Hejsan!
Tänkte jag får väl också slänga upp en projekttråd på min gamla
häck. Har väl stora planer för den, men man vet ju hur de brukar bli när man siktar högt. Hur som helst så är det en Saab 9000 Turbo -86a som rullat knappt 17 tusen mil. Har ställt upp laddtrycket på den, så den drar iväg som ett
skott i natten
![smile](img/smilies/smile.png)
Ja vad mer kan man säga om de, den är totalt max utrustad med färddator, klimatanläggning, farthållare, elhissar, elspeglar, glas taklucka med el och så klart skinn stolar. Med bilen fick jag ett Talladega packet som suttit på en annan bil. Så mitt mål är väl att få klart de till sommaren så jag kan slänga på dem. Just nu känns de bara så jävla tungt för sidokjolarna är klara, så när jag skulle börja på fronten såg jag de var en
krockskada på ena sidan så de hade spruckit och var inte särskilt fint. Så nu får jag se om jag kan hitta någon som är bra på att plasta som skulle kunna hjälpa mig att fixa till de
Hittade även på blocket förra veckan en som sålde SuperAero fälgar med däck för 1600:- med däck. Så de var ju klart ett slå-till-pris på dem. Så nu har jag krängt av däcken och fixat kantstötningarna och slipat ner skiten. Även slängt på lite färg på dem nu, så de ligger i pannrummet och torkar de är ju 0-gradigt i garaget
![sad](img/smilies/sad.png)
Jag slänger upp lite bilder på skönheten här nedan. Kommentera gärna
Första bilden på bilen. Nu sitter de tonade rutor på den.
Är de 0-gradigt ute i garaget, får man väl slipa i vardagsrummet ![smile](img/smilies/smile.png)
Men då kan väl sprutspackla i hallen också ? (de luktade som fan)
Då har slipning av SuperAero fälgarna...
Då är fälgarna färdig slipade och väntar på lackering...
Då är grundfärgen på fälgarna...
Här ser ni skillnaden mellan grundfärgen och slutfärgen.![http://linux.bamze.com/saab9000/5.jpg]()
De var allt för denna gången...
*ps* finns de någon som kan lackera ett kjolpaket så hojta till
*ds*