Min bil har börjat låta som fan på sistonde förmoda att de va nått med ljuddämparen.. idag när jag kolla under bilen så har den bakre rostat sönder i skarven längst bak på dämparen och röret har lossnat helt från ljuddämparen... Går det att svetsa ihop igen? eller måste man köpa nytt? och isof vad? måste man byta hela systemet eller ?
Jag tror jag struntar i att svetsa bättre att köpa nytt.. men jag kan man plocka bort den bakre dämparen och sätta dit ett rör istället? gillar ljudet som är nu går den igenom besiktningen isånafall?
Men är det möjligt att bara plocka bort den bakre dämparn och sätta dit ett vanligt rör istället? de kan juu inte va så svårt och billigt oxå.. går den igenom besiktningen om det skulle se ut så?
Jag hade plockat bort sista ljuddämparen på en Mazda 626 GT -86 och satte dit ett rostfritt rör istället. Det var ett skönt ljud när man for runt inne i byn, men långkörningar i 110 var inte så härliga i den bilen.
Jag vet dock inte vad besiktningen tycker om det, tyvärr.
Min bil har börjat låta som fan på sistonde förmoda att de va nått med ljuddämparen.. idag när jag kolla under bilen så har den bakre rostat sönder i skarven längst bak på dämparen och röret har lossnat helt från ljuddämparen... Går det att svetsa ihop igen? eller måste man köpa nytt? och isof vad? måste man byta hela systemet eller ?
Klart att man köper nytt om det har rostat sönder.
Klart att man köper nytt om det har rostat sönder.
håller med TeQuila, köp nytt! inte raka rör i alla fall! det kommer låta utav bara f*n, och som sagt det är inte kul att köta långt med d.. tro mig