2968
Sök

Har stora problem med att min 855 t5 dricker ovanligt mycket bensin

31 Inlägg
17 mars 2009
Trådstartare
hejsan hejsan..
jag har ett problem och det är att min 850 drar ca 1.5 liter milen o ibland till och med ännu mer och detta är vid lugn körning(jobbigt)
jag kan ligga i ca 80 km/h till jobbet o bränsleförbr... lgger på ca 1.48(enligt färddatorn)

Jag lämnade in bilen på verkstad och jag vet inte vad de kollade för något men de påstår att de hittade en slang  som de bytt ut för att den tog tjuvluft(slangen går jämte slangen som går uppe på motorn till insprutningen)detta gjorde ingen som helst skillnad på bilen hur som helst så nu vet jag ite vad jag ska ta mig till

finns det någon som vet vad det kan vara..det kommer inga som helst missljud från bilen och den går precis som den ska..
det ända jag vet är att det luktar ganska mycket bensin om avgaserna...

är väldigt tacksam om någon kunnig kan hjälpa mig..tack på förhand
//Jimmy

I Feel Need, A Need For Speed

1 517 Inlägg
17 mars 2009
tar mer när det är kallt ute. men  1.5liter milen lite mycket tycker jag rinter ingen stans ?

▂ ▃ ▅ ▆ ▇ ▉ 100%

273 Inlägg
17 mars 2009
kollat felkoder ? lambda sond ?  luftfiltret ksk är tätt ?  även varit med om på bilar att returledningen har blivit tät..

nothing beats a Quattro!
Lycksele Bil & El
www.nordicaudi.com
www.nitroz.se

511 Inlägg
17 mars 2009
Fick höra en sjuk grej av en besiktningsman idag som handlade om bensin förbrukningen
det var en saab 9000 som körde in och frågade varför den drog så mycket bensin och fick för höga avgasvärden samtidigt,
svaret blev termostaten, om detta är ett faktum eller ett ripley beleive it or not vet jag inte,

Projekt, BMW 328 e46 Schmiedmann Black Edition
Projekt Fort Sierra med 9000TurboX

31 Inlägg
17 mars 2009
Trådstartare
låter konstigt men jag ska helt klart kolla att
..tack

629 Inlägg
17 mars 2009
hmm min bil glurpar i sig stadiga 1.25 liter nu på vintern, och då kör jag på 98oktan.
Visserligen pendlar jag just nu korta sträckor på 8km till och 8 km från, men t5an på landsväg när den är varmkörd ska knappast komma upp i dom där siffrorna?

Mröh

HEAVY METAL
765 Inlägg
17 mars 2009
En volvo 850 drar ledig 1.5 till över 2 liter milen när termostaden börjar ge upp.. Kolla motor tempen så att mätaren står på mitten efter ca 20 minuters körning..  bara den står lite lite under mitten gör skillnad för förbrukningen.. min gammal t5a drog 1.5 liter blandad körning med en hel del stads körning.. är väl mera normalt.. men men..  annars så kan det va tempgivare/ lambda strul.. att han går för fett pga att en tempgivare ger signal till lambdan att motorn är för kall fast den inte är det och tjockar på soppa fast han inte behöver det..!!   Deta borde ge utslag som fel kod iofrs..   Du kan ju läsa fel koderna själv med blink lampan i diagnos enehten som sitter på passagerar sidan vid fram lyktan ungefär..  MVH/ adde

\m/ Heavy Metal Life Style \m/
http://www.searingi.com
http://www.svxc.se

71 Inlägg
21 mars 2009
hade samma problem med s80:in när de va kalt ute då låg den på exakt som din, sen nu när det blev lite varmare ute så drog den som normalt igen så kanske är nåt fel att den drar mer när det är kalt? inte vet jag. hoppas det löser sig big_smile

31 Inlägg
22 mars 2009
Trådstartare
okejoke...men hur kollar man med hjälp av den felkodsläsaren..

Sök