3554
Sök

Har en golf v års 05 backsensor funkar ej behöver hjälp

508 Inlägg
8 mars 2009
Trådstartare
Har en golf¨års 05 2.0 tdi backsensor funkar inte vad kan det vara?

Personlig Servicetekniker
23 Inlägg
8 mars 2009
Är dom helt döda? Eller piper det hela tiden?

Du lever bara en gång, kör som det var sista gången!

508 Inlägg
8 mars 2009
Trådstartare
när jag startar den och lägger in den på R, det är en automat låda dsg den pipper sen när jag backar när jag är nära en bil så varnar den inte. Sen när jag har lagt den i D och kör lite stund och lägger in i R då pipper den inte alls, sen när jag stänger av bilen och startar den iigen och lägger in den på R så pipper det men som sagt den varnar inte alls. Kan det vara attt jag har starkare batteri? För att när jag hade svag batteri innan så pep det bara när jag köpte 80amper eller vad det stavas så piper det lång ton.

508 Inlägg
8 mars 2009
Trådstartare
och att det är ingen bublor på backsensorerna och jag tror inte att det är rostade eftersom det är en 05 års

508 Inlägg
9 mars 2009
Trådstartare
finns nån här som har haft samma fel som kan hjälpa mig, eller hjälpa mig på nåt sätt

508 Inlägg
9 mars 2009
Trådstartare
?

130 Inlägg
11 mars 2009
Du vet inte vad det är för märke på sensorerna? Är dom monterade från fabriken eller lagts till efteråt? Låter ju lite som om boxen som sensorerna är kopplade till har gett upp. Är ju inte så mycket mera elekronik än några sensorer och en box som är kopplad till backljus för att få startström och ja tror knappast alla sensorer har dött på samma gång.

If it ain't broke, fix it 'til it is!

821 Inlägg
11 mars 2009
Det känns ju lite som talare ovan pratade om, En box eller liknande skulle jag också tro, eller att någon kabel gått av osv?

508 Inlägg
11 mars 2009
Trådstartare
nyman_666 skrev:
Du vet inte vad det är för märke på sensorerna? Är dom monterade från fabriken eller lagts till efteråt? Låter ju lite som om boxen som sensorerna är kopplade till har gett upp. Är ju inte så mycket mera elekronik än några sensorer och en box som är kopplad till backljus för att få startström och ja tror knappast alla sensorer har dött på samma gång.

det är från fabriken, i sånnafall vart ligger boxen och där alla kontakterna är så man kan kika på det?

660 Inlägg
11 mars 2009
Om du har råd att köpa en 05:a har du då inte råd att åka till en verkstad och fråga vad som kan vara fel? Dom kan nog också svara på vart boxen sitter, eller så köper du en Haynesbok från biltema för 239 kr och kollar själv vart den sitter wink 239 kr är juh inte en sån farlig investering till en 05:a

//Soderqvist
Senast redigerat av Soderqvist (11 mars 2009)

Livets stora gåta, hur kan ett företag som MDS hålla sig kvar i branschen?

508 Inlägg
11 mars 2009
Trådstartare
Soderqvist skrev:
Om du har råd att köpa en 05:a har du då inte råd att åka till en verkstad och fråga vad som kan vara fel? Dom kan nog också svara på vart boxen sitter, eller så köper du en Haynesbok från biltema för 239 kr och kollar själv vart den sitter wink 239 kr är juh inte en sån farlig investering till en 05:a

//Soderqvist

hehe varför ska man slösa pengar om man kan hitta själv problemet, det kostar en röding för att fel söka bilen onödigt tycker jag

Random Hero
4 047 Inlägg
11 mars 2009
volvo-s60-t5 skrev:
Soderqvist skrev:

//Soderqvist

hehe varför ska man slösa pengar om man kan hitta själv problemet, det kostar en röding för att fel söka bilen onödigt tycker jag

sagt av mannen som undra om de fanns nån 740 me turbo wink nej skämt åsido

men soderqvist tips tkr ja du ska följa, så lär du dig lite under tiden ! smile

Dog food lid. Backwards

130 Inlägg
12 mars 2009
Har installerat Valeos backsensorer på en peugeot 308 senast idag och den boxen lade jag i bagageutrymmet på vänstra sidan bakom orginal klädseln. Kan tänka mej att den kanske sitter på liknande plats i din bil? Men om det är VWs egna grejjer så kan man inte vara säkert. Men myket möjligt att boxen är där bakom gömd nånstans. Bara att riva upp lite och kolla. smile

I valeos kit så kommer det 4 sladdar från senstorerna, sen går det en kabel fram till en liten display som sätts på instrumentbrädan och så en tunn jordkabel och en plus kabel som man skarvar i backljuskabeln vid ena baklampan. Alla dessa kablar är fast i boxen.

If it ain't broke, fix it 'til it is!

Sök