2863
Sök

Blir tokig, vad ska man köpa för bil?

///R-Rated
518 Inlägg
10 mars 2009
Trådstartare
Nu e jag på jakt efter en ny bil! Skulle va kul å höra lite tankar å erfarenheter om de objekt jag funderar på.

M3 e36 3.2 coupe
Audi 1.8t stcc
Volvo s60 T5
Bmw 330ci m-paket
Audi S4

Som ni ser finns det alternativ, men vad blir jag mest nöjd med?
Har inga barn, behöver ingen "pendlarbil"
gör inget om bilen drivs på bakhjulen
Senast redigerat av nikotino (11 mars 2009)

/// BMW M3 E92 - Projekt
/// M3 e46 projektbilder
If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blu n´white

8 881 Inlägg
10 mars 2009
nikotino skrev:

Är ju bara du som vet.....
Dra lott om du inte kan bestäma dig

Fotograf på tierpidag.se

///R-Rated
518 Inlägg
10 mars 2009
Trådstartare
Hamilton skrev:
nikotino skrev:

Är ju bara du som vet.....
Dra lott om du inte kan bestäma dig

Önskar det vore så lätt!

/// BMW M3 E92 - Projekt
/// M3 e46 projektbilder

557 Inlägg
10 mars 2009
Audi A4 3.0 TDI -09 går då hårt som fan

22 Inlägg
10 mars 2009
Bmw alla gånger om du vill ha lite sportigare känsla och väghållning redan från grunden wink

///R-Rated
518 Inlägg
10 mars 2009
Trådstartare
TeamNorrland skrev:
Audi A4 3.0 TDI -09 går då hårt som fan

Fin bil, men disel är inte det rätta bränslet;)

Bmw alla gånger om du vill ha lite sportigare känsla och väghållning redan från grunden wink

Jo det är väl så. Inte så dåligt andrahandsvärde heller. Men då den stora frågan, m3 med grymt mkt prestanda eller 330ci som är lite mer bekväm, modernare?
Det e inte lätt alltså!

/// BMW M3 E92 - Projekt
/// M3 e46 projektbilder

ClubJDM.se
1 608 Inlägg
10 mars 2009
Av de alternativen, Audi s4 smile Annars.. Civic type-r.

4 005 Inlägg
10 mars 2009
Volvo S60 -05 + såklart!

2 751 Inlägg
10 mars 2009
av dom så hade jag tagit bmw..

Who Djaa bless no man curse

97 Inlägg
10 mars 2009
bmw hade jag köpt. tycker dom är väldit härliga bilar att köra ock åka i.

730 Inlägg
10 mars 2009
Bmw 330ci m-paket hade jag nog slängt mina slantar på

19 Inlägg
10 mars 2009
Ny skoda octavia rs smile

-Dressing sharp and acting cool..

Sanizz
10 mars 2009
Helt utan att tveka > bmw 330ci med m-paket <

vinnarskalle!
907 Inlägg
11 mars 2009
330ci med m-paket är ju inte tokigt. Men personligen tycker jag inte dom är värda det dom kostar. Men det är helt klart fina bilar! En M3a är inte heller tokigt, men dom är ganska dyra att försäkra och relativt dyra att hålla i drift. En Audi S4 låter inte heller fel, men dom vet jag väldigt lite om.

Köp en 330 om ditt ändamål är att ha en fin allround-bil.

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
11 mars 2009
nikotino skrev:
Nu e jag på jakt efter en ny bil! Skulle va kul å höra lite tankar å erfarenheter om de objekt jag funderar på.

Bmw e36 3.2 coupe
Audi 1.8t stcc
Volvo s60 T5
Bmw 330ci m-paket
Audi S4

Har inga barn, behöver ingen "pendlarbil"
gör inget om bilen drivs på bakhjulen

Volvo idag är väl ingen höjdare... är inte jätte insatt men mina päron har haft en s80 och en v70 och bägge har haft lite konstigheter för sig, bla med dunkande framvagn och dålig vxl låda på s80´n.

Tyskt är fint, är inte insatt i varken BMW eller audi, men inget av dem är ju kända för att vara dåliga.. jag hade nog valt audi.

Hur du än väljer mellan audi o BMW så blir det inte fel.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
11 mars 2009
Lägger min röst på BMW, överlägsen de andra när det gäller väghållning och körglädje. En M3a är en helt underbar bil, men i och med att det är en "sportbil" på ett helt annat sätt än vanliga personbilar kräver dessa en annan typ av underhåll och kostnader.

Som mest prestanda/körglädje för pengarna tycker jag du ska köpa en 330. Mysig motor, fullt tillräckliga prestanda och riktigt hygglig förbrukning (0,9 i en sådan är inga problem alls)

Lycka till med köpet!

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

796 Inlägg
11 mars 2009
330n helt  klart..  När man kör en BMW märkar man direkt att dom prioriterar körglädje.

Men behöver du lastutrymme och plats för barnstol kan du ju köpa en volvo eller nåt annat tråkigt:)

brett ställ, lördakväll!
"Kan de va så att turbon inte får tillräkligt med bensin eller?"

Avstängd
135 Inlägg
11 mars 2009
Grejjen är att vi har halvår vinter. Enda vettiga är köra AUDI QUATTRO varför tror ni Garagets grundare chrizz kör AUDI ?  Jag hade köpt Audi RS 6 samma pengar som M3 men mkt manligare bil och tryggare samt perfekt året runt monster maskin V8 DUBBLA TURBO smile

4 001 Inlägg
11 mars 2009
AutoCare skrev:
Grejjen är att vi har halvår vinter. Enda vettiga är köra AUDI QUATTRO varför tror ni Garagets grundare chrizz kör AUDI ?  Jag hade köpt Audi RS 6 samma pengar som M3 men mkt manligare bil och tryggare samt perfekt året runt monster maskin V8 DUBBLA TURBO smile

för att Chrizz kör Audi så ska alla andra göra det och det är världens bästa bil eller? dagens sämsta argument. Audi RS6 har han inte med på listan så den kan vi skippa helt.
Vinterväglag har man i kanske i 2-3 månader (4-5 månader ifall det blir en hård vinter) när man bor i Jönköping.

Jag hade nog satsat på en BMW 330, en go bil att köra och enligt mig den bästa av de alternativen du skrivit!
Men ut och provkör de olika och bilda dig en egen uppfattning, det är ju individuellt vad man trivs i för någon bil

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

Sök