3166
Sök

Hur många stör sig på andra bilister?

36 Inlägg
21 februari 2009
taxi chaufförer har ingen respekt mot andra trafikanter. blinkar aldrig så man står och väntar i en korsning sen svänger idioterna.... och igår var det en taxi som åkte med helljus på bakom mig + extrljus på taket.. men han fatta inte att jan skulle stänga av dom hur mycket ja än blinka med bromsljuset och la mig bakom han sen och körde med helljus på jag med...

efter en lång dag av hårt slappande är det skönt att koppla av!

133 Inlägg
21 februari 2009
alla är idioter tills dom har bevisat motsatsen wink Skämt å sido

Jag stör mig på dom som inte tar någon hänsyn i trafiken med ALLT vad det innebär, folk som svänger utan att blinka, cyklister som trampar över vägen när dom vill just för att dom känner för det, folk som kör way too sakta bara för att det var snö för en vecka sen.. Och glöm inte våra kära låtsas poliser..
Nej men ni förstår principen..

Jag jobbar extra på en trafikskola och har därför frågat varför man inte gör ett manöver prov när man har kommit upp en bit i åren.
Nej för då är det kränkande mot deras integritet !!

If you don't live for something, you'll die for nothing

4 005 Inlägg
21 februari 2009
1. Jag stör mig på de som kör 5% snabbare än mig på motorvägen (oavsett hastighet), när jag närmar mig en lastbil framför och känner mig blockad. Det finns två val.

Antingen måste jag bromsa, eller så får "omköraren" köra accelerera så vi undviker krock och imbromsningar.
Personligen så känner jag att det är omkörarens skyldighet att "göra sitt jobb" snabbt och accelera om. Det är ju trots allt ( i vissa fall) den personen som kör för snabbt.

2.
Om jag ska backa in 12,25 meter långt lastbil på en liten gata, över en trottoar och i 90 grader. Varför ska vissa människor chansa och KUTA bakom lastbilen trots att det är en varningslampa som snurrar och piper för fullt. OK. jag är inne på deras mark. Men har de ingen överlevnadsinstinkt?

3. Lastbil igen.
Jag kör på en smal smal gata. det är brett längre fram. Jag får mötande. Bilen väntar inte och kör fram så fastnar vi båda två.
Föraren får panik när hon(han) inser att jag inte tänker flytta på mig, och försöker backa.. för att resultera i att de backar upp i 15km/h på en 3dm trottoarkant och håller på att vänta bilen.... suck. Varför ska alla ha huvudet RAKT framför bilen? PLANERA!

4. De som kör om för omkörandes skull, men saktar in efter omkörningen så att jag måste anpassa mig (stänga av cruisecontrolen/accelerera om)

5. Bromsklossar, som tidigare talare.

6. De som skiter i högerregeln

7. De som blir arga i trafiken

.......
2 655 Inlägg
21 februari 2009
stör mej på folk här uppe i jämtland för alla är så förbannade jävla mörkrädd så de är inte en ända faan som kan blända av me hellyset, och inte kan dom blinka heller. blir så less.

så ni som ska åka upp till jämtland, montera i extra starka lampor och blända tillbaka...

518 Inlägg
21 februari 2009
evilaudio skrev:
ja stör mig på alla andra som befinner sig på vägen... håll er borta så ja kommer fram..big_smilebig_smile

hehe , Jag vill ha en egen fil jag med som bara jag får åka i.

ställer man av en volvo 740 inför vintern är det nåt som inte klickar i ordentligt.

16 197 Inlägg
21 februari 2009
Karl-Bertil skrev:
evilaudio skrev:
ja stör mig på alla andra som befinner sig på vägen... håll er borta så ja kommer fram..big_smilebig_smile

hehe , Jag vill ha en egen fil jag med som bara jag får åka i.

typ som ja då smile  men ibland finns de ju filer som e tomma så.. typ bussfilen.. den funkar kalas..big_smile

"Testar man inte så får man aldrig veta"

671 Inlägg
22 februari 2009
Mest av allt alla töntar som pressar upp baktill så fort de hör att man har en vässad Volvo...
Sedan ska de rejsa,,,

Alla som slår på helljuset före de passerat mötande bil..
Omkörningar där man pressar ut mötande
Långtradarchaffisar på fel sida av vägen

Folk som är livrädda för en bil på ställ !

1 798 Inlägg
22 februari 2009
Visst finns det en del man kan störa sig på i trafiken, men den som hävdar sig vara bättre än alla andra har generellt mer att lära. Det är lätt att överskatta sin egna förmåga.

Saaboholic
3 129 Inlägg
22 februari 2009
beemern skrev:
stör mej på folk här uppe i jämtland för alla är så förbannade jävla mörkrädd så de är inte en ända faan som kan blända av me hellyset, och inte kan dom blinka heller. blir så less.

så ni som ska åka upp till jämtland, montera i extra starka lampor och blända tillbaka...

Sånna finns det gott om här också, måste finnas väldigt skumma bilfabriker idag med tanke på att väldigt få klarar av att tillverka blinkers som folk vet hur man använder.

"Liberty of thought is the life of the soul"

Avstängd
74 Inlägg
23 februari 2009
Trådstartare
linuslinje skrev:
1. Jag stör mig på de som kör 5% snabbare än mig på motorvägen (oavsett hastighet), när jag närmar mig en lastbil framför och känner mig blockad. Det finns två val.

Antingen måste jag bromsa, eller så får "omköraren" köra accelerera så vi undviker krock och imbromsningar.
Personligen så känner jag att det är omkörarens skyldighet att "göra sitt jobb" snabbt och accelera om. Det är ju trots allt ( i vissa fall) den personen som kör för snabbt.

2.
Om jag ska backa in 12,25 meter långt lastbil på en liten gata, över en trottoar och i 90 grader. Varför ska vissa människor chansa och KUTA bakom lastbilen trots att det är en varningslampa som snurrar och piper för fullt. OK. jag är inne på deras mark. Men har de ingen överlevnadsinstinkt?

3. Lastbil igen.
Jag kör på en smal smal gata. det är brett längre fram. Jag får mötande. Bilen väntar inte och kör fram så fastnar vi båda två.
Föraren får panik när hon(han) inser att jag inte tänker flytta på mig, och försöker backa.. för att resultera i att de backar upp i 15km/h på en 3dm trottoarkant och håller på att vänta bilen.... suck. Varför ska alla ha huvudet RAKT framför bilen? PLANERA!

4. De som kör om för omkörandes skull, men saktar in efter omkörningen så att jag måste anpassa mig (stänga av cruisecontrolen/accelerera om)

5. Bromsklossar, som tidigare talare.

6. De som skiter i högerregeln

7. De som blir arga i trafiken

antar du menar 25,25 ekipage!
du glömde nämna bilister som åker fram till stopplinjen i korsningen när man kommer med bil och släp och vägrar vika från mittlinjen, och backa är inte att tänka på då det ligger 8 andra lika hjärndöda bakom den första! vilket tvingar en till att antingen vika ut från mittremsan och göra en livsfalig höger gir, och försöka från andra hållet, eller hålla ut så man snurrar skyltarna på stolparna (förutsatt att man har olackade speglar) o sen invänta reaktion från puckot i bilen under släpet att dom kanske ska gira höger!
och folk som inte kan signalera i rondeller, läste en blogg om liknande. varför inte blinka vart man ska ta vägen i en rondell? kan inte va så jobbigt att slå på höger blink eller vänster beroende vart man ska!
underlättar ju skapligt för en fullladdad tradare att slippa nita för ett pucko som inte vet vart han ska!

Jag har alldrig varit rädd för arbete!!
Jag kan stå hur nära som helst och titta på!!

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
23 februari 2009

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

1 562 Inlägg
23 februari 2009
ja vill man verkligen störa sig på trafiken ska man köra lastbil, standard scenariot är att man blir omkörd av personbil som direkt efter omkörningen håller 60 genom varje kurva, drar på upp till 90 vid alla lämpliga omkörningställen för att sedan återgå till 60,

Avstängd
74 Inlägg
23 februari 2009
Trådstartare
Irmscher Vectra skrev:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=65481
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=106436
BL.A....

hade du nåt inlägg i nån av dom trådarna lr? har inge lusta kolla efter dom, så posta gärna lr skriv din åsikt!

Jag har alldrig varit rädd för arbete!!
Jag kan stå hur nära som helst och titta på!!

2 911 Inlägg
23 februari 2009
Stör mig på de som tror att 70 på deras mätare är 70 på riktigt.
Jäkla massa felvisande mätare runtom i landet, har dryga 2 mil till jobbet med konstant 70 sträcka, går oftast i 55-60

Gödseldräng
4 529 Inlägg
23 februari 2009
stör mig på alla som kör 91 på 90 väg när dom ska köra om neutral
då lägger jag mig å trycker i arslet på dom och då höter dom me näven ^^ dom stör jag mig på

folk som aldrig kan blinka
folk som ligger i omkörningsfilen på e4an när man kommer bra mycket fortfare än dom inte dom inte flyttar på sig

folk som blir förbannade bara för att man har bråttom

15 Inlägg
23 februari 2009
Idioter som sätter på helljus innan man möts

660 Inlägg
23 februari 2009
go_offroad skrev:
Sitter själv och kör lastbil om dagarna,
specielt nu vintertid kan jag få spel på vissa bilister!
en del måste köra 60 på 90 väg bara för att det är blött,
andra kör 60 för det kan va halkigt, trots att det är plus och saltbilarna går om varandra,
sen har vi dom som bara måste köra om så fort dom ser en lastbil!
den senare kategorin träffar man på dagligen och som vanligt, efter ca en kilometer från att man
blivit omkörd måste man bromsa, alternativt ta sig förbi. och vem är det då inte som ligger i vägen?
jo de e den jävla idiot som hade så bråttom så han höll på att skrapa fronten på lastbilen samtidigt som vire räcket kommer trängande nära på vänstersidan!
o skulle man då lägga sig lite för nära bara för att påpeka det för dom, då blir dom tvärsura o blinkar med bromsljus, blinkers, m,m

finns det fler som hatar idioter?

kan förstå din frustration men jag måste dock klaga på lastbilarna, speciellt vintertid!

För det första så har vi det nog alla hatar, STENSKOTTEN! Visst... Alla bilar kan väll skjuta en sten ibland men lastbilar/bussar har förstört ett antal rutor/extraljus/framhjus motorhuvar ja listan kan göras lång..

Sen alla dessa idioter till lastbilschaffisar som ska ta den kortaste vägen överallt och trängas i rondeller och jävlas meja ner lyktstolpar och preja bilar bara för att det var 2 km längre till nästa påfart, detta har faktiskt hänt här i hålan jag bor!

Sen när man precis har kört sin fina pärla igenom biltvätten och spenderat någon hundring så den kanske ska få glänsa i några timmar men nej... Så klart ska det komma en mötande lastbil i 110 på en smal blöt väg bara för att dom har hemlängtan och spruta ner bilen med lera vatten stenar och grus så det första man får göra är att ställa sig i snöblasket och spola bort allt så det inte fryser på, Ne usch och fy... Det här skiten med lastbilar borde läggas ner helt.. Fattar inte varför det ska finnas så otroligt många lastbilar! Funkar inte järnvägarna lika bra att frakta gods på?

Så nu har jag också skrivit av mig lite! wink

//Soderqvist

Livets stora gåta, hur kan ett företag som MDS hålla sig kvar i branschen?

7 274 Inlägg
23 februari 2009
Ska vi gå och sopa rent gatorna från stenskott tycker du?
Dom flesta lastbilar har stänklappar några cm ifrån backen, mer kan vi fan inte göra.

Trängas i rondeller ja, en bil från höger skulle nog hinna köra ett helt varv innan hela lastbilen har kommit in rondellen om den är tungt lastad.
Inget vi kan göra där heller.

Så du anser att vi ska sakta ner för att din bil faktiskt blir skitig ute på vägarna?
Betalar du soppan för att komma upp i 90 igen?

Anledningen till att det finns så många lastbilar är för att du ska kunna köpa det du vill ha i affärerna.
Men visst, du kanske vill åka 80 mil för att hämta dina möbler och köpa din mat cool
Oj då, utan lastbilar så skulle vägarna vara helt oplogade. Ja då får du ta och gå istället.
Senast redigerat av Brains (23 februari 2009)

1 562 Inlägg
23 februari 2009
hmm ja varför använder man bilen om man är så rädd för att den ska bli skitig?
ja som brains skrev utan lastbilar skulle detta land stanna, hör med ngn åkare om du får följa med
på en åktur lär nog din förståelse för den tunga trafiken öka.

a.k.a. lemonhead
22 Inlägg
23 februari 2009
Stör mig på idioter som svänger ut framför en och inte gasar upp för att sedan svänga av på nästa avfart så en annan måste stanna helt! Dom idioterna tänker ta mig fan bara på sig själva!!
Sen finns det ju det vanliga; folk som sätter på helljuset innan man passerat varandra, folk osm inte blinkar i rondeller, idioter som ligger och cruisar och som blir skitsura när man kör om och ska jävlar i mig köra om igen och bla bla, folk som ligger i 30 på 50 vägarna bara för att det är lite nysnö, listan kan göras lång. Det bästa man kan göra är nog att försöka vara en så bra bilförare man själv kan vara. smile

Sök