Bumpar tråden för jag har samma problem.
*EDIT* Detta handlar om en VW Passat - 99
Helt plötsligt i går. Skulle ladda telefonen i ciggutaget. Märker att det inte riktigt vill. Stoppar i ciggtändaren och prövar. Märker då att den inte vill fastna (den brukar fastna vanligtvis) Så jag håller inne tändaren i stället för att se om den blir varm. Och visst blir den lite varm efter en kort stund. Jag böjer ut vingarna inuti uttaget med en vanlig nyckel så att tändaren fastnar. Och nu blir den inte varm alls. Men sitter visserligen kvar men skjuter aldrig ur.
Stoppar i laddaren igen och märker att inte ens den blåa lampan på den lyser längre. Jag pillar i hela askoppen och kopplar ur strömmen till uttaget.
Nu lyser inte ens lampan som lyser upp ramen runt uttaget.
Jag har skaffat mig en Haynes verkstads handbok. Men det stod nästan ingen alls om hur uttaget ser ut och hur man byter lampan där i osv.
Det går heller ingen sladd till den lampan. Får den plus ifrån uttaget och jordar sen i den högra skruven som sitter under askfattet?
Börjar bli smått irriterad för det verkar inte vara raketkunskap men ändå vet jag inte vad jag ska göra.
Någon som sitter inne med bilder på hur det ska se ut under uttaget och ideer på vad det kan vara för fel. All annan el fungerar.
m.v.h
Senast redigerat av Kattkatt (6 januari 2015)