3857
Sök

Varför måla över registreringsskylten

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
6 mars 2009
Volvo_Mannen skrev:
nicnir90 skrev:
tkd_rille skrev:
Ja startar inte en ny tråd för detta.
Men varför vägrar folk att använda sökfunktionen? den funkar ännu.

Förlåt jag sökte både på det "allmän" forumet och i "off topic" men hittade inget på detta, lite irriterad på att man inte kan söka i alla kategorier samtidigt, eller är det bara jag som inte hittat den tjänsten?

Nej den funktionen har inte jag heller.

Ingen har den, man kan bara söka en kategori i taget.
Mvh.

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

Servicetekniker, Toyota BT
216 Inlägg
6 mars 2009
Trådstartare
ExXtr3me skrev:
Volvo_Mannen skrev:
nicnir90 skrev:

Förlåt jag sökte både på det "allmän" forumet och i "off topic" men hittade inget på detta, lite irriterad på att man inte kan söka i alla kategorier samtidigt, eller är det bara jag som inte hittat den tjänsten?

Mvh.

Det är just det jag menar, vet att den inte finns. Och därför kan man förstå att det ibland är svårt att hitta det man söker, även om det ofta redan finns någonstans i de 112986 trådar som finns...

Guide! 850 Instrumentpanel demontering, allting inte bara överdelen och mätarhus. http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=146291
Volvo 850 felkoder: http://www.turboperformanceclub.com/_fi … ll_850.pdf

Driver
2 111 Inlägg
6 mars 2009
ExXtr3me skrev:
Volvo_Mannen skrev:
nicnir90 skrev:

Mvh.

Något för Chrizz att bita i  wink ?.

PÖSS!
Senast redigerat av Janken (6 mars 2009)

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
6 mars 2009
Janken skrev:
ExXtr3me skrev:
Volvo_Mannen skrev:

Mvh.

PÖSS!

Hoppas det smile Skulle vara så mycket bättre, tycker jag! Tycker säkert många flera, Den skulle nog användas mycket mera också..

Skulle jag TRO.

; Mvh

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

1 814 Inlägg
6 mars 2009
Anonymt är alltid bra.

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
6 mars 2009
därför man inte har bilen på sin hem adress utan i larmat och bevakat garage...

Sideways.nu
873 Inlägg
6 mars 2009
sir_daniel skrev:
därför man inte har bilen på sin hem adress utan i larmat och bevakat garage...

+1

www.sideways.nu - Nytt svensk driftingforum
Besök oss gärna, det kostar inget.

FreddeK
6 mars 2009
Janken skrev:
Android skrev:
Janken skrev:
Förbannat dum fråga rent ut sagt.

Tänkte du ens efter innan du startade tråden?.

Det som alla skrivit stämmer.

Jag är förövrigt lika frågande som "tkd_rille"... Det går att använda sök, knappen är inte bara söt att titta på...wink

MVH Janken

Förbannat dumt inlägg tycker jag...
Han skulle väl inte frågat om han visste eller? Jobbig sits för dig om du inte kan respektera att folk kan vara mindre vetande om vissa saker. Tycker du det vore kul om jag förlöjligade dig nästa gång du frågar om nått?

Sen tjatet med att använda sök, visst det borde väl eftersträvas mer att folk använder den, men nu sitter vi på ett forum som iaf jag gärna håller aktivt, och jag antar att de flesta kan leva med att frågor kan komma upp fler gånger. Annars kan vi väl lika gärna göra om garaget till en Wiki eller nått liknande, så slipper vi trådar överhuvudtaget? Bara en stor fet sök knapp...

Detta var seriöst off-topic och ursäkter för det.

Ber om ursäkt om jag idiotförklarade trådskaparen. Var inte riktigt syftet. Menade mer att om man funderar lite över saken så brukar ,iaf gällande en sådanhär simpel sak, man kunna klurar ut svaret själv...

Sorry för O.T och om någon tog illa upp. Tycker bara att de börjar bli på modet att starta trådar helt i onödan.

MVH Janken

men du var tvungen att mata tråden med dumheter ändå?

Driver
2 111 Inlägg
6 mars 2009
Freddeponken skrev:
Janken skrev:
Android skrev:

Förbannat dumt inlägg tycker jag...
Han skulle väl inte frågat om han visste eller? Jobbig sits för dig om du inte kan respektera att folk kan vara mindre vetande om vissa saker. Tycker du det vore kul om jag förlöjligade dig nästa gång du frågar om nått?

Sen tjatet med att använda sök, visst det borde väl eftersträvas mer att folk använder den, men nu sitter vi på ett forum som iaf jag gärna håller aktivt, och jag antar att de flesta kan leva med att frågor kan komma upp fler gånger. Annars kan vi väl lika gärna göra om garaget till en Wiki eller nått liknande, så slipper vi trådar överhuvudtaget? Bara en stor fet sök knapp...

Detta var seriöst off-topic och ursäkter för det.

Ber om ursäkt om jag idiotförklarade trådskaparen. Var inte riktigt syftet. Menade mer att om man funderar lite över saken så brukar ,iaf gällande en sådanhär simpel sak, man kunna klurar ut svaret själv...

Sorry för O.T och om någon tog illa upp. Tycker bara att de börjar bli på modet att starta trådar helt i onödan.

MVH Janken

men du var tvungen att mata tråden med dumheter ändå?

Ungefär lika tvungen som du...?.

Nog med O.T !
Har bett om ursäkt och trådskaparen förstod vad jag menade.

MVH Janken

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

stray dog
197 Inlägg
6 mars 2009
Janken skrev:

PÖSS!

Vote! smile

Och ni som tjatar om att man ska använda sök-knappen. Länka gärna till tråden om det redan finns en, istället för att bara gnälla så blir alla glada och trådar som denna dör efter 1 inlägg istället för att bli låsta utav en mod efter 101 totalt meningslösa(?) inlägg där det bara spårat ur och alla bitchar på varandra smile

För övrigt.
Folk vill som sagt vara anonyma. Skälen är deras egna och det för de stå för.

(och själv hittar jag inte tråden så jag länkar inte till den smile )

......... att jag ens orkar bry mig......

273 Inlägg
6 mars 2009
Gillar att vara så anonym jag kan, har även skyddat mobil abb.

3 059 Inlägg
6 mars 2009
Större delen av dom som "suddar" nummerskylt och som brukar köra på utställningar har kvar sina skyltar / täcker inte över dessa på själva utställningen..
Lika enkelt för folk att gå runt där o kolla upp nummer..

635 Inlägg
7 mars 2009
Även om ni suddar ut reggskylten på bilderna så hittar tjuven bilen rätt snappt ändå, det finns så mycket andra ledtrådar som tjuven kan använda sig av på ett forum, det tar bara lite längre tid till att finna bilen och dess ägare, men inte så mycket längre tid som om reggnummret va synligt !!

4 554 Inlägg
7 mars 2009
NiKeMaN skrev:
Det beror nog först o främst på att "alla andra gör det".

Och från början var nog tanken att någon var rädd för att få sin bilstereo/slutsteg/baslåda stulet, eller kanske ett par fälgar för 10-50 000 eller liknande. Jag vet inte. Bor man i STHLM eller någon annan ghettostad så kanske man bör göra så.

Men vi som bor på "landet" (=resten av sverige enl 08or) behöver knappast bry oss.

*viss ironi i ovanstående inlägg*

näru där har du allt fel.. kompisen som bor på "landet" blev uppringd 1 vecka efter att jag lagt upp några bilder på hans bil på gorg utan att tagit bort regnumret. va ett dolt nummer och dom sa "vi vet var bilen finns och den är jävligt fin", om de va på skoj eller inte så vart kompisen ganska orolig ett bra tag frammåt och låste bilen på alla sätt han kunde, så numera tar jag bort reg på allla bilder som fastnar på bild och ska upp på internet

1 741 Inlägg
7 mars 2009
Bobo skrev:
Gillar att vara så anonym jag kan, har även skyddat mobil abb.

Det misslyckas du ju rätt ordentligt med när det står att du bor i Uppsala tongue
Om du gillade vara så anonym varför har du valt att det ska stå?

Nä, men folk har väl gjort det till en vana att sudda skyltarna när dom ändå redigerar bilderna. Snabbt gjort.

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

226 Inlägg
7 mars 2009
Smajly skrev:
Större delen av dom som "suddar" nummerskylt och som brukar köra på utställningar har kvar sina skyltar / täcker inte över dessa på själva utställningen..

första vettiga jag läst i denna tråd.... ser "dom" en bil dom vill åt så är de ju bara att åka på olika träffar tills man ser bilen å kolla på skylten då!!!

tar bara lite längre tid för "dom" å hitta den.

Teddan
2 495 Inlägg
7 mars 2009
jag målar oftast över regskylten .
Är drygt med alla som kollar upp bilarna och jag är ganska säker på att folk tittar runt efter objekt att sno här.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

38 Inlägg
7 mars 2009
Jag kan förstå dom på garaget som suddar över plåten,men det görs ju även på blocket ????.och då är det ju bara att ringa och fråga vart bilen står så talar dom ju om det ,för den ska ju säljas och då måste man ju få komma och kolla på bilen  eller ?????.så varför sudda över den då ?

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
7 mars 2009
madness82 skrev:
Smajly skrev:

första vettiga jag läst i denna tråd.... ser "dom" en bil dom vill åt så är de ju bara att åka på olika träffar tills man ser bilen å kolla på skylten då!!!

tar bara lite längre tid för "dom" å hitta den.

Många köper också sånna där skyltar som det står nått helt annat på. Sånna som finns på Funplate, och lägger framför bilen eller i fönstret.. Eller helt enkelt byter plats på den och den riktiga.

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

1 853 Inlägg
7 mars 2009
Tacka vet jag personlig registrerings skylt då är man anonym som bara den wink

nä men ärligt det är nog sämsta tänkbara att ha ur stöld synpunkt lätt att komma i håg dom... sad

Sök