3974
Sök

Bondsänkning

Skit i allt lev fort å dö ful
38 Inlägg
17 mars 2009
Trådstartare
hej. undrar om det är ngn som kan förklara hur man bondsänker bilen fram utan att ta bort fjädrarna big_smile

har hör attt de går, har bara f¨tt förklarat hur man gör ibak. cool

//Pajala

DET ÄR INTE FARTEN SOM DÖDAR, UTAN PLÖTSLIGA STOPP
Team: Hillbilly Cruisers V8 Enköping

205 Inlägg
17 mars 2009
Utan att ta bort fjädrarna? Aldrig hört tror jag...

Vadå, ska man kapa dom på plats då eller? Haha..
Eller knipsa dit biltemas sänkningssats?

Fattar inte, hur ska man göra det utan att ta väck fjädrarna? tongue

212 Inlägg
17 mars 2009
i med fjäderspännaren sen kapar du bort den biten du vill ha bort! dock kan du ju inte kapa bort något som e innanför fjäderspännaren så placera den rätt! haha verkligen ingen bra metod men den går snabbt!

NO PAIN NO GAIN!
Kan man gasa för mycket?

1 562 Inlägg
17 mars 2009
finns de som kapar utan spännare oxå.totalt livsfarligt dock,

212 Inlägg
17 mars 2009
mange_240 skrev:

haha ja men e man rädd om sitt prettyface använder man åtminstone spännare tongue annars skiter man i vilket och bara skickar in kapskivan!

NO PAIN NO GAIN!
Kan man gasa för mycket?

Volvoskadad
6 017 Inlägg
17 mars 2009
mange_240 skrev:

Har kapat på 4 bilar utan spännare. Sjävlklart har man ju skyddsutrustning och tar det försiktigt.

Jonas

patrikfaremo
17 mars 2009
bara å  kapa på plats men ta det lite varsamt hehe

205 Inlägg
17 mars 2009
Nu förstog jag varför det kallas bondsänkning..

Gödseldräng
4 529 Inlägg
17 mars 2009
Volvo_Mannen skrev:
mange_240 skrev:

Har kapat på 4 bilar utan spännare. Sjävlklart har man ju skyddsutrustning och tar det försiktigt.

kapade på plats på min vita 740 jag hade tongue
gömde ansiktet bakom skärmen och tur var det tongue
en bit av fjädern satte sig i träväggen och kapskivan satt innanför plastskärmen ^^

Volvoskadad
6 017 Inlägg
17 mars 2009
Team-Adolfsson skrev:
Volvo_Mannen skrev:
mange_240 skrev:

en bit av fjädern satte sig i träväggen och kapskivan satt innanför plastskärmen ^^

Jo, det kan vara farligt, men om man tar det lugnt så går det oftast bra, har haft 2 skivexplosioner själv.

Jonas

Gödseldräng
4 529 Inlägg
17 mars 2009
Volvo_Mannen skrev:
Team-Adolfsson skrev:
Volvo_Mannen skrev:

Jo, det kan vara farligt, men om man tar det lugnt så går det oftast bra, har haft 2 skivexplosioner själv.

jo sant
men lite spännande måste det ju vara me wink

38 Inlägg
17 mars 2009
Trådstartare
aa kapa på plats hade en polare som gjorde det, men hur faan vet man att man kapar rätt osv wink

38 Inlägg
17 mars 2009
Trådstartare
JOCKE_ST skrev:
mange_240 skrev:

haha ja men e man rädd om sitt prettyface använder man åtminstone spännare tongue annars skiter man i vilket och bara skickar in kapskivan!

Kapa å titta bort big_smile spänning måste man ha.. trodde ja skulle slippa kapa fram, men bak e den ner sutten nu av massa fylletrattar big_smile hehe så den ser lite små ful ut nu big_smile

1 Inlägg
17 mars 2009
Det är ju bara kapa och se till att du kapar så att fjädern ligger i rätt läge sen bara...skulle du ta för mkt/lite är det bara kapa mer..smile Har kapade fjädrar på min 740.. 3 varv fram och 2 bak.   smile

Darth Vader
1 644 Inlägg
17 mars 2009
Jag har kapat på plats flera gånger, men alltid ett helt varv i taget så att den inte flyger iväg, samt att jag försöker att inte kapa hela vägen igenom, utan jag tar de sista millimetrarna med storsläggan ^^

Braaaaap?

38 Inlägg
17 mars 2009
Trådstartare
DoWahDiddy skrev:
Jag har kapat på plats flera gånger, men alltid ett helt varv i taget så att den inte flyger iväg, samt att jag försöker att inte kapa hela vägen igenom, utan jag tar de sista millimetrarna med storsläggan ^^

Okej utan fjäderspännare då el ? aa vill försöka att göra de så lugnt som möjligt tongue

1 562 Inlägg
17 mars 2009
ewrs skrev:
Tänk på att SBP inte gillar "bondsänkning". Det gör inte jag heller (viktigt att veta!). smile

så länge fjädrarna inte ramlar ur tallriken är de nog ingen fara.

Darth Vader
1 644 Inlägg
17 mars 2009
245anPajala skrev:
Okej utan fjäderspännare då el ? aa vill försöka att göra de så lugnt som möjligt tongue

Jepp, dock med heltäckande klädsel, hörselskydd samt skyddsglasögon. Håll gärna bort huvudet med, om skivan vill spricka smile

Braaaaap?

Volvoskadad
6 017 Inlägg
17 mars 2009
Kan tillägga det: Kapa med skivan HELT vertikalt, minsta lutning när fjädern går av så nyper fjädern skivan, och sen smäller det.

Jonas

Sök