Det blir mycket mer "bromsljud" med dessa då de käkar i beläggen mer neutral

vad körde du för belägg?

139 Inlägg
9 juni 2014
mercaa skrev:
Oggejay skrev:
Driven08 skrev:

vad körde du för belägg?

Tror det var biltema belägg faktiskt !yikes

1 705 Inlägg
14 juni 2014
Driven08 skrev:

Jag har kört deras sportskivor på både en 9000 och en 9-5, och det har varit helt problemfritt. Med tanke på vad dom kostar är det fantastiskt bra grejer.

558 Inlägg
15 juni 2014
rcy skrev:
Driven08 skrev:

Jag har kört deras sportskivor på både en 9000 och en 9-5, och det har varit helt problemfritt. Med tanke på vad dom kostar är det fantastiskt bra grejer.

Håller med, har haft mina ett tag nu. dom verkar även vara behandlade så dom rostar ej ? kör dock original belägg och det funkar kanon. köp ej biltemas belägg om du inte gillar gnissel å osv..

1 020 Inlägg
15 juni 2014
mercaa skrev:
rcy skrev:
Driven08 skrev:

Håller med, har haft mina ett tag nu. dom verkar även vara behandlade så dom rostar ej ? kör dock original belägg och det funkar kanon. köp ej biltemas belägg om du inte gillar gnissel å osv..

Eftersom dom är härdade måste dom vara behandlade , annars hade dom rostat ihop inom nån vecka.
Krävs lite kolhallt för o härda dom o högre kolhalt lättare rostar det

Om du inte är tokförbannad har du inte koll på vad som pågår

gillar en riktig burnout
1 174 Inlägg
21 juni 2014
Hur är biltemas mono slutsteg?

BASS GLAD
1 381 Inlägg
22 juni 2014
turbonova skrev:
Hur är biltemas mono slutsteg?

Jag hade sattsat på något riktig steg en steg från dom alllså...

Tack Till
Berget Allservic
Bergets custom

1 322 Inlägg
22 juni 2014
Såg att biltema har högtalare, 5.25"or.

ett par för 169kr: http://biltema.se/sv/Bil---MC/Bilstereo … are-31248/

och ett för 339kr: http://biltema.se/sv/Bil---MC/Bilstereo … are-31242/

är de något att satsa på?tongue

har just nu 850ins original högtalare runt om i 945an:P  men är inte riktigt nöjd:P
Senast redigerat av Celeron (22 juni 2014)

Kolla gärna in mitt 945 projekt!
Volvo 945aaah!

1 861 Inlägg
22 juni 2014
Celeron skrev:
Såg att biltema har högtalare, 5.25"or.

ett par för 169kr: http://biltema.se/sv/Bil---MC/Bilstereo … are-31248/

och ett för 339kr: http://biltema.se/sv/Bil---MC/Bilstereo … are-31242/

är de något att satsa på?tongue

har just nu 850ins original högtalare runt om i 945an:P  men är inte riktigt nöjd:P

Köp deras dyra kitt med delningsfilter och diskanter! Det låter asgött! smile

105 Inlägg
22 juni 2014
Hur är Biltemas bromsslangar och bromsbelägg? Till En Volvo V70-07 är det tänkt , bak ,

Vill endast ha svar av sådana som vet och använt dem själv och inte någon som hört att "alla Biltemas bromsdetaljer är skrot"

----------_---------------------------------------------------------

Ubåtsingenjör
7 350 Inlägg
22 juni 2014
zxcvbn skrev:
Hur är Biltemas bromsslangar och bromsbelägg? Till En Volvo V70-07 är det tänkt , bak ,

Vill endast ha svar av sådana som vet och använt dem själv och inte någon som hört att "alla Biltemas bromsdetaljer är skrot"

Har använt deras belägg till en golf jag hade, funkade mycket bra dock så dammade de ganska mycket.

Men biltema byter leverantörer titt som tätt för att få så billiga delar som möjligt, så det är möjligt att de är sämre nu. Det var 2 år sen jag provade deras belägg, nu mera köper jag allt från tyskland till lägre pris än biltema

105 Inlägg
22 juni 2014
CHEEVA skrev:
zxcvbn skrev:

Har använt deras belägg till en golf jag hade, funkade mycket bra dock så dammade de ganska mycket.

Men biltema byter leverantörer titt som tätt för att få så billiga delar som möjligt, så det är möjligt att de är sämre nu. Det var 2 år sen jag provade deras belägg, nu mera köper jag allt från tyskland till lägre pris än biltema

Tack för snabbt svar.

http://biltema.se/sv/Bil---MC/Bilreserv … LVO-65001/

http://biltema.se/sv/Bil---MC/Bilreserv … ANG-66299/

Dem där är det, fast det står ju inte fabrikat så det säger ju inte destomer

Joo  har också kikat lite från Tyskland.

----------_---------------------------------------------------------

Sök