3080
Sök

Hjälp med montering av rattnav för sportratt saab 9000 cse

687 Inlägg
14 mars 2009
Trådstartare
Hej!
Jag har lite problem när jag ska montera ett momo rattnav till min momo sportratt i min saab 9000 cse. Jag har inte riktigt koll på hur mycket av det som sitter orginal som skall bort osv. Sedan skall ju allt passa med tutan samt spakar för torkare och körriktningsvisare. Någon som gjort detta förut som kan guida mig lite?

Mvh
Daniel

687 Inlägg
14 mars 2009
Trådstartare
Någon måste väl ha gjort detta? roll

687 Inlägg
15 mars 2009
Trådstartare
bumpa

220 Inlägg
15 mars 2009
Om du börjar med att vålda loss orginalratten så kommer nog poletten trilla ner..

Danne_485 skrev:
bumpa

687 Inlägg
15 mars 2009
Trådstartare
Necrodamus skrev:
Om du börjar med att vålda loss orginalratten så kommer nog poletten trilla ner..

Danne_485 skrev:
bumpa

Jag har redan tagit bort allt, men det finns inget bläck som går till tutan vad jag kan se utan bara någon jävla snurrande plastgrej! hmm

bonntrimmare
655 Inlägg
15 mars 2009
om du har airbag så e nog den där snurrande plastgrejen till den , ganska farligt o pilla med det tongue  ta loss batteriet o låt stå 20 min innan du grejar med det, går på reservström ett tag  ...... (ett litet tips tongue)

687 Inlägg
15 mars 2009
Trådstartare
BOLUND skrev:
om du har airbag så e nog den där snurrande plastgrejen till den , ganska farligt o pilla med det tongue  ta loss batteriet o låt stå 20 min innan du grejar med det, går på reservström ett tag  ...... (ett litet tips tongue)

Airbagen är redan bort så det är lugnt. Både tutan och airbagen går genom den plastgrejen. Men hur löser jag det med navet till sportratten? hmm

bonntrimmare
655 Inlägg
15 mars 2009
Danne_485 skrev:
BOLUND skrev:

Airbagen är redan bort så det är lugnt. Både tutan och airbagen går genom den plastgrejen. Men hur löser jag det med navet till sportratten? hmm

okaj bra de då smile de borde la gå att ta navet från en saab utan airbag  ?  annars vet jag inte faktiskt ..

687 Inlägg
15 mars 2009
Trådstartare
BOLUND skrev:
Danne_485 skrev:
BOLUND skrev:

okaj bra de då smile de borde la gå att ta navet från en saab utan airbag  ?  annars vet jag inte faktiskt ..

Jag gör så att jag drar om tutan och sätter den på en knapp brevid ratten eller vid stereofacken.... blir lättast så.... så får jag hoppas att navet passar i övrigt, men det tror jag det gjorde....

687 Inlägg
15 mars 2009
Trådstartare
Nu har jag lagt upp 2 bilder i galleriet/projekt där ni kan se hur navet samt orginalinfästningen ser ut. Kanske kan hjälpa någon att hjälpa mig?

Mvh
Daniel

Sök