3001
Sök

Angående: Drifting Hudiksvall

338 Inlägg
17 februari 2009
Joo, men hur funkar de om man tar betalt av åskådare då när de inte är nån förening liksom? Bara håva in stålarna och stoppa dom i fickan svart då eller ?

Håller tummarna för att träffen går i hamn, vore hur kul som hällst !

Nissan 200sx S13

141 Inlägg
17 februari 2009
Trådstartare
JPalm skrev:
Joo, men hur funkar de om man tar betalt av åskådare då när de inte är nån förening liksom? Bara håva in stålarna och stoppa dom i fickan svart då eller ?

Haha,om det endå vore så bra:P kunde man ju köpa nya däck för pengarna:D
Nä men vilken skulle få dom pengarna isf? det skulle aldrig gå. utan man får boka plats, få veta hur mycket det kostar precis och sen får man göra en anmälning då man betalar och priset för hyrningen delas upp i hur många deltagare så alla får betala lika mycket.

"pengar gör ingen lycklig, men jag gråter hellre i en jaguar än i en buss"

Sothora <3
1 201 Inlägg
18 februari 2009
låter gött! ingen erfarenhet men kan hjälpa te om så behövs

Bildemonterare samt egen verkstad. !

338 Inlägg
18 februari 2009
LimitedJags skrev:
JPalm skrev:

Haha,om det endå vore så bra:P kunde man ju köpa nya däck för pengarna:D
Nä men vilken skulle få dom pengarna isf? det skulle aldrig gå. utan man får boka plats, få veta hur mycket det kostar precis och sen får man göra en anmälning då man betalar och priset för hyrningen delas upp i hur många deltagare så alla får betala lika mycket.

Njee, men tänkte om de kommer folk dit som ska betala inträde liksom. kanske kommer lagom med folk som vill titta lite så de skulle gått plus i kassan tongue
Jag tänkte så att vi som vill köra delar på alla kostnader bara!

Nissan 200sx S13

141 Inlägg
18 februari 2009
Trådstartare
okej jag förstår. men då måste det vara några som kan ta på sig att sitta och ta betalt vid entrén.

Men jag föreslår faktist att vi bildar en klubb så vi enklare kan arrangera träffar. då kan vi bilda en kassa som kan gå till andra evenemang kanske? några som håller med?

/Tom Svendsen

961 Inlägg
18 februari 2009
talibangran skrev:
får väl köpa nå vinster för resterande pengar då tongue .. hjälper mer än gärna till iaf smile

startas de en klubb är jag på !! kanske ett lyft för bilintresserade i den här hålan de smile

Pure DieselPower

141 Inlägg
18 februari 2009
Trådstartare
talibangran skrev:
får väl köpa nå vinster för resterande pengar då tongue .. hjälper mer än gärna till iaf smile

ja men man kan inte köpa något innan träningen/tävlingen för då finns det inga pengar. Men idén är god. men presentkort hos nån däckfirma skulle passa bra. man skulle prata ihop ett samarbete med nån däckfirma (Daniel är du sugen?tongue)och få rabbat på presentkorten eller gratis påläggning eller liknande? vi måste ju oxå ha någon sorts röstning om vilka som ska få priser och det kräver lite jobb. men det kan nog fixas lite enkelt om vi inte blir allt för många.

961 Inlägg
18 februari 2009
LimitedJags skrev:
talibangran skrev:

ja men man kan inte köpa något innan träningen/tävlingen för då finns det inga pengar. Men idén är god. men presentkort hos nån däckfirma skulle passa bra. man skulle prata ihop ett samarbete med nån däckfirma (Daniel är du sugen?tongue)och få rabbat på presentkorten eller gratis påläggning eller liknande? vi måste ju oxå ha någon sorts röstning om vilka som ska få priser och det kräver lite jobb. men det kan nog fixas lite enkelt om vi inte blir allt för många.

blir de en klubb och den blir seriös skulle ja kunna kolla med farsan (forsgummi )

Pure DieselPower

141 Inlägg
18 februari 2009
Trådstartare
talibangran skrev:
LimitedJags skrev:
talibangran skrev:

blir de en klubb och den blir seriös skulle ja kunna kolla med farsan (forsgummi )

hehe, välkommen in i klubben:D ja om det blir en klubb så måste den bli seriös om den skall funka med ekonomi.

Detta känner jag blir ett mycket större evenemang än vad jag väntat mig men vi får se vart det bär. vi kanske får sikta högt så får det bli vad det blir såhär första gången, vad vet jag? jag ska iaf ringa till airlift imorgon och höra vad han säger.

338 Inlägg
18 februari 2009
Men kan man inte använda gorg som "klubb" ? Om man gör en garaget träff liksom om man får använda de ? Bättre med fri entré tror jag om de inte är nå tävling liksom. annars läre man fixa fram nån/några som kollar hela tiden och bedömer körning etc om vem priset/priserna går till.

Nissan 200sx S13

961 Inlägg
18 februari 2009
LimitedJags skrev:
talibangran skrev:
LimitedJags skrev:

hehe, välkommen in i klubben:D ja om det blir en klubb så måste den bli seriös om den skall funka med ekonomi.

Detta känner jag blir ett mycket större evenemang än vad jag väntat mig men vi får se vart det bär. vi kanske får sikta högt så får det bli vad det blir såhär första gången, vad vet jag? jag ska iaf ringa till airlift imorgon och höra vad han säger.

hehe wink jaa de vore ju kul om de blev nå vettigt smile .. jaa de är bara testa o ringa de så får man ju utgå ifrån de , vore ju grymt roligt om de blir nå iaf .. så får man försöka prata me farsan oxå då .. dom sponsrar inget just nu va jag vet , men försöka går ju alltid annars hotar man med att börja på en annan däckfirma big_smile

Pure DieselPower

141 Inlägg
18 februari 2009
Trådstartare
JPalm skrev:
Men kan man inte använda gorg som "klubb" ? Om man gör en garaget träff liksom om man får använda de ? Bättre med fri entré tror jag om de inte är nå tävling liksom. annars läre man fixa fram nån/några som kollar hela tiden och bedömer körning etc om vem priset/priserna går till.

Jo tanken har slagit mig faktist, vi är ju alla medlemmar här. men ja vet inte dom måste vara ansvarig eller liknande. det måste vara nån man kan prata med?

Jag ser detta som en träning och inte en tävling. man skall kunna komma till denna träff utan att veta ett skit om drifting men man vill prova på och då är det inte så roligt med en hel drös med publik som bedömer ens körning. tanken var ju att hålla det hela på denna nivå.
det kräver dubbelt så mycket jobb och planerande om man skall ha publik mm. men det är ju inte bara jag som ska bestämma trots att det är jag som har dragit igång det hela.

338 Inlägg
18 februari 2009
LimitedJags skrev:
JPalm skrev:

Jo tanken har slagit mig faktist, vi är ju alla medlemmar här. men ja vet inte dom måste vara ansvarig eller liknande. det måste vara nån man kan prata med?

Jag ser detta som en träning och inte en tävling. man skall kunna komma till denna träff utan att veta ett skit om drifting men man vill prova på och då är det inte så roligt med en hel drös med publik som bedömer ens körning. tanken var ju att hålla det hela på denna nivå.
det kräver dubbelt så mycket jobb och planerande om man skall ha publik mm. men det är ju inte bara jag som ska bestämma trots att det är jag som har dragit igång det hela.

Nee, precis men kan man väll ha de som en helt vanlig garaget träff bara där är "prova på drifting" som gäller istället för att stå på lidl parkeringen och kolla på bilarna liksom tongue Behöver inte bli nått stort av alls som du säger tongue

Nissan 200sx S13

141 Inlägg
18 februari 2009
Trådstartare
nått liknande lidl träffarna vill jag inte att det ska bli när alla står med stoltheten upp i halsen vid sin bil å inte vågar snegla på nån annans bil utan vi träffas, går igenom banan,lite tips,en hel del sladdande och en massa däckrök big_smile det tycker jag låter kanon om vi nu kan göra det. det återstår att se vad alla jävla lagar säger om detta. att det ska vara så svårt!yikes

Mekaniker/Däckmontör
1 140 Inlägg
18 februari 2009
LimitedJags skrev:
talibangran skrev:

ja är självklart på, men tror ej att däckia vill sponsra med däck som skall sladdas upp på engång, möljigen att det kanske gå att fixa omläggningen, om det är en klubb isåfall.. ingenting jag säger kan ordnas men är vore smidigt om det gick. smile  elle nå tongue

Mekaniker/Däckmontör
1 140 Inlägg
18 februari 2009
talibangran skrev:
LimitedJags skrev:
talibangran skrev:

nu frågade han faktiskt mej jocke sad :p hahaah

141 Inlägg
18 februari 2009
Trådstartare
tal0n skrev:
LimitedJags skrev:
talibangran skrev:

ja är självklart på, men tror ej att däckia vill sponsra med däck som skall sladdas upp på engång, möljigen att det kanske gå att fixa omläggningen, om det är en klubb isåfall.. ingenting jag säger kan ordnas men är vore smidigt om det gick. smile  elle nå tongue

haha,vad bryr dom sig om vi förstör dom direkt? tongue det tjänar ju dom på:P aja,får se om det blir nån klubb först.

338 Inlägg
18 februari 2009
LimitedJags skrev:
nått liknande lidl träffarna vill jag inte att det ska bli när alla står med stoltheten upp i halsen vid sin bil å inte vågar snegla på nån annans bil utan vi träffas, går igenom banan,lite tips,en hel del sladdande och en massa däckrök big_smile det tycker jag låter kanon om vi nu kan göra det. det återstår att se vad alla jävla lagar säger om detta. att det ska vara så svårt!yikes

En lidl träff blire verkligen inte om vi är på flygfältet med en bana. Då kommer de köras vill jag lova! Men liksom en helt vanlig garaget träff fast vi driftar en hel dag iställe för att stå och hänga tongue Hyr man de så är det upp till var och en vad man lyckas åstakomma och om/när nått går sönder så är man där på egen risk liksom. Känns inte som att de skulle behöva vara så mycke mer att fixa upp en att kolla om man får hyra banan och vara där en dag big_smile

Nissan 200sx S13

141 Inlägg
18 februari 2009
Trådstartare
JPalm skrev:
LimitedJags skrev:

En lidl träff blire verkligen inte om vi är på flygfältet med en bana. Då kommer de köras vill jag lova! Men liksom en helt vanlig garaget träff fast vi driftar en hel dag iställe för att stå och hänga tongue Hyr man de så är det upp till var och en vad man lyckas åstakomma och om/när nått går sönder så är man där på egen risk liksom. Känns inte som att de skulle behöva vara så mycke mer att fixa upp en att kolla om man får hyra banan och vara där en dag big_smile

nä ja tycker ju inte det men det är ju vissa som gjort inlägg i denna tråd och sagt annat hmm men som sagt,det återstår att se. ja kan inte ringa nu men det ska göras imorn! nu har ja inte tid å sitta å skriva! nu ska ja ut till garaget å sätta kapen i jaggen big_smile

338 Inlägg
18 februari 2009
Hehe, lät fint de big_smile såg de men kolla med Kenneth eller vad han hetta på airlift om han har nå koll på vad som gäller tongue

Nissan 200sx S13

Sök