Så här såg det ut i skuffen förra sommaren Kunde sett roligare ut
Baslådan Magnat 12"
Högtalare i dörrarna, diskanterna sitter uppe i instrumentbrädan under orginalgallren. Sony Xplod 5.25" gömmer sig här bakom
Just nu håller jag på att snygga till i skuffen. Ska in med 2st Magnat Xpress 10" på vardera sidan om bagagen. Allt för att behålla lastutrymmet. Påbörjat bygget
En av basarna på plats
Vänster sida
Höger sida
Rockar på hyffsat bra med bara en bas. Har inte ens hunnit dämpa lådan då jag bara var tvungen att provlyssna
Kvar att göra är att skaffa bas nummer 2 och sätta den på plats. Dämpa lådorna och sedan klä in allt med matta. Ett Magnat Tribal X One monosteg ska också inhandlas som ska få ta hand om basarna.
När skuffen är klar ska jag byta ut framsystemet mot Magnat Edition 216 6.5", så det blir till att ta bort kartfacken och bygga ordentligt där med.
Om ni tittar riktigt nog på bilderna så ser ni att det är formgjutna glasfiberlådor bakom mdf-skivan som basarna sitter skruvade i, så de spelar i slutna lådor. Sedan är hela bygget i 3 delar, hatthyllan går att skruva lös och sedan lyfter man ur högersida och vänstersida för sig. Passformen är på millimetern så det sitter som berget även om det är lösa delar
Jag ska ta ett par bilder så det syns bättre nästa gång jag plockar ut allt.
Har handlat bas nummer 2 idag. Får se om jag hinner installera den ikväll eller om jag gör det imorgon eftermiddag när jag har vaknat
VolvoXet skrev:
vad heter baslådan som är på bild ett & två ?
Magnat Ultra 300 Reflex. Köpte den på Media Markt när de öppnade i Lund. Tror inte lådan finns i Magnats sortiment längre. Men den är förövrigt till salu! Sitter dock fyra skruvar på baksidan som har hållit fast slutsteget, ej genomgående skruvar. Dunkar på rätt bra för att vara en lågprisbas.
Tryckte i den andra basen efter maten. Man skruvar bättre när man är mätt i magen.
Slutsats: Jag behöver köpa mono-steget snarast! 4-kanalaren orkar inte driva mer än en bas tillfredsställande. Det blev för dåligt med effekt när 2 basar skulle dela på samma effekt som en hade själv innan. Men det dunkar på iaf, kan inte spela så högt bara.
Sen behöver iaf den minsta av lådorna dämpas lite tycker jag. Storleken skiljer 4-5 liter på lådorna pga att tankröret tar upp plats på den högra sidan. Men det är smällar man får ta.
Slänger upp lite bilder när jag har klätt in allt, så ni får hålla er tills dess
Nöjd kan du verkligen vara, blev ju grymt snyggt! och mycket plats finns kvar...
enda jag är lite fundersam till är att steget är monterat på lådan... det lär inte vara det optimala när ådan vibrerar... men det kanske inte är så noga om man inte ska tävla i ljud och så...
skit snyggt vart det. Jag har själv tänkt göra något liknande men vet inte riktigt vad tror att det blir 2 *10 på sidorna som du har fast helt i glasfiber och plast:P och sen kanske en 12 i mitten får se:D