3118
Sök

Vilket/vilka märke älskar du? och varför?

Avstängd
233 Inlägg
22 februari 2009
Markus_O skrev:
Niick skrev:
jonnielahti skrev:
Saab : snygg design, pigga.
Ford : snygga tyska bilar.
Chevrolet : starka, tunga , hållbara.

Ford är inte tyskt, då hade de ju varit bra bilar...

Fast de flesta fordarna i europa är väl tillverkade i tyskland?

Fortfarande ett amerikanskt märke...

Blå saab 9-3 turba

726 Inlägg
22 februari 2009
Volvo! billiga delar, överflöd av delar, samt Världens mest lättmekade bil ?

2 Inlägg
22 februari 2009
wildboy_87_ skrev:
jag gillar volvo för att det va svenskt och bakhjulsdrivet sen att de e billiga delar e ju inte heller fel

jag HATAR bmw för att det e för många invandrare/pizzabagare bortskämda bratz som bara får dem
så jag vill inte föknippas med att vara bortskämd för det e jag inte

WTF!? haha.. hjälten har talat

12 086 Inlägg
22 februari 2009
Jag gillar BMW.. för att de helt enkelt är välbyggda och härliga bilar!

1 798 Inlägg
22 februari 2009
Jag gillar bmw

För jag tycker de är snygga o sköna bilar att köra och åka i med bra kvalitet

Sen gillar ja även de flest bilar från 70-90
bilar hade mer stil då o man kunde se va de var för någonting

Sen har ja en bilmodell som ja gillar starkt med o de är omega 3000
Senast redigerat av fredde85 (23 februari 2009)

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer

1 582 Inlägg
22 februari 2009
Audi
Bmw
Mercedes

Ligger närmast hjärtat cool

1 134 Inlägg
22 februari 2009
En sann Alfa nörd. big_smile
Det är alltid spännande med en Alfa ibland funkar de och ibland inte. En Alfa kan laga sina egna fel och ge nya i kompensation roll Man måste vårda de ömt och när de väl funkar är de underbara. Om man är en äkta bil freak så måste man ha ägt en.  Bättre design och prestanda för samma peng är svårt att hitta. Så jag säger bara FORZA Italia cool Detta gäller dock gamla Alfor, nya är inte lika intressanta.
Senast redigerat av LotusJPS (22 februari 2009)

277 Inlägg
22 februari 2009
Opel: Precis som många andra har jag vuxit upp med Opel,Sen att de hade riktigt grymma rallybilar gör inte saken värre precis wink Spana t.ex in valfri 400-bil

Saab: Vet faktiskt inte varför jag gillar SAAB,De har en sån härlig utstrålning.

Endast äldre Volvos,Så som 100 serien P1800.Nyare Volvos intresserar mig inte alls.

Sen alla bilar med 8 cylindrar eller mer big_smile

Why drive M-Power when you can drive Ecopower!

4 637 Inlägg
22 februari 2009
Jag gillar inget märke direkt men många märken har modeller som tilltalar mig mer eller mindre.

När det gäller gamla bilar så gillar jag dessa för att bara nämna ett fåtal, de är enkla, snygga och har dessutom drivningen på rätt ställe. Volvo 100 240 740 940, Opel Ascona A B, Ford Taunus 3, Opel Kadett B C.

När det gäller nya bilar gillar jag Lada Niva. Enkel och gammaldags charm.

Även Dacia Sandero i basutförande verkar spännande. Perfekt att man slipper betala för onödiga saker som t ex servostyrning och opraktiska lackerade skyddslister om man inte vill ha det och vill man ha mer utrustning lägger man till lite. Det gör bilköpet rättvist för alla! Jag tycker att bilar med så lite lyx som möjligt är trevligast, charmigast, manligast och känns mer bil. Jag har sett två olika Daciamodeller, Sandero och Logan MCV, riktigt snygga på många sätt bl a har de rund, modern design men ändå lite spännande smått kantiga linjer. Det snygga på Sanderno var bl a grillen, mönstret på huven, det grovmönstrade luftintaget och den annorlunda rundningen på bilens sida längst bak. Brukar inte bli kär i nya modeller men Sandero hade faktiskt lite charm. Skulle kunna tänka mig en Sandero som bruksbil faktiskt fast idag har jag inga pengar till det. E85 motor dessutom trots bilens extremt låga pris för storleken och ännu mer extremt lågt pris med tanke på att den har en E85 motor (från Renault), bara att köra på det som är billigast för tillfället. Dessutom säljs de med Continentaldäck. En Sanderno med svarta stötfångare och suvpaketet skulle se tuff ut men jag skulle ändå välja utan. Det enda som saknas på Sandero är radio och lykttorkare. Färgval skulle vara svårt, en av de praktiska färgerna är nog den blågråa som inte borde se så skitig ut. Dessutom syns det nog inte så tydligt ifall stöfångarna skulle bli lite matta till den färgen.
Senast redigerat av EmilHammarlund (8 mars 2009)

2 021 Inlägg
22 februari 2009
Älskar o älskar men eftersom ja kör Saab så bör ja ju skriva dom, skulle aldrig vilja ha en bil jag inte trivs med, Tycker det är prisvärda bilar med bra komfort/utrustning och fina motorer för en hygglig peng.
tycker även om äldre(och nyare) Jaggor, delvis för ja e uppväxt med en jaggatokig farsa som haft en del projekt.
Men annars så gillar jag mazda/toyota för att det troligtvis inte finns nå mer pålitliga bilar, bara går och går (tills karossen rostat bort) tongue
Senast redigerat av Rille0 (22 februari 2009)

RMR-Crew
478 Inlägg
22 februari 2009
Gillar bara vissa modeller, inget speciellt märke direkt.
Så här är listan, både race/vardagsbilar bilar som faller mig i smak.

Opel.
-Ascona a/b.
-Commodore.
-Kadett, av äldre modell.
-Rekord, av äldre modell.

Volvo.
-140.
-240.
-Nya V70.

Subaru.
-Impreza, gärna runt -00.

Mitsubishi.
-Evo 1-9.

Dodge.
-Charger -69.

Chevrolet.
-C20 4x4.

Finns en massa mer men skulle bli för mkt att skriva.

3 354 Inlägg
23 februari 2009
Bmw: Jag tkr de är snygga, De är bekväma, Snåla till effekten, Roliga, viss lyx
Audi Ungefär samma anledning som Bmw, Quattro
Ford: Billiga, Roliga, Rätt så bekväma, Snåla

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

VD Hammar
613 Inlägg
4 april 2009
kawiZz skrev:
Gillar bara vissa modeller, inget speciellt märke direkt.
Så här är listan, både race/vardagsbilar bilar som faller mig i smak.

Opel.
-Ascona a/b.
-Commodore.
-Kadett, av äldre modell.
-Rekord, av äldre modell.

Volvo.
-140.
-240.
-Nya V70.

Subaru.
-Impreza, gärna runt -00.

Mitsubishi.
-Evo 1-9.

Dodge.
-Charger -69.

Chevrolet.
-C20 4x4.

Finns en massa mer men skulle bli för mkt att skriva.

Perfekt inlägg, det jag skulle vilja ändra är väl volvo, 140går 240 nja då är 242an snyggare, v70 nja
sen måste jag lägga till Mina dröm bilar. honda s2000 Pontiac GTO alla modeller

MVH Johan

3 650 Inlägg
4 april 2009
börjar dras mer och mer åt VW trots att jag inte haft någon själv, men snygga, välbyggda bilar, väldigt mkt som kan göras med dom. riktigt balla bilar. (tänker på äldre volkswagens nu) även nyare typ sciroccon e ju feta

en annan bil som jag verkligen vill ha! nya fiat abarth 500! fetaste jag sett! stoort villhabegär
Senast redigerat av Kesler (4 april 2009)

378 Inlägg
4 april 2009
Muskelbilar smile
Dock så kör jag SAAB, har ej kommit upp i rätt prisklass för bra muskelbil ännu =/

// KimpaaBooY

1 754 Inlägg
4 april 2009
Opel: Snygga!
Koenigsegg: Svenska smile

Jag kan inget om allt.

2 337 Inlägg
4 april 2009
VW: Uppvuxen med folkvagnar, det föll sig naturligt att jag blev kär i dem tongue Och även om jag har blivit extra förälskad i just Jettor (alla utom MkI) så är jag VW-nörd överlag.

Ferrari: Alla har vi väl något av superbilsmärkena som ligger extra nära hjärtat. För min del är det Ferrari, var besatt av Ferrari F40 när jag var liten och det har fortsatt på den vägen.

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
4 april 2009
Måste erkänna att VW Polo är ingen dum bil heller.
Sambon har en CrossPolo o i början var det "kärringens bil" men efter ett halv år har jag lärt mig att tycka om bilen. Lupo är inte så dumt heller med det är "ekonomi" bilar...
Men BMW är den jag vill köra än då trots att jag har ingen för tillfället....
Senast redigerat av Grabber (4 april 2009)

Lastbilsmekaniker
122 Inlägg
4 april 2009
Subaru Impreza -99 Helt klart, Hel nöjd med denna bil. kommer hålla mig till Subaru.

15 Inlägg
4 april 2009
Audi
Bmw

Sök