3259
Sök

Förstärkningar vid bygge av limousine?

Jeep Tom
276 Inlägg
12 februari 2009
Trådstartare
Låt oss säga att man skall bygga en limousine. Antingen av en bil och förlänga den, eller av 2 och svetsa ihop dom. Dock skall denna limmo vara åtminstonde 2 meter längre än vad orginalbilen är. Men inga extra dörrar eller sådant, utan 2 framdörrar, samt 2 bakdörrar.

Vad är det för förstärkningar man bör tänka på att göra? Några tips? Man vill ju inte att hela skiten skall vika sig så tongue är det förstäskning av trösklar samt balkar mellan sidostolparna som gäller? Eller bör man även balkförstärka i själva golvet?

Samt vad tror ni är vettigast till en limmo, en manuell drivlina, eller en automat? hmm

Feeling free to do my own thing

Billackerare
18 Inlägg
12 februari 2009
Du bör nog förutom att förstärka trösklar och stolpar ordentligt försöka få till nån form av kryss-ram skulle jag tro.
Kolla på www.sfro.com, där kan du nog hitta en del tips och även vilka bestämmelser som gäller för att få besikta ett ombyggt fordon av det slaget smile

Manuell eller Automat spelar nog ingen större roll för enkelheten, beror på vad man själv föredrar smile
Senast redigerat av fairlane66 (12 februari 2009)

----------------------------------------------------------------
Anything your Chevy can do, my Ford can do better :D

Jeep Tom
276 Inlägg
13 februari 2009
Trådstartare
Jag har SFRO boken, jag bygge buggyn min och SFRO besiktade den så. Dock tar inte boken upp något om förlängning av bilar.

Så tänkte bara höra lite här om någon på gorg kanske hade info eller visste något. Skall ta och ringa till SFRO sedan dock och höra vad dom säger oxå så smile

Feeling free to do my own thing

1 814 Inlägg
13 februari 2009
Jag skulle ha byggt på en rambyggd bil men det är väl personligt. ring o fråga besiktningen?

Sök