3925
Sök

Stulet!!!!

482 Inlägg
31 mars 2006
__hogberg__ skrev:
hade inbrott för ett tag sen ja me men ja borde inte klaga igentligen...
för dom som va inne i den tog inget men dom tappa en mp3 spelare...
visserligen ryckte dom sönder alla kontakter under instumentet så den inte funkar nu...
men ja har ju 2 år på mej tills ja får köra sj:)

Ja, du tjänade en mp3 iaf smile.

Lite tufft med jobbet där men har du 2 år på dig så är det ju inga problem smile

- Bromsa är ett tecken på svaghet -

183 Inlägg
31 mars 2006
Satans idioter.. tycker synd om dej!

Rörpulare
1 453 Inlägg
31 mars 2006
Fyfan riktigt lågt ja håller tummen och sikten uppe!

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

Avstängd
1 106 Inlägg
31 mars 2006
Dewen skrev:
fan va trisst asså!! hade du inget larm? vart hände detta? hoppas de fixar sig!

--DEWEN--

Håller med dig. Snuten gör knappt något för att de är så lata. Jag har en Saab 9-3 o planerar att skaffa orginallarm med glaskrossensor o tiltsensor. Tiltsensor:Om man gungar på bilen eller lyfter bilen så går larmet.

Livet startar vid 220 km/h

607 Inlägg
5 januari 2007
Trådstartare
Då är det äntligen klart med bilen, de tog en j-vla tid och jag tänker aldrig mer igen använda detta försäkringsbolag.

Trodde dom skulle lösa bilen men det vägrar dom, håller på och skambjuder som fan men kom till slut någorlunda överens så jag får behålla bilen plus att jag får pengar att laga den för. Men de tänker jag inte göra, köper istället en ny kaross och stoppar i min drivlina, då min är alldeles för skadat för att ens engagera sig i, billigare att köpa ny kaross än att laga den jag har nu. Så då får man två istället, en hel och en reservdelsbil. Men det får bli några timmar i garaget så ska jag nog få ut en ny cosworth på vägarna så småningom.

Hör gärna av dig ifall du har en cosworth till salu, men tänk på att jag har ju egen drivlina och inredning mm. Gärna någon med rasad motor till exempel.

Where´s the any key?
"Ford Motorsport Club Sweden"

482 Inlägg
6 januari 2007
Försäkringsbolagen är skojjare hela högen neutral
Fick polisen tag på de som gjorde det?

- Bromsa är ett tecken på svaghet -

Modo-fan från början till slut
330 Inlägg
6 januari 2007
Lider med dig.Men va ha ditt försäkringsbolag hållit på med?Har dom bråkat i nio månader??Sticker ut hakan här å antar att det är Folksam du har haft...men men...hoppas det går bättre med din nya bil och nya försäkringsbolag

Stolt far till Freddy 18/12-08

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
6 januari 2007
Nej, menar du att det tagit nio månader för dem att komma fram till en halvtaskig deal?!
Har du kontaktat Allmännna reklamationsnämnden?
Innan en tvist är klar kan man också be om råd och stöd från Konsumenternas försäkringsbyrå. De är alltså rådgivande.

Hoppas du hittar en ny bil att pilla med till rätt pris. Kollat tyskland osv just efter bilar som är mer kaross än drivlina? Kanske kan vara värt att hämta hem så annars?
www.mobile.de är en sida där vi brukar söka utlandsbilar.

// Ellen

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

607 Inlägg
7 januari 2007
Trådstartare
Slovenian: Nä polisen har inte gjort ett dugg men jag har lite humm om vilka det är men kan inte bevisa det.

Flash: Det tog massa tid i början med papper och skit men dom kom och tog kort i juni iaf, sen har skiten legat hos utredaren ett par månader för dom tyckte det var nå fuffens, sen gick utredaren på semester och mitt ärende bollades fram och tillbaks i bra många månader så till slut ringde jag till stockholm och skrek som fan, då gick det genast mycket snabbare. Man ska enbart vara elak och otrevlig mot dessa typ av människor har jag märkt annars utnyttjar dom än bara sad Det var inte folksam utan länsförsäkringar och jag har varit kund där i fem år men det skiter dom tydligen i, så jag kommer ALDRIG mer igen att anlita dett bolag. Lite OT men morsan min hade också massa problem med dom när hon hade "hundförsäkring" där, slutade med att hon fick låna pengar för att kunna operera hunden.

Vulture: Har inte tagit kontakt med någon än men lita på att jag ska det, det finns så pass många billiga i detta land också så vette fan om det lönar sig att importera men framtiden får utvisa vad som händer. Tack för tipsen big_smile

Where´s the any key?

1 893 Inlägg
7 januari 2007
Ifall bilen blir stulen, och inte återfinns innom en månad, så är bolaget skyldigt att betala ut pengar till kunden. Så var det i alla fall förut. Har svårt att se varför det vore tillåtet med längre handlägnings tider när fallet är klart. Kadavret står ju där till allas beskådan.

Måste vara riktigt puckade människor som haft hand om fallet, mistänkte de bedrägeri?
Det faktum att tjuvarna inte letat efter domkraftsfästen visar ju att det knappast var ägaren som var ute efter att "byta fälgar".

Ifall du skall bo kvar och planerar att fixa till bilen, så bör du nog, förutom byte till vettigare försäkringsbolag också fundera över ditt stöld skydd.
en radiosändare i bilen som går till en personsökare, kostar lite dryga tusenlappen. Ett basebollträ mindre än så.
Risken är ju att tjuvarna vet att om ett halvår så finns där grejer i ditt garage igen. Antagligen lokala förmågor dessutom, eftersom de viste vilket garage det gälde.
Koppla en sändare helt fristående från larmet, till inner-belysningen. Så snart man öppnar en dörr eller lucka, så sänder bilen hem. Har du sökaren påslagen så vet du att det händer grejer i garaget.

EDIT: någon skriver fortare än jag. wink Rättning av vitalt stavfel!
Senast redigerat av Kristian_V (7 januari 2007)

179 Inlägg
7 januari 2007
Lite synd att dom där kulsprutorna med autotracker som var med i Aliens inte finns att köpa, de hade suttit som smäck i garaget smile

"En kameleont, har den samma färg som sig själv?"

607 Inlägg
8 januari 2007
Trådstartare
Kristian_V skrev:
Ifall bilen blir stulen, och inte återfinns innom en månad, så är bolaget skyldigt att betala ut pengar till kunden. Så var det i alla fall förut. Har svårt att se varför det vore tillåtet med längre handlägnings tider när fallet är klart. Kadavret står ju där till allas beskådan.

Måste vara riktigt puckade människor som haft hand om fallet, mistänkte de bedrägeri?
Det faktum att tjuvarna inte letat efter domkraftsfästen visar ju att det knappast var ägaren som var ute efter att "byta fälgar".

Ifall du skall bo kvar och planerar att fixa till bilen, så bör du nog, förutom byte till vettigare försäkringsbolag också fundera över ditt stöld skydd.
en radiosändare i bilen som går till en personsökare, kostar lite dryga tusenlappen. Ett basebollträ mindre än så.
Risken är ju att tjuvarna vet att om ett halvår så finns där grejer i ditt garage igen. Antagligen lokala förmågor dessutom, eftersom de viste vilket garage det gälde.
Koppla en sändare helt fristående från larmet, till inner-belysningen. Så snart man öppnar en dörr eller lucka, så sänder bilen hem. Har du sökaren påslagen så vet du att det händer grejer i garaget.

EDIT: någon skriver fortare än jag. wink Rättning av vitalt stavfel!

Jo dom misstänkte väl bedrägeri sad Är väl därför det tagit tid antar jag men de är fan ingen ursäkt.

Jo jag har inte kvar det garaget längre, men jag kommer hursomhelst att skaffa nå riktigt bra larm till nästa bil.

Where´s the any key?

1 893 Inlägg
8 januari 2007
Bara ett larm hjälper inte i dagens klimat. På 80 talet när larm var nya, så brydde sig folk. Tutade en bil så gick de och tittade, en tjuv fick inte vara i fred med sitt byte.
Idag är det inte en jävel som bryr sig, det tutar ju titt som tätt över allt. Enda anledningen med larmet idag är väl imobilizern så de inte kan åka iväg med bilen (Nyare bilar 96 och upp har det inbygt.).
Annars är det radio sändare till pipare hemma och ett fett basebollträ som gäller.
Man kan inte ringa polisen heller, för de kommer inte på tre timmar, men ringer man så kan man inte säga att man inte viste att de var där, när man bankat på två pundare som krossat rutor och håller på att länsa bilen.

Sjukt va?

607 Inlägg
8 januari 2007
Trådstartare
Jo verkligen frisk värld vi lever i när man tjänar så enormt på att vara brottsling.

Jag kommer skaffa de dyraste larmet jag hittar och då brukar de ingå sms funktion mm

Where´s the any key?

Bobo
8 januari 2007
Cargard T70c har med gsm modul, det som gäller.

607 Inlägg
8 januari 2007
Trådstartare
Bobo01 skrev:
Cargard T70c har med gsm modul, det som gäller.

Vet du av någon åf eller sida man kan kika lite kanske?

Where´s the any key?

607 Inlägg
8 januari 2007
Trådstartare
Nu har jag fått pengar iaf till slut och imorgon ska jag åka och kika på en ny kaross:D Det kommer sluta mycket bättre än det började det här då jag har hittat en skitfin kaross:D

Så snart har man två cossies:D

Bilder kommer på gamla bilen när jag hämtar den nu i veckan och det blir på den nya när jag väl köpt en. Får se vilken det blir bara har två att välja mellan men jag har nog bestämt mig redan:D

Where´s the any key?

1 893 Inlägg
8 januari 2007
Ckosworth skrev:
Vet du av någon åf eller sida man kan kika lite kanske?

www.carguard.se fungerar för info, var där själv igår och kikade när jag blev medvetenom att ett nytt larm kommit ut. Jag som precis installerade ett CarGuard 850s i Fieron. sad

494 Inlägg
8 januari 2007
när man hör om sånt här så blir man ju så jävla förbannad vad är de för land man lever i !!

och att polisen inte bryr sig är så jävla typisk de enda de kan göra är att skriva fortkörnings böter och sätta fast skatte fifflare (svenssons)  regelrätta tjuvar, pedofiler, kvinnomisshandlare,våldtäcktsmän, osv de har någon jävla fristad här omkring.

de är ju inte konstigt att man inte har någe förtroende för lag och ordning, jag hittade en gång en släp vagn full med garage saker:P svetsar domkrafter bildelar cd spelare ute på en skogsväg vi vårat sommarställe de pantade tjuvarna hade troligen åkt vilse och fastnat där. vi tillkallade polis och 8 timar senare kommer de en polis bil woho! som inte ens kom in på den vägen så vi fick minsan hjälpa till för att få fram vagnen. sedan tog de den med sig och inte ett tack sedan hörde vi alldrig mer från dem.
skulle inte förvåna mig om de behöll skiten!

de låter ju iaf som de ordnat upp sig lite gran.
man borde nästa lägg en beskrivning i bilen på hur allt ska demonteras så att de jälvarna kan plocka de de vill ha utan att sabba hela bilen!

Ny bliven Volvo ägare känner mig vilsen:D
Äter kött i ren protest mot vegetarianerna som äter djurens mat!

607 Inlägg
8 januari 2007
Trådstartare
Kristian_V: Tack för tipset, de kommer bli riktigt äckligt dyrt larm i nästa bil big_smile
För denna kommer jag lägga ner mycket mer tid på än den förra så då måste ju ett redigt larm in...

Vogge: Jo en beskrivning låter som en jäkla bra plan de big_smile ha ha
Senast redigerat av Ckosworth (8 januari 2007)

Where´s the any key?

Sök