3735
Sök

Fortkörning Hjälp!!

55 Inlägg
1 mars 2009
Trådstartare
talibangran skrev:
har du fortkörning eller något annat i registret sen förut ? de spelar en stor roll de om du tappar de eller inte .. MVH

nä men ja fick en parkeringsbot samma vecka och det var innan jag åkte fast för fortkörningen hmm

55 Inlägg
1 mars 2009
Trådstartare
Ekis! skrev:
Eddiec skrev:
larsson.m skrev:
Körde du "bara" i 48km/h så bör du bara få böter.
hade du kört i 51km/h på 30 sträcka, så hade körkortet tagits på plats.

Men vet inte hur det är när det var utanför en skola, kanske är hårdare då ?
Beror på hur länsstyrelsen bedömer.

nä det är ju de.. fan finns ingen sida där de står? ja har inte hittat någon..

det kanske är bäst att ringa till länsstyrelsen och fråga?

Nej vänta! du kommer få hem ett brev där dom vill att du ska ge din syn på de hela.. där drar du en historia om trafik läget klar sikt halt väglag osv... sen säger du att du tycker du gjort fel och tar på dig bötes beloppet och möjligt en varning/prick i registret och att du behöver ditt körkort för att ta dig till jobbet osv... 

Lycka till.

okej då väntar jag.. så får vi se vad som händer.
får skriva en gråtande historia.

667 Inlägg
3 mars 2009
Eddiec skrev:
Ekis! skrev:
Eddiec skrev:

nä det är ju de.. fan finns ingen sida där de står? ja har inte hittat någon..

det kanske är bäst att ringa till länsstyrelsen och fråga?

Nej vänta! du kommer få hem ett brev där dom vill att du ska ge din syn på de hela.. där drar du en historia om trafik läget klar sikt halt väglag osv... sen säger du att du tycker du gjort fel och tar på dig bötes beloppet och möjligt en varning/prick i registret och att du behöver ditt körkort för att ta dig till jobbet osv... 

Lycka till.

okej då väntar jag.. så får vi se vad som händer.
får skriva en gråtande historia.

ja det bästa är väl att vänta och se och inte ha för stora förhoppningar så kommer det kanske som en glad överaskning istället.. mvh

465 Inlägg
3 mars 2009
30väg & spec vid en skola.. då brukar väl poliserna vara ganska hårda.. så jag skulle inte bli förvånad om dom drar kortet ngn/några månader..

667 Inlägg
3 mars 2009
laaantz skrev:
30väg & spec vid en skola.. då brukar väl poliserna vara ganska hårda.. så jag skulle inte bli förvånad om dom drar kortet ngn/några månader..

det bästa är ju att räkna lite högre än man tror:/?? mvh

bitter besserwisser
644 Inlägg
3 mars 2009
lelleal skrev:
tjänna kompisen körde 49 efter avrundning utanför skola han blev inte av med de körkort ca 1 månad:)ja körde 80 på 50 efter avrundning väg blev inte heller av med de 1 km till hadde polisen tagit de på plats hadde haft 3 månader.du klarar dig skulle ja tippa på men du får kör jävligt försiktigt i 1 år och 11 månader för som de stog i mitt brev enligt alla paragrafer skulle dom ta kortet fast ja fick behålla de ändå fast man får inte göra nåra trafikförselser mer....
hoppas de löser sig så lätt hänt smile

Ta och sprid ut de där 4 punkterna i stycket istället. De ska inte sparas till slutet.

Niclas Magnusson
Jönköping / Harrisburg PA

mmm, blåbärssoppa.
616 Inlägg
3 mars 2009
Jag blev snittad till 119 km/h på 90-väg i december. Hade jag snittat 121 hade jag blivit av med kortet. (Civilare låg efter i 7 km.)
Som han förklarade det för mig då, så skulle ärendet gå till länsstyrelsen om jag blev stoppad för ngt igen inom två år. Han uttryckte det som att det inte var ngn fara för körkortet så länge jag höll mig på lagens sida i två år till. wink

http://www.trafikjuristen.se/korkorting … lelse3.htm

/ichi

mmm, blåbärssoppa.
616 Inlägg
3 mars 2009
niclas_swe skrev:
lelleal skrev:
tjänna kompisen körde 49 efter avrundning utanför skola han blev inte av med de körkort ca 1 månad:)ja körde 80 på 50 efter avrundning väg blev inte heller av med de 1 km till hadde polisen tagit de på plats hadde haft 3 månader.du klarar dig skulle ja tippa på men du får kör jävligt försiktigt i 1 år och 11 månader för som de stog i mitt brev enligt alla paragrafer skulle dom ta kortet fast ja fick behålla de ändå fast man får inte göra nåra trafikförselser mer....
hoppas de löser sig så lätt hänt smile

Ta och sprid ut de där 4 punkterna i stycket istället. De ska inte sparas till slutet.

Hahaha. big_smile

/ichi

Eliminator
1 441 Inlägg
3 mars 2009
48 på 30-väg är 60% över hastigheten.
Om du skall överföra det till fortkörning på 90-väg  (x1.6) blir det 144 km/h.

/Tommy.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.

Avstängd
233 Inlägg
3 mars 2009
Du måste köra över 50 på 30 väg för att dem skall ta kortet, såvidare du inte gjort flera trafikbrott innan, och du skrev att du bara fått parkeringsböter, så då är det lungt.

Blå saab 9-3 turba

1 570 Inlägg
3 mars 2009
Säg att du var full och inte visste vad du gjorde.

667 Inlägg
3 mars 2009
henrikh skrev:
Säg att du var full och inte visste vad du gjorde.

smartaste inlägget på denna tråd;) INTE.. mvh

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
3 mars 2009
Eddiec : va tråkigt de med fort körningen , hoppas att de kommer att ordna sig

Nissan Silvia

326 Inlägg
3 mars 2009
med nytaget körkort tycker man att du borde ha tänkt på att följa lagarna (som jag antar du fick lära dig att göra)   Med största sannolikhet kommer du mista kortet..

"Sweet Insane Road Maniac"

667 Inlägg
3 mars 2009
Dragonbreath skrev:
med nytaget körkort tycker man att du borde ha tänkt på att följa lagarna (som jag antar du fick lära dig att göra)   Med största sannolikhet kommer du mista kortet..

finns det någon som följer lagarna? menar händer ju att man ligger runt 10km för fort? och har man turbo så är det himla lätt att trycka på gasen:)
Senast redigerat av volvo_245_racing (3 mars 2009)

326 Inlägg
3 mars 2009
volvo_245_racing skrev:
Dragonbreath skrev:

finns det någon som följer lagarna? menar händer ju att man ligger runt 10km för fort? och har man turbo så är det himla lätt att trycka på gasen:)

Finns ngt som kallas "kontroll" ?   Dessutom hoppas jag man har sunt förnuft å möjligtvis gasar på områden det inte är 30/40/50 osv..

"Sweet Insane Road Maniac"

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
3 mars 2009
var det under skol tid? jag har hört att det kan vara hårdare om det fanns barn omkring och inte enbart  hastigheter som räknas vid domen.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

1 210 Inlägg
3 mars 2009
Dragonbreath skrev:

Haha ja du med 450 hk supra... så är din kommentar oslagbar! lol

hoppas du följer lagarna grabben wink

1 814 Inlägg
3 mars 2009
beror på flera faktorer, men jag skulle nog tro att kortet ryker...

1337
1 343 Inlägg
3 mars 2009
ichibon skrev:
Jag blev snittad till 119 km/h på 90-väg i december. Hade jag snittat 121 hade jag blivit av med kortet. (Civilare låg efter i 7 km.)
Som han förklarade det för mig då, så skulle ärendet gå till länsstyrelsen om jag blev stoppad för ngt igen inom två år. Han uttryckte det som att det inte var ngn fara för körkortet så länge jag höll mig på lagens sida i två år till. wink

http://www.trafikjuristen.se/korkorting … lelse3.htm

Det är 3 förseelser som gäller för att länsstyrelsen ska besluta om du är lämplig förare.
räcker inte med 2.

Märkte du inte att du hade en civilare bakom dig i 7km??

I'm not a fighter, I'm a lover!

Sök