3858
Sök

Vad tycker ni om märket GAS?

16 197 Inlägg
16 februari 2009
benz_elias skrev:
det funkar väl men de är alldeles för dyrt för å inte va bättre. du får ju en låda med 2st kicker comp 12" för bara några hundringar mer än gaslådan å de är stoooor skillnad ljud och kvalitets mässigt..
men för den som är snål så funkar det säkert men jag skulle aldrig köpa det..

gas dyrt??   

sen när?

"Testar man inte så får man aldrig veta"

6 851 Inlägg
16 februari 2009
evilaudio skrev:
TT-Avant skrev:
Lonefox skrev:

DLS tillverkar till stor del i Taiwan...

Att det va just Taiwan viste jag ej, men att de gjordes i Asien vet jag och detta va en "kuggfråga" till vårat kära lilla troll pga. att det gnälls över att det bara kommer skit där ifrån.. wink
Sorry för OT..

MEN, för pengarna är GAS helt ok. basar och steg funkar för den vanlige svensson, kitt och koax verkar hålla lite blandad kvalité. Det är dock längesedan jag lyssnade på ett kitt från GAS.

kan säga att alpha kiten låter riktigt vettigt me tanke på priset.. just nu får man ett 2vägs 6,5" kit för 480 kr.

Det va trevligt pris..kommer du till Elmia med din bil? isf. blir det en provlyssning hoppas jag på wink

118 Inlägg
16 februari 2009
http://www.dbakuten.se/detail-item_id-16458 här är ett baspaket jag rekomderar starkt till den som inte vill lägga ut för mycke pengar och få kvalite

16 197 Inlägg
16 februari 2009
TT-Avant skrev:
evilaudio skrev:
TT-Avant skrev:

Att det va just Taiwan viste jag ej, men att de gjordes i Asien vet jag och detta va en "kuggfråga" till vårat kära lilla troll pga. att det gnälls över att det bara kommer skit där ifrån.. wink
Sorry för OT..

MEN, för pengarna är GAS helt ok. basar och steg funkar för den vanlige svensson, kitt och koax verkar hålla lite blandad kvalité. Det är dock längesedan jag lyssnade på ett kitt från GAS.

kan säga att alpha kiten låter riktigt vettigt me tanke på priset.. just nu får man ett 2vägs 6,5" kit för 480 kr.

Det va trevligt pris..kommer du till Elmia med din bil? isf. blir det en provlyssning hoppas jag på wink

jepp ja kommer dit me bilen, den kommer stå i brls monter. har dock lite pill å fixa me innan dess. smile

16 197 Inlägg
16 februari 2009
benz_elias skrev:
http://www.dbakuten.se/detail-item_id-16458 här är ett baspaket jag rekomderar starkt till den som inte vill lägga ut för mycke pengar och få kvalite

dock e de 1500 mer än va gas kitet kostar.. så räknar man de i % så e de en rätt stor skillnad.

118 Inlägg
16 februari 2009
ja gas är dyrt.. kenwood koaxialer är ju billigare än gas och spelar grymt mycke bättre... iaf när ja köpte kenwood 4" dörrhögtalare så kosta dom 350kr paret och spela sjukt bra medans gas kosta 400kr...
kenwood är mycke prisvärda högtalare med bra kvalite

118 Inlägg
16 februari 2009
det är lätt värt dom pengarna evilaudio

16 197 Inlägg
16 februari 2009
benz_elias skrev:
ja gas är dyrt.. kenwood koaxialer är ju billigare än gas och spelar grymt mycke bättre... iaf när ja köpte kenwood 4" dörrhögtalare så kosta dom 350kr paret och spela sjukt bra medans gas kosta 400kr...

smaken e ju som baken... som tur e smile

118 Inlägg
16 februari 2009
jag har hört gas dörrhögtalare å det är bara skit tyckte jag men.. ett par 6x9 gas håller ju max en helg om de är kalas

6 851 Inlägg
16 februari 2009
benz_elias skrev:

måste då fråga om du köpte båda och testade i samma bil då du säger att Kenwoodwn va bättre..?

Evil..vi ses på Elmia wink
Senast redigerat av TT-Avant (16 februari 2009)

16 197 Inlägg
16 februari 2009
benz_elias skrev:
jag har hört gas dörrhögtalare å det är bara skit tyckte jag men.. ett par 6x9 gas håller ju max en helg om de är kalas

låter mer som att de e "skit bakom spakarna"..

har plågat GAS prylarna som sitter i min jetta rätt så hårt å de funkar hur bra som helst.

118 Inlägg
16 februari 2009
kicker 4" koaxial kostar 295kr paret på dbakuten slå de ni med er gas skit grejer

7 277 Inlägg
16 februari 2009
Inte för att vara taskig eller så men tänk också på att OFTA, inte alltid, är det nybörjare och folk som bara vill att det ska komma ljud ur högtalaren som köper lite billigare saker.

Att sen dom blir missnöjda när dom har sina 6x9 spelande utan vettig montering samt drivna utav någon billig chinastereo är inte så konstigt.
Men tyvärr så skyller dom nästan alltid på märket och inte på sig själva.

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
16 februari 2009
TT-Avant skrev:
Lonefox skrev:
einherjer skrev:
DLS är väl svenskt men frågan är om deras grejer tillverkas i Sverige? Genesis tillverkas i Finland har jag läst på nåt forum men om det stämmer vet inte jag.

DLS tillverkar till stor del i Taiwan...

Sorry för OT..

Ja.... Kina lär det INTE bli av ett antal anledningar. big_smile
Hehe.....jo ja vart tog han vägen förresten? Han och hans inlägg är borta wink

Nåväl. Inte gråter man över spilld mjölk big_smile

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

118 Inlägg
16 februari 2009
tro mej jag har hört båda och de går inte att jämföra... och kicker 4" har ja testat i en 245 i dörrarna fram och dom var kopplade på ett bra steg och dom spelade högre än sony 6x9 orna som satt bak kopplade på samma steg.. dom spela sjukt högt och dom höll!!

16 197 Inlägg
16 februari 2009
benz_elias skrev:
kicker 4" koaxial kostar 295kr paret på dbakuten slå de ni med er gas skit grejer

alpha coaxerna kostar 240..tongue

16 197 Inlägg
16 februari 2009
benz_elias skrev:
tro mej jag har hört båda och de går inte att jämföra... och kicker 4" har ja testat i en 245 i dörrarna fram och dom var kopplade på ett bra steg och dom spelade högre än sony 6x9 orna som satt bak kopplade på samma steg.. dom spela sjukt högt och dom höll!!

dom kanske spela höge för att dom va mer lättdrivna än 6*9orna??   

att saker går sönder beror till ca 80% på handhavande fel..

16 197 Inlägg
16 februari 2009
TT-Avant skrev:
benz_elias skrev:

måste då fråga om du köpte båda och testade i samma bil då du säger att Kenwoodwn va bättre..?

jepp vi ses där smile   men ja lär inte stå bland en massa SQ bilar..hehe

6 851 Inlägg
16 februari 2009
benz_elias skrev:

Men jösses..är det troll i farten nu igen eller?

Ska vi enbart hitta BILLIGA 4" koax nu, hur de låter spelar kanske ingen roll?

6 851 Inlägg
16 februari 2009
evilaudio skrev:
TT-Avant skrev:
benz_elias skrev:

jepp vi ses där smile   men ja lär inte stå bland en massa SQ bilar..hehe

Jag har sadlar om lite för iår..wink

Sök