3496
Sök

Volvo 760 T6 / vracing

935 Inlägg
24 juni 2009
Trådstartare
#221
adfs skrev:
okej okej! ska försöka montera senare idag. väntar på att klarlacken ska torka just nu smile

härligt smile


935 Inlägg
24 juni 2009
Trådstartare
#222
Bompeman skrev:
härligt att du kör på en 740 smile

Japp tröttnade på 940:n tongue sen är 740:n i extremt fint skick i övrigt så bygger hellre vidare på den smile har till o med sol-lucka smile blir lite 940 känsla med 940 inredning iaf smile


935 Inlägg
24 juni 2009
Trådstartare
#223
Fixat lite i garaget idag med bilen:) inredningen åker snart i också.. motorutrymmet är planerat att lackeras nu i helgen och elsystemet ska vara på plats:) får se hur mycket jag hinner smile


https://www1.garaget.org/gallery/archive/75761/693367_kezsa7.jpg
svetsat upp den på nårra ställen smile



https://www1.garaget.org/gallery/archive/75761/693370_20vjj4.jpg
Svetsade till batteri golvet och spacklat lite grann har lite kvar att göra o slipa sen blir det lackering smile ..



https://www1.garaget.org/gallery/archive/75761/693372_afwp2r.jpg
Neos34 photoshoppade in USA-lyktor å lackerade fronten smile ska jag har kvar orginal eller 940 lyktor fram eller USA?


63 Inlägg
24 juni 2009
#224
Min åsikt är ju att INTE ha USA lycktor. Kanske bara är jag...

Car´s are art!

935 Inlägg
24 juni 2009
Trådstartare
#225
SpeedArt skrev:
Min åsikt är ju att INTE ha USA lycktor. Kanske bara är jag...

Tycker själv det ser riktigt bra ut med 740 orginal..smile


Volvo for life
571 Inlägg
24 juni 2009
#226
Antingen 740 original eller 940, men 740 är mer eget då dom flesta använder 960 eller 940 tongue

Volvo for life

17 Inlägg
24 juni 2009
#227
nice att du börja med en 740.
detta ska nog Följas smile

jag tycker att du ska Köra med Orginal-Lyktorna

935 Inlägg
24 juni 2009
Trådstartare
#228
steena skrev:
Antingen 740 original eller 940, men 740 är mer eget då dom flesta använder 960 eller 940 tongue

Japp det får nog bli orginal smile ser snyggast ut smile


935 Inlägg
24 juni 2009
Trådstartare
#229
Dahlberg91 skrev:
nice att du börja med en 740.
detta ska nog Följas smile

jag tycker att du ska Köra med Orginal-Lyktorna

japp tröttnade på 940:n då stödlager va dåligt å chassiet tråkigt..

nu ska motor över ifrån min gamle 940 smile inredning m.m. hänger med smile
Senast redigerat av V_Racing (24 juni 2009)


9 Inlägg
24 juni 2009
#230
kolla mattsvart han kör me usa tycker de e grymmt ballt, litte ovanligare

935 Inlägg
24 juni 2009
Trådstartare
#231
En Uppdate på vad som ska bytas ut till motorn innan den åker ner i 740:n smile

Nuvarande setup

*B230FT - Block
*FT-Kolvar
*UppHonat Block
*531-topp med A-kam
*3lagers stålpackning Topplock..
*Nya Packningar i hela blocket + vevlager
*Portat och omsvetsat XS-Power Grenrör (Spruckit ska svetsas om)
*H-profil Vevstakar med ARP-Bult
*Delphi 788cc Spridare
*Walbro 255lph GSL392 GSL 392 Bensinpump Högtryck
*3" avgassystem ifrån JT hela vägen ifrån Turbo..
*3"Tryckrör
*3"lmm ifrån Volvo 960
*Sachs Race engineering Tryckplatta -712


Lite nytt


*KKK27 Turbon Ligger nu på hyllan å vilar.. Kommer ev. på när det ska mappas smile
(men jag vill ha tidigt ladd de får ja inte med kkk27:an sad

*Kommer köra med en 19T och 1,5 bar i ladd smile

*GETRAG 260 Bmw låda med volvo spränkåpa:)
*BMW SinterLamell

*Pleniuminsug med 3" spjällhus




https://www1.garaget.org/gallery/archive/75761/693408_06zgn0.jpg
Motorn som ska ner i 740:n .. Ska reggas om är en GL -88 just nu smile


935 Inlägg
24 juni 2009
Trådstartare
#232
Edin_ skrev:
kolla mattsvart han kör me usa tycker de e grymmt ballt, litte ovanligare

ska kolla in detta..


12 Inlägg
24 juni 2009
#233
V_Racing skrev:
NU ÄNTLIGEN GÅR BILEN SOM JAG VILL big_smilebig_smile fick koppla in orginalspridarna och orginal motståndet för då funkade lmm.. nu laddade den 1,6 och gick utav bara FAAAANN ja var helt skakis efter tongue satan va sjukt big_smile nu e man glad big_smile  nu ska ja köpa mig ett spridarmotstånd som är färdigt och ordentligt.. har kört med bara bygling till spridarna men då funkar inte lmm.. så nu är proplemet löst smile... ska fixa ett litet olje läckage mellan oljefilter och oljekylsadapter smile sen blir laddet på 1,2 nu med orginalspridarna.. och inkörning av motor... efter detta blir det mappning på e85 på med de stora spridarna och 1,7 i ladd smile blir inte de höga ladden nu för då kommer FT-kolvarna gå hål på tongue spridarna e för klena för så höga ladd smile var bara tvungen å testa en gång hur han gick smile .. notera att jag har orginal boxar och bilen spikar fan inte nånting tongue riktigt gött smile

OVER AND OUT big_smile

Det här med byglingen av spridar motstånd som gör att inte lmm funkar, kan du förklara det lite mer? tongue

935 Inlägg
24 juni 2009
Trådstartare
#234
Volvo_Real_Power skrev:
V_Racing skrev:
NU ÄNTLIGEN GÅR BILEN SOM JAG VILL big_smilebig_smile fick koppla in orginalspridarna och orginal motståndet för då funkade lmm.. nu laddade den 1,6 och gick utav bara FAAAANN ja var helt skakis efter tongue satan va sjukt big_smile nu e man glad big_smile  nu ska ja köpa mig ett spridarmotstånd som är färdigt och ordentligt.. har kört med bara bygling till spridarna men då funkar inte lmm.. så nu är proplemet löst smile... ska fixa ett litet olje läckage mellan oljefilter och oljekylsadapter smile sen blir laddet på 1,2 nu med orginalspridarna.. och inkörning av motor... efter detta blir det mappning på e85 på med de stora spridarna och 1,7 i ladd smile blir inte de höga ladden nu för då kommer FT-kolvarna gå hål på tongue spridarna e för klena för så höga ladd smile var bara tvungen å testa en gång hur han gick smile .. notera att jag har orginal boxar och bilen spikar fan inte nånting tongue riktigt gött smile

OVER AND OUT big_smile

Det här med byglingen av spridar motstånd som gör att inte lmm funkar, kan du förklara det lite mer? tongue

jo de är så att en del säger att man kan bygla kopplings dosan som grå till motståndet.. man tar bort motståndet sen byglar så att halla går ut i varann.. på så sett bränner man inte de lågomiga spridarna.. jag gjode detta men då funkade inte att ha lmm inkopplat.. så fick koppla om till orginal å köra med högomigaspridare ocj 940 orginal motstånd.. då funkade allt som det skulle.. ska man nu ha lågohmiga spridare.. villsäga 788cc som exempel.. så får du köpa ett nytt motstånd..finns att köpa på tex. www.lgspeed.se.. bara bygling funkade inget vidare.. så blir för mig att köpa ett motstånd sen när de feta spridarna ska på..


935 Inlägg
27 juni 2009
Trådstartare
#235
nu kommer en update på vad som hänt idag smile Har rivit ur el-systemet från volvo 940:n.. flyttat över den till 740:n.. monterat 940 turbo baksäte..lite modifeiring krävdes men nu på plats..





https://www1.garaget.org/gallery/archive/75761/695087_tjb0h4.jpg
Enda som inte stämde var denna hållaren till mitt-nackstödet.. men löste de smidigt å punktade fast de med svetsen smile



https://www1.garaget.org/gallery/archive/75761/695088_ljou1o.jpg
Blev riktigt bra smile bara golvisolering ifrån 940:n som ska i sen på med svarta-bakmattan smile



https://www1.garaget.org/gallery/archive/75761/695094_eool6u.jpg
Volvo 940 B230FT-system på väg i 740:n smile lite mer kablar en 740:ns elsystem!!! Pusst!!



https://www1.garaget.org/gallery/archive/75761/695108_v3oixc.jpg
Börjar ta sig smile passformen är kanon smile nu gäller de å koppla rätt i härvan tongue




https://www1.garaget.org/gallery/archive/75761/695109_obwt65.jpg
någon som vet vad detta är? ja tror de är nått till larmet^? tongue aja kopplade in den iaf:)





https://www1.garaget.org/gallery/archive/75761/695110_539bqg.jpg
Hela fläkt systemet måste över till 740:n med någon som vet hur man får bort skiten ? smile





https://www1.garaget.org/gallery/archive/75761/695252_b2i4hd.jpg
Rev ut 740-fläktsystem..


https://www1.garaget.org/gallery/archive/75761/695253_gfyrvx.jpg
Skiten utriven smile


https://www1.garaget.org/gallery/archive/75761/695254_4vme0s.jpg
Rev ut denna ifrån 940:n jevla jobb! nu ska den in i 740:n smile


https://www1.garaget.org/gallery/archive/75761/695255_iqrwwu.jpg
Skiten på plats.. lite plast sprack.. får ta å limma dit bitarna sen eller nått ^^


https://www1.garaget.org/gallery/archive/75761/695256_0heuu3.jpg
Golvmattan på plats å Turboklädsel i 740:n smile blir svarta dörrsidor å all röd plast byts ut smile


https://www1.garaget.org/gallery/archive/75761/695257_qxcbvx.jpg
940-instrument-panel på plats nu smile å Grå golv ist för rött smile..det mesta är inkopplat gäller att få lite ordning på alla kablar med smile har kvar 740. kabelhärva bak till bakljus så ska försöka koppla ihop det med El-härvan fram..


https://www1.garaget.org/gallery/archive/75761/695261_ywnph5.jpg
Japp blir nog bra när det blir klart smile Framstol blir en EVO-Racingstol smile ev på passagerar sidan med smile blir en turbo stol där sålänge..




https://www1.garaget.org/gallery/archive/75761/695263_h95hop.jpg
Motorn ska ur 940:n senare idag.. då ska växellåda bytas innan motorn åker ismile ska på med en getrag 260 låda.. grenröret ska svetsas om på nytt då de spruckit..och en 19T turbo ska användas istället smile


Fullt upp nu varje dag nästan tongue blir lite vila tisdag-onsdag smile OVer and Out..
Senast redigerat av V_Racing (28 juni 2009)


28 Inlägg
28 juni 2009
#236
Grymt jobbat!

Having a fast Japanese car is like coming out of the closet, you might surprise people but your still gay

935 Inlägg
28 juni 2009
Trådstartare
#237
Kopperblade skrev:
Grymt jobbat!

Tackar ja de är grymt med jobb sad ! men bra ska det bli när det är klart smile
Senast redigerat av V_Racing (28 juni 2009)


Det Spinner På Driven
250 Inlägg
29 juni 2009
#238
Finfint smile Synd att du la ner så mkt jobb på 940in bara smile

Besök gärna mitt projekt! =)

935 Inlägg
29 juni 2009
Trådstartare
#239
Fredrushen skrev:
Finfint smile Synd att du la ner så mkt jobb på 940in bara smile

mjo lite:) men har alltid velat bygga å ha min 740 då den är i absolut toppskick smile sen blir det en toyota supra eller liknande som andra bil smile


935 Inlägg
30 juni 2009
Trådstartare
#240
Update !... Började med att riva bort växellådan.. efter de var de bara lyfta ur motor smile gick smidigt..Plockade även bort Hällsjöfronten intercooler,oljekyl och motorkuddar smile

En fråga angående Dubbelmassesvänghjulet?? sitter ju som en gummiskiva som håller ihop båda "hjulen"
Jag tror de gummit är helt slut då ja kan vrida yttersta hjulet en hel Decimeter å det går väldigt lätt? måste vara slut?.. har hört att endel svetsar ihop båda svänghjul?
Tacksam för svar om hur ja ska göra? skaffa ett nytt eller stumsvetsa det?...



https://www1.garaget.org/gallery/archive/75761/697305_gte1zz.jpg
Lackerad motorbalk smile Nu ska bara motorutrymmet lackeras smile


https://www1.garaget.org/gallery/archive/75761/697307_7ju2n6.jpg
m90 låda bortplockad smile Skicka PM om nån är intresserad säljes med Låda-balk + Sprillans ny 4puck-
sinter




https://www1.garaget.org/gallery/archive/75761/697310_4p1xds.jpg
Motorn påväg ur 940:n smile japp XS-powergrenröret har spruckit ska svetsas om.. motorblocket ska lackeras på nytt å lite annat roligt innan den åker ner i 740:n smile



Sök