biltema har inte egna industrier som tillverkar delar. tex hjullager till min v70 t5 kostar 600 kr ca på biltema kostade 1800 på mekonomen, det finns 3 tillverkare i världen och biltema lämnar exakt samma garanti som mekonomen. Drivknut kostade 700 kr på biltema 2500 kr på mekonomen, vilken brutal skillnad.
verktyg diskuterar ni om, köp dom med 10 års garanti så lär ni aldrig få problem. jag har tagit sönder många bacho verktyg före mina biltema. som sagt dom har inga egna industrier som tillverkar delar.
förr i tiden var biltema sämre kvalite på tex oljefilter var gjorda av gamla konservburkar och oljorna var dåliga bilarna klarade inte besiktningen (morfar har jobbat på biltema) Men nu är det högre standard och biltema har samma standard som mekonomen och autoexperten, Handlar för över 25 000 kr per år på biltema aldrig vart missnöjd direkt, jo förresten BROMSBELÄGG, sätt inte dom på bil med mycket hk, dom spricker av värmen, men jag visade upp dom och fick till godo kvitto. något som mekonomen aldrig skulle göra dom skulle säga att jag kört som en idiot..
Har även kört cross i 7 år och alltid kört biltemas oljor i maskinerna det har aldrig skrurit för mig, även i mina trimmade bilar har jag kört biltema delar, aldrig varit något bekymmer, det är nog mycket på personen i fråga...
biltema är jävligt fina grejer för det priset.
några grejer man ska passa sig för är oljefilter till turbo bilar, bygger ej samma oljetryck som tex dyrare filter. små gummislangar avgasklämmor blir rundragna direkt och lite billigare verktyg. men annars är dom kanon har mycket bra tvätt grejer tex avfettningen kostar 30 kr litern den funkar riktig bra. tvättar bilen en gång om dagen har inte råd och köpa för 90 kr litern.
Som sagt. biltema är sveriges stolthet!