Jag gillar inget märke direkt men många märken har modeller som tilltalar mig mer eller mindre.
När det gäller gamla bilar så gillar jag dessa för att bara nämna ett fåtal, de är enkla, snygga och har dessutom drivningen på rätt ställe. Volvo 100 240 740 940, Opel Ascona A B, Ford Taunus 3, Opel Kadett B C.
När det gäller nya bilar gillar jag Lada Niva. Enkel och gammaldags charm.
Även Dacia Sandero i basutförande verkar spännande. Perfekt att man slipper betala för onödiga saker som t ex servostyrning och opraktiska lackerade skyddslister om man inte vill ha det och vill man ha mer utrustning lägger man till lite. Det gör bilköpet rättvist för alla! Jag tycker att bilar med så lite lyx som möjligt är trevligast, charmigast, manligast och känns mer bil. Jag har sett två olika Daciamodeller, Sandero och Logan MCV, riktigt snygga på många sätt bl a har de rund, modern design men ändå lite spännande smått kantiga linjer. Det snygga på Sanderno var bl a grillen, mönstret på huven, det grovmönstrade luftintaget och den annorlunda rundningen på bilens sida längst bak. Brukar inte bli kär i nya modeller men Sandero hade faktiskt lite charm. Skulle kunna tänka mig en Sandero som bruksbil faktiskt fast idag har jag inga pengar till det. E85 motor dessutom trots bilens extremt låga pris för storleken och ännu mer extremt lågt pris med tanke på att den har en E85 motor (från Renault), bara att köra på det som är billigast för tillfället. Dessutom säljs de med Continentaldäck. En Sanderno med svarta stötfångare och suvpaketet skulle se tuff ut men jag skulle ändå välja utan. Det enda som saknas på Sandero är radio och lykttorkare. Färgval skulle vara svårt, en av de praktiska färgerna är nog den blågråa som inte borde se så skitig ut. Dessutom syns det nog inte så tydligt ifall stöfångarna skulle bli lite matta till den färgen.
Senast redigerat av EmilHammarlund (8 mars 2009)