3449
Sök

Mäki´s A4 Projekt "MPT", Nu: Nytt!

297 Inlägg
15 oktober 2006
Mäki skrev:
H40GST skrev:
Mäki skrev:

MDS  FD-8 till och börja med smile tar det jämt lungt i början, sen brukar det spåra ur ^^

Vet hur det är... börja med 2st GAS 12er.. nu har jag en Kicker L7a 15" :p

haha! tongue det är så det ska vara tongue

Klart :p har planer på å skaffa en till nu... men det får bli i nästa bil... finns inge plats i bagaget längre :p

/Gurra

FWD drar bilen, RWD trycker på och Quattro bara sticker

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
15 oktober 2006
Trådstartare
H40GST skrev:
Mäki skrev:
H40GST skrev:

Vet hur det är... börja med 2st GAS 12er.. nu har jag en Kicker L7a 15" :p

haha! tongue det är så det ska vara tongue

Klart :p har planer på å skaffa en till nu... men det får bli i nästa bil... finns inge plats i bagaget längre :p

/Gurra

Bra det big_smile måste bara ha lite och träna på, då blev denhär bra smile

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

Egenföretagare
2 496 Inlägg
30 oktober 2006
Mkt MKt Kul at följa detta! då jag sj är i samma ålder, dock ingen egen bil! hmm men jag pillar lite smått på mammas just nu. så får jag se hur det bli när jag är 18 om det blivit alla grejjer jag vill ha på den smile du kan ju kika där så kanske du får ngn ide på kollagebilden..
Förästen, hur fan har du råd ? när man går i skolan å så ?
Mvh Emil

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
3 november 2006
Trådstartare
tsdi skrev:
Mkt MKt Kul at följa detta! då jag sj är i samma ålder, dock ingen egen bil! hmm men jag pillar lite smått på mammas just nu. så får jag se hur det bli när jag är 18 om det blivit alla grejjer jag vill ha på den smile du kan ju kika där så kanske du får ngn ide på kollagebilden..
Mvh Emil

Hittils är det inte mycket utlagt på bilen och ja har haft den sen i Mars wink
Tack så mycket ska kika in där tongue

26 Inlägg
12 november 2006
Mäki skrev:
tsdi skrev:
Mvh Emil

Hittils är det inte mycket utlagt på bilen och ja har haft den sen i Mars wink
Tack så mycket ska kika in där tongue

Hur gammal är ni, 16? Det är jag med, men det är najs att ni satsar på audi iaf:) Nästa höst ska det bli en A4 1.8TQ smile

Jag har Audi i mitt blod:)

2 644 Inlägg
12 november 2006
hehe va många som är 16 ;D här är en till big_smile

mäki ja tror de blir riktigt nice smile

jag ska själv börja bygga efter vintern har ingen stans o va nu men ska få ett nytt garage här hemma då jävlar så ska vi se hur en vento kan se ut som bäst ^^  men de känns lite som man har för stora planer men man kan ju inte ha små big_smile

Lycka till mäki smile btw lägg upp bilen big_smile

Johan Lindgren

Maskinförare
1 163 Inlägg
13 november 2006
Och här är en till som också inte är 16 tongue själv är man 17 men snart 18 ;D körkorts tider big_smile Men det är kul "mäki" att du har nå att göra och följer upp med bilder smile kommer nog bli bra de där.. sen undrar jag som "tsdi" undra.. hur fan har du råd ?! om du har samma inkomst som jag så är de inte mkt att hurra för.. hmm tänkte.. betalade du bilen ?

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
13 november 2006
Trådstartare
_Spawned_ skrev:
Och här är en till som också inte är 16 tongue själv är man 17 men snart 18 ;D körkorts tider big_smile Men det är kul "mäki" att du har nå att göra och följer upp med bilder smile kommer nog bli bra de där.. sen undrar jag som "tsdi" undra.. hur fan har du råd ?! om du har samma inkomst som jag så är de inte mkt att hurra för.. hmm tänkte.. betalade du bilen ?

Hehe tack alla,  Började med att pappa fick tag på en gammal audi 80, sen har jag bytt upp mig, tror detta blev fjärde bilen och ja lade lite emellan på denna, så den har inte kostat så mkt big_smile

Och om ni kollar så har det inte hänt så särskilt mycket under tiden jag haft bilen wink

Lägger upp den i ''Min sida'' när jag bytt fälgar och satt på lite dekaler, för original nu tongue

Ska försöka bli klar med lådan i helgen i alla fall smile (haft lite annat för mig nu)

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
18 november 2006
Trådstartare
Update big_smile

Håller på och lagar fronten nu, den som jag tog från den andra huven, den hade spruckit lite här och där, så nu har jag smält ihop den med lödpenna, så jag har slipat ner allt, det håller bra, men visst, det var väl inte det snyggaste jag sett så jag har lagt på ett lager spackel nu som ska härda så ska jag slipa ner den imorgon och lacka om jag är nöjd med resultatet smile

Sprucken och ful
http://img88.imageshack.us/img88/1444/bild39901wx9.jpg

Ihopsmält eller vad man kan säga, det håller bra i alla fall big_smile
http://img172.imageshack.us/img172/867/bild39903lb0.jpg

Spacklet på smile Mer imorgon
http://img378.imageshack.us/img378/2261/bild39910dp2.jpg

Sen har jag även fått hem de nya vinterdäcken och fått dom monterade på fälgarna, 16" alufälgar men ni får bilder imorgon smile Kan säga att de e nokian dubbdäck iaf wink

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
20 november 2006
Trådstartare
20/11/06
Datan dog i lördags, så ni får bilder från söndagen!

Bilen upphissad, håller på å slänger på nya fälgar och däck! 16" Alu fälgar och "Nokian Hakkapelitta 5" Dubbdäck tongue
http://img373.imageshack.us/img373/3438/bild210ek1.jpg

Sänkningen sitter där smile Fiint fiint smile
http://img231.imageshack.us/img231/2075/bild211gx3.jpg

Tvättad lite snabbt, smile Det ser ju bra ut big_smile
http://img56.imageshack.us/img56/5110/bild229vf6.jpg

Det var väl allt för nu, ska fortsätta med lite annat snart i den smile

3 627 Inlägg
20 november 2006
vet du vad du skulle ta och göra? Du skulle ta och skaffa en grill till med sånt bikupenät och så skulle du ta och skarva ihop det så hela grillen blir i samma nät, alltså ta bort emblemet smile

Hade kunnat bli riktigt bra wink

Mkt fint projekt BTW smile

MVH Falk

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

vectra--power
20 november 2006
Gött projekt!

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
20 november 2006
Trådstartare
ToXtreme skrev:
vet du vad du skulle ta och göra? Du skulle ta och skaffa en grill till med sånt bikupenät och så skulle du ta och skarva ihop det så hela grillen blir i samma nät, alltså ta bort emblemet smile

Hade kunnat bli riktigt bra wink

Mkt fint projekt BTW smile

MVH Falk

Hm, vet inte riktigt va du menar med bikupenät. Men antar att det är lika som grillen i övrigt, och isåfall håller jag verkligen med big_smile

Tack allihop tongue kommentera mer tack tongue

3 627 Inlägg
20 november 2006
du fattade vinken trots min dåliga beskrivning smile Sånt när som du har på den grillen du håller på och fixar, hela grillen i samma sorts "nät" hade vart hett smile

MVH Falk

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
20 november 2006
ToXtreme skrev:
du fattade vinken trots min dåliga beskrivning smile Sånt när som du har på den grillen du håller på och fixar, hela grillen i samma sorts "nät" hade vart hett smile

MVH Falk

Tror de blir hetare med bara svart emblem bara : http://www.blocket.se/vi/10040209.htm?ca=11_s blir för tomt och på tok för komplicerat med samma nät ... måste ju bygga om hela grillen totalt.

Bmw osv..

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
21 november 2006
Trådstartare
Jag vet inte jag, inte sett nån emblemlös grill i denna modellen =/

21 november 2006
Fint. Liknar mitt projekt. Ska lägga upp en liknade tråd när jag får tid.

mvh

Audi A4 1.8Ts Steg 3
www.johnny.nu

1 019 Inlägg
21 november 2006
Mäki skrev:
Spawner skrev:
Jag tror nog på UseDubbelTurbos exempel på lysen blir bättr:D Tyckte dom såg läckrare ut, men det vet man ju inte förrän det sitter på bilen;)

Vart i Sandviken bor du då Mäki? Jag bor i stensätra:D

MVH Matte!

Far bor i Norrsätra och Mor i Barrsätra tongue Sen står bilen i årsunda ''centrum'' *asg*

Hm, årsunda centrum? är det vid ica då eller ;P
Man ska bo i Örta om man ska bo i Sandviken!! tongue

[MÄKI-MEET] GÖRANSSON ARENA, SANDVIKEN 11 JUNI 2016 [MÄKI-MEET crew]

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
21 november 2006
Trådstartare
Audi_freak_on_a_leash skrev:
Fint. Liknar mitt projekt. Ska lägga upp en liknade tråd när jag får tid.

mvh

Okay, ja gör det! Alltid roligt att få se andras projekt och bli inspirerad big_smile

Davv3 skrev:
Mäki skrev:
Spawner skrev:
Jag tror nog på UseDubbelTurbos exempel på lysen blir bättr:D Tyckte dom såg läckrare ut, men det vet man ju inte förrän det sitter på bilen;)

Vart i Sandviken bor du då Mäki? Jag bor i stensätra:D

MVH Matte!

Far bor i Norrsätra och Mor i Barrsätra tongue Sen står bilen i årsunda ''centrum'' *asg*

Hm, årsunda centrum? är det vid ica då eller ;P
Man ska bo i Örta om man ska bo i Sandviken!! tongue

Klart det är  nära ica wink
Eh, barrsätra är inte långt ifrån, bor ju vid järnvägen lixom smile

Tack alla:)

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
21 november 2006
hihi!! hur gåre mäki

Bmw osv..

Sök