Hej! har just köpt mig en bmw 525, och i den fick jag med en 10" bas, men nu är det så att slutsteget pallar inte med när det börjar dunka, då det ligger på 400w. men jag funderar på att köpa en ny bas också när jag köper ett nytt slutsteg, o jag vet inte i skrivande stund vad det är för märke på basen jag har just nu, men går det att ha 2 olika märken på basarna?
Har du mer spec på basen o steget du har nu? Men annars får du väll bygga dom i två olika lådor isåfall. Eller säljer du någon av basarna o lägger pengarna på något steg / bas ?
En sak man bara måste lära sig, är att inte stirra sig blind på Watten!! på ett slutsteg. finns så många skojare på markanden som tillverkar Kalle-anka steg, MDS tex,är ett märke som vill skryta mycke med sin effekt som ofta är angiven i en belastning som du ändå aldrig har när du driver 1,2 basar. Men men nog om Kalle anka stegen det var bara ett exempel. Ang ditt inlägg, klart det går att ha 2 olika basar i ett system. låter dock inte specilt bra. då dem ofta spelar olika. så ett tipps! Demontera ur ena Basen bygg en ny låda till den andra och sattsa på ett bra seriöst Slutsteg så kommer det spela fint sen ska du se
En sak man bara måste lära sig, är att inte stirra sig blind på Watten!! på ett slutsteg. finns så många skojare på markanden som tillverkar Kalle-anka steg, MDS tex,är ett märke som vill skryta mycke med sin effekt som ofta är angiven i en belastning som du ändå aldrig har när du driver 1,2 basar. Men men nog om Kalle anka stegen det var bara ett exempel. Ang ditt inlägg, klart det går att ha 2 olika basar i ett system. låter dock inte specilt bra. då dem ofta spelar olika. så ett tipps! Demontera ur ena Basen bygg en ny låda till den andra och sattsa på ett bra seriöst Slutsteg så kommer det spela fint sen ska du se
Stirra på watteffekt är ju det första man bör göra. Klent steg +tungdriven bas är ingen bra kombination. Och när man kollar på vad steget ger så är det RMS man ska kika på dvs den kontinuerliga effekten.
Ex 2x basar på 400watt RMS = 1Kilowatts steg blir finfint. Bättre mer effekt än för lite.
Alltså har du 2st basar och varje bas ligger på 400watt så blir det 2x400 =800watt totalt = rekommenderat steg på 800watt rms
________________________________________________________ Och vad gäller blanda två basar så skulle jag nog avråda från detta
Senast redigerat av Mitsubishi3000GT (19 februari 2009)