3875
Sök

Trasigt värmepaket? VOlvo 850

11 Inlägg
1 februari 2009
Trådstartare
Hej

För en vecka sedan började lampan som varnar för lite kylarvätska blinka lite då och då i min 850. Fyllde på till rekomenderad nivå.

Nu en vecka senare är det lika lite vätska kvar igen =/  Måste ju ha en läcka nånstans.

Googlade lite på detta problemet och det pratas flitigt om att värmepaketen brukar läcka på 850, kan detta vara mitt problem? har även problem med att det immar igen väldigt mkt i bilen vilket är lustigt, känns som om imman är lite "fet" när man torkar bort den vilket leder mina tankar till glykol som läcker från värmepaketet?

Kan jag ha rätt? Tänkte kolla lite först innan ja river ner inredning å grejjer...

Tacksam för snabbt svar!

90 Inlägg
1 februari 2009
Me tanke på den feta imman så låter de som de kan va värmepaketet..
Inget vatten på golvet???

Om de nu inte är det så har du antingen läcka nånstans i kylsystemet eller en trasig topp/toppackning..

Man behöver inte riva speciellt mycke inredning för att se om de är blött vid värmepaketet, så de är bara gå ut i garaget o göra ett ryck..

Lycka till

5 089 Inlägg
1 februari 2009
Immar rutan igen när du drar på varmt så är värmepaketet skrot. var så på min iaf. Lyft på mattan och känn under golvet..

\Lindgren

11 Inlägg
1 februari 2009
Trådstartare
Testade att vrida upp värmen på max, immade igen direkt.. Men jag kunde inte hitta nån kylarvätska under mattan:S Men jag antar att jag måste byta värmeelementet då?

*Edit* Kikade på fel sida...kollade först på golvet vid handskfacket. Men nu kikade jag på rätt sida under mattan och mycke riktigt var där en pöl med kylarvätska..
Senast redigerat av Plazmite (1 februari 2009)

Sök