3471
Sök

Kamerastativ (köpråd)

26 Inlägg
17 mars 2009
Trådstartare
Hej!

Jag har tänkt att köpa ett stativ, men vet inte vilket jag vill ha, jag har tänkt så här att det antingen blir ett enbensstativ eller ett trebens, om man köper ett enbens så är det ju smidigt, men jag vet inte vilket som blir bäst. vad tycker ni?
Senast redigerat av chrizz (19 mars 2009)

378 Inlägg
17 mars 2009
http://www.fynda.se/show_prod.php?prodid=3534e köpte jag mitt, inget överpris alls, och otroligt stabilt.

Går få mycket längre än vad det står, massa funktioner.
Har recension på sidan under stativet smile
Senast redigerat av KimpaaBooY (17 mars 2009)

// KimpaaBooY

50 Inlägg
18 mars 2009
Jag vet inte riktigt vad du sysslar med för fotografering men en monopod känns onödigt.
Vad har du för kamera (syftar på vikten) och budget?

Själv äger jag ett Manfrotto 055 Pro B med en 486RC2 kulled. Stabilt som sjutton!
Om du vill komma ned i pris så kan jag rekommendera Velbon's DF-serie. Mycket stativ för pengarna.
Senast redigerat av oskarbakke (18 mars 2009)

Automotive Photographer
oskarbakke.com

1 814 Inlägg
18 mars 2009
Jag har föredragit trebent de få gånger jag fotat med stativ. men det är personligt. Kanske åka till någon butik o prova, klämma o känna? wink

Photographer
102 Inlägg
18 mars 2009

378 Inlägg
19 mars 2009
Ett förslag är att köpa ett ordentligt 3-bens och sen ett billigt enbens från kaffebrus.com. Så har du tillgång till både och.

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
19 mars 2009
jag tänker bara hjälpa till!
Om du inte önskar att din tråd  stängs bör du ändra din rubrik (stativ) mot någonting bättre.
ex: (stativ enben eller 3 bens?) så att man förstor vad det handlar om innan man öppna den. wink
Kolla på rubriksanvisningar.
http://www.garaget.org/forum/misc.php?a … nvisningar

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

VW-nörd?
4 332 Inlägg
19 mars 2009
Kan varmt rekommendera Velbons stativ iaf. http://www.inwarehouse.se/k/ki.aspx?sku=333802
Får verkligen bra stativ för de pengarna tycker jag. Stabila, lätta att använda, mycket inställningsmöjligheter och väger lite.

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
19 mars 2009
Är helt förälskad i mitt Manfrotto-stativ (trebens). Dock kostade det nästan 2.700kr. Men ja.. man får vad man betalar för. Beror lite på budget och sådär. Gillar inte det där när man måste skruva på tusen rattar för att kunna justera vinkeln på kameran och så. Dessutom måste mitt stativ vara stabilast i världshistorien...

26 Inlägg
19 mars 2009
Trådstartare
tack för alla svar:)

Metalhôvve
25 Inlägg
21 mars 2009
oskarbakke skrev:
Jag vet inte riktigt vad du sysslar med för fotografering men en monopod känns onödigt.
Vad har du för kamera (syftar på vikten) och budget?

Själv äger jag ett Manfrotto 055 Pro B med en 486RC2 kulled. Stabilt som sjutton!
Om du vill komma ned i pris så kan jag rekommendera Velbon's DF-serie. Mycket stativ för pengarna.

Instämmer helt på den kulleden. Dock kan du välja manfrotto 190XB som stativ och spara ett par hundra. smile

"Dricker du även mjölk från frigående höns?"

Sök