linuslinje skrev:
1. Jag stör mig på de som kör 5% snabbare än mig på motorvägen (oavsett hastighet), när jag närmar mig en lastbil framför och känner mig blockad. Det finns två val.
Antingen måste jag bromsa, eller så får "omköraren" köra accelerera så vi undviker krock och imbromsningar.
Personligen så känner jag att det är omkörarens skyldighet att "göra sitt jobb" snabbt och accelera om. Det är ju trots allt ( i vissa fall) den personen som kör för snabbt.
2.
Om jag ska backa in 12,25 meter långt lastbil på en liten gata, över en trottoar och i 90 grader. Varför ska vissa människor chansa och KUTA bakom lastbilen trots att det är en varningslampa som snurrar och piper för fullt. OK. jag är inne på deras mark. Men har de ingen överlevnadsinstinkt?
3. Lastbil igen.
Jag kör på en smal smal gata. det är brett längre fram. Jag får mötande. Bilen väntar inte och kör fram så fastnar vi båda två.
Föraren får panik när hon(han) inser att jag inte tänker flytta på mig, och försöker backa.. för att resultera i att de backar upp i 15km/h på en 3dm trottoarkant och håller på att vänta bilen.... suck. Varför ska alla ha huvudet RAKT framför bilen? PLANERA!
4. De som kör om för omkörandes skull, men saktar in efter omkörningen så att jag måste anpassa mig (stänga av cruisecontrolen/accelerera om)
5. Bromsklossar, som tidigare talare.
6. De som skiter i högerregeln
7. De som blir arga i trafiken