Jag tänkte om någon kanske kan komma med lite tips på märken och modeller som kanske kan passa mig.
Nu har jag en Toyota corolla -92 och tycker den låter och bullrar alldeles för mycket.
Det som är viktigast för mig är att bilen är tyst när jag åker på motorvägar och bekväm för föraren att åka långt i, passagerarna är inte lika viktigt
De märken jag kommer på på så här på rak arm är Volvo, Saab, BMW, MB, Audi. Håller de samma klass på komfort och buller när man kollar på modeller i den prisklass jag letar efter.
Plus är ju självklart om det är låg fordonsskatt, försäkring och bensinförbrukning.
Hörselkåpor i all ära. Men nu är det inte skytte jag ska syssla med
Tack för tipsen. Ska kolla lite närmare på dem.
Av någon anledning har jag fastnat lite för BMW och Saab. Tycker de är snyggast. Så kom gärna med tips där. Och gärna om det är någon årsmodell man bör undvika.
Hur står sig en Saab 9-3 mot en 9-5 i ljud och komfort?
Elbil hade jag gärna haft en om de fanns med bra prestanda! Men dessvärre så vet vi ju alla hur de är. Jag vill kunna åkt långt med bilen! Därför går elbilar bort.
1997 köpte en släkting en full sketen helt ny 728 på bmw solna för 640.000kr , värsta lyxåket 2 gånger bekvämare åka i än 2007 saabar , vad får man ge för sånt bekvämt åk idag?
1997 köpte en släkting en full sketen helt ny 728 på bmw solna för 640.000kr , värsta lyxåket 2 gånger bekvämare åka i än 2007 saabar , vad får man ge för sånt bekvämt åk idag?
säkert mer än vad du får ge för en saab ifrån 2007
Volvo 940 är väldigt tysta. Tom jämfört med nyare bilar. Vi Bilägare tror jag tom hade en 940 sedan med i ett test i höstas där de testade bullernivåer i bilar. Var bättre än bland annat Ford Mondeo
Låg försäkring, men inte så låg bränsleförbrukning kanske Komforten är ju fullt acceptabel.
Volvo 940 är väldigt tysta. Tom jämfört med nyare bilar. Vi Bilägare tror jag tom hade en 940 sedan med i ett test i höstas där de testade bullernivåer i bilar. Var bättre än bland annat Ford Mondeo
Låg försäkring, men inte så låg bränsleförbrukning kanske Komforten är ju fullt acceptabel.