3923
Sök

A4 DTM eller V70 R??

2 751 Inlägg
1 mars 2009
C70 skrev:
En plastkittad Audi? Det enda som är "DTM" med den är ju namnet! Nej tack....

V70 R awd med manuell låda utan någon som helst tvekan!

Du va ju påläst:lol: lr inte..

Who Djaa bless no man curse

Reservdansk
6 271 Inlägg
1 mars 2009
DasAuto skrev:
eeh? A4 B7 har ju ganska mycket komponenter av gamla S4 så att säga att det bara är kjolpaket är ju lite o ta i.. och som sagt vi vet vad dom sa i topgear big_smile Il take the S4 big_smile

Gamla S4, menar du då 2,2Tn?

Varför har ingen sagt detta tidigare då? wink

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

338 Inlägg
1 mars 2009
TurbOla skrev:
DasAuto skrev:
eeh? A4 B7 har ju ganska mycket komponenter av gamla S4 så att säga att det bara är kjolpaket är ju lite o ta i.. och som sagt vi vet vad dom sa i topgear big_smile Il take the S4 big_smile

ja det verkar konstigt? wink

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
1 mars 2009
Känns lite knepigt att jämföra en sportig mellanklassare med en stor, snabb familjeräser.

Personligen hade jag valt Audin pga högre kvalitetskänsla, trevligare inredning och snyggare design än Volvon.

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

2 021 Inlägg
1 mars 2009
volvoägarna säger volvo så klart, audi ägarna säger audi så klart.
Vilken gillar du bäst själv? tycker båda är riktigt fina bilar som dock inte är i samma klass, a4an ska nog jämföras med typ en s40 och v70r ska og jämföras med typ s4.

338 Inlägg
1 mars 2009
Rille0 skrev:
Vilken gillar du bäst själv? tycker båda är riktigt fina bilar som dock inte är i samma klass, a4an ska nog jämföras med typ en s40 och v70r ska og jämföras med typ s4.

Precis har sagt de tidigare.

2 751 Inlägg
1 mars 2009
Mange_GVe skrev:
TurbOla skrev:
DasAuto skrev:

ja det verkar konstigt? wink

Nej inte gamla 2.2T.. Modellerna är B7,B6 vi pratar om.. DTM.en är B7 som delar vissa grejjer med gamla S4 (B6) big_smile

Audi C4 2.2T
http://a248.e.akamai.net/7/248/1229/v134/imageonthefly.autodatadirect.com/images/?IMG=U4AUGED1.jpg&WIDTH=425

A4 B5
http://www.oettinger.com.au/3483_a4b5.jpg

A4 B6
http://www.edmunds.com/media/roadtests/longterm/audi.a4/audi.a4.500.jpg

A4 B7
http://www.theautochannel.com/news/2005/03/11/010071.1-lg.jpg

A4 B7 DTM
http://allworldcars.com/wordpress/wp-content/uploads/2006/08/2005_audi_a4_dtm_edition.jpg

Kanske ger lite bättre överblick över modellerna
Senast redigerat av DasAuto (1 mars 2009)

Bilvårdstekniker
766 Inlägg
1 mars 2009
Rille0 skrev:

Delvis så, men vid närmare eftertanke så känns S6 som en bättre jämförelse då den är i storlekslass med v70 smile

Life is too short to drive ugly cars!
NBT - Norrlands Bilvårdsteknik , www.Norrlandsbilvard.se - Bilvård och bilvårdsprodukter i Umeå
Bilvård Webshop : http://norrlandsbilvard.storedo.com/
www.Vtech.se

47 Inlägg
1 mars 2009
Bor du i Borås så är valet lätt köp en Volvo för här finns igen Audi verkstad

424 Inlägg
1 mars 2009
DasAuto skrev:

Jag är grymt påläst.

En A4 DTM är ingen S4...det är en S4-wannabe! 220hk och 300Nm är varken speciellt "S4" eller "DTM".

2 751 Inlägg
1 mars 2009
C70 skrev:
DasAuto skrev:

Jag är grymt påläst.

En A4 DTM är ingen S4...det är en S4-wannabe! 220hk och 300Nm är varken speciellt "S4" eller "DTM".

Vem har sagt att det är en S4? O det du nämner att det enbart är plast borde du själv veta är fel, eftersom du nu är så påläst? Eller..

det är en S4-wannabe! 220hk och 300Nm är varken speciellt "S4" eller "DTM".

S4 wannabe? 4cyl turbo mot en V8? ser absolut inga liknelser alls där.. Och att ett o samma bilmärke skulle konkurrera om samma plats med olika bilar verkar ju lite vrikkat? men du vet nog bäst lol

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
1 mars 2009
A4 DTM är lika som STCC edition dom körde med tidigare, en lite exklusivare A4 för dom som inte vill skaffa en S4, verkar vara svårt för vissa volvoraggare att förstå.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

Low is a lifestyle
956 Inlägg
1 mars 2009
Mäki skrev:
A4 DTM är lika som STCC edition dom körde med tidigare, en lite exklusivare A4 för dom som inte vill skaffa en S4, verkar vara svårt för vissa volvoraggare att förstå.

STCC är väl en ren S-line? och DTM är lite värre front och bakkjol. så tycker jag de verkar som. fast de är säkert fel. Mäki du har ju som sakt bra koll på audi tongue

Inredningsverkstaden.nu
Bilradiohuset.se

Reservdansk
6 271 Inlägg
1 mars 2009
Diabolo skrev:
Det sitter en 2,0! liters turbo-fyra i audin.. Bara för info. 300 Volvo-hästar anser jag att man kan jämföra med ca 200-250 tyska oavsett märke: BMW, Audi mfl.

Suck, om du hade läst lite så hade du sett att flera personer redan skrivit att det sitter en 2liters turbofyra...
Trodde alla A4 endast hade 1,8liters, tycker det är det enda man ser.

Så du anser att man kan jämföra 200 Audihästar med 300Volvohästar? roll

Som man säger: Den sista dåren är ännu inte född...
Detta är inte riktat till någon, men jag hoppas att den berörde tar åt sig.

424 Inlägg
1 mars 2009
En A4 med s-line chassi, större bromsar och 20 extra hk (220hk/300Nm). Plus plasten på utsidan och wannabe-S4-säten på insidan.

Sen kan man ju undra vem som väljer mellan en liten sedan och en stor kombi? Känns mer vettigt att jämföra med S60 R awd. Som kör ifrån en A4 DTM hur enkelt som helst. Även när vägen svänger...

Reservdansk
6 271 Inlägg
1 mars 2009
C70 skrev:
Sen kan man ju undra vem som väljer mellan en liten sedan och en stor kombi? Känns mer vettigt att jämföra med S60 R awd. Som kör ifrån en A4 DTM hur enkelt som helst. Även när vägen svänger...

Nej, Diabolo har ju sagt att 200 tyska hästar motsvarar 300 volvo-hästar, så S60Ren skulle aldrig ha en chans... roll

2 751 Inlägg
1 mars 2009
C70 skrev:
En A4 med s-line chassi, större bromsar och 20 extra hk (220hk/300Nm). Plus plasten på utsidan och wannabe-S4-säten på insidan. smidda kolvar, lättat svänghjul, förstärkt koppling, anpassad turbo

Fixat big_smile

Sen tycker jag det är fel jämförelse.. A4-S40, S60R/V70R-S6 osv osv

Reservdansk
6 271 Inlägg
1 mars 2009
V70R skiljer sig mot en vanlig V70 T5 genom sitt 4C-chassi, sin 2,5liters turbofemma med 300hk och 400Nm, större turbo KKK24 (kom dock i senare version av V70 T5), andra kolvar och stakar, förstärkt koppling, hastighetsberoende servo, dubbla intercoolers, oljetråg av racing-typ med skvalpplåtar (för att förhindra oljan från att flytta sig vid kraftig kurvtagning), M66AWD (manuell 6-växlad låda med AWD) och Geartronic med speciellt sportläge, speciella färger och fälgar, annan inredning, ratt och instrumentering, större bromsar runtom (4kolvs Brembo-ok med 330mm skivor), spridare, bränslepump, AWD med Haldex-mellandiff och det finns säkerligen mer som jag har missat. wink

Thorssa
1 mars 2009
Om jag inte minns helt fel så innebär DTM att bilen har annan front och bakkjol, läpp på bakluckan, sportchassi, borrade bromsskivor fram, recarostolar och ev. kolfiberlister invändigt.

313 Inlägg
1 mars 2009
Trådstartare
ser att många irriterar? sig på mitt val/jämförelse av dessa 2 bilar...
okej, varför jag väljer mellan dessa är att båda är mkt fina utvändigt som invändigt,komfort,håller ett bra värde. men framförallt tycker jag dom är ovanliga. DTM kan jag tycka är väldigt ovanlig.
V70 är kanske inte lika ovanlig.
många tycker hellre en s60 R än V70 R. men jag tycker att kombin är bättre att ha för min del.
Sen finns ju inte DTM i kombi, annars hade jag gärna haft den i kombi.
finns kanske en liknande audi modell i kombi?

MOR åt gröt,FAR åt helvete!

Sök