2762
Sök

Drömjobb?

Forskningsingenjör, Förbränningsmotorer på LTH.
137 Inlägg
29 mars 2007
Jag har väl på sätt och vis redan ett drömjobb, att bygga supersportbilar hela dagarna.

281 Inlägg
29 mars 2007
Bingo rimers jobb hade ju inte suttit fel ;)

Inte förtidspensionerad miljardär heller :)

Fast i verkligheternas land hade jag velat jobba som bilmekaniker.
Fan att man inte gick fordon istället för säkerhet & räddning :(

Får väl nöjja mig med batongen XD

132 Inlägg
29 mars 2007
THEBADGUY skrev:
Att äga ett eget transport företag med bara SCANIA V8 i flottan(raka rör är självklart wink ) smile

Säg inte att du har jobbat med stridsbåtarna i Karlskrona. big_smile
Låter nästan som det. wink

892 Inlägg
29 mars 2007
Jo astronaut är nog något jag är bra sugen på. tongue

...men annars har jag ett jäkligt bra jobb nu som dataspelsprogrammerare.

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd

Gödseldräng
4 529 Inlägg
29 mars 2007
hehe köra gruv dumper skulle jag allt vilja göra big_smile
tänk er jättarna på 50/100 ton rulla smile

Gorgilus addictus
4 762 Inlägg
29 mars 2007
Bojjan skrev:
THEBADGUY skrev:
Att äga ett eget transport företag med bara SCANIA V8 i flottan(raka rör är självklart wink ) smile

Säg inte att du har jobbat med stridsbåtarna i Karlskrona. big_smile
Låter nästan som det. wink

HAHA. Nej jag har inte det! tongue. Vill inte jobba med såna små saker ;P

Allt för den där jävla hatten!

2 014 Inlägg
29 mars 2007
När man var yngre var drömjobbet yrkesofficer. Vart inget av det då man blev placerad i utbildningsreserven på grund av lite meningsskiljaktigheter med psykologen på mönstringen. Psykologen påstod att min ring, en guldring som föreställde en kobra och som jag fått av min dåvarande flickvän, betydde att jag vara djävulsdyrkare/satanist, vilket jag inte höll med om.

Sedan dess har nog drömyrket varit arkitekt, att designa bostadsvillor både exteriört och interiört. Gör inte så mycket för att åstadkomma den drömmen, jag har inget sinnelag för matematik och dessutom har jag inte råd att sätta mig i skolbänken igen.

Så nu sitter man här som yrkesförare och egenföretagare. Det senare är väl lite av ett drömyrke, men det är lite för mycket jobb och för lite avkastning för att än så länge kvalificera sig helt. Men man får väl se vad som händer i framtiden...

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

Vw trimmare
2 995 Inlägg
29 mars 2007
360_sleeper skrev:
Snickare som jag är... Det är fint de... Får arbeta med kroppen.... Tjänar massor av dollar... Någon mer som är snickare?

Snickare i norge och visst tjänar man cash smile

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
29 mars 2007
Min dröm är att vara president över hela världen!

Vad som krävs? ja du ja vet inte riktiga.. får väl samla ihop en stor arme på några miljarder män och ta över världen roll
Senast redigerat av UseDubbelTurbo (29 mars 2007)

Bmw osv..

674 Inlägg
29 mars 2007
jag har ju drömjobbet enligt mej själv iaf...
synd bara att jag har 7mil till mitt jobb som badvakt

Sponsorer: Custom & Paint, DLS, Ljudfabriken, Eklunds Bilvård, Bildelsnetto, LPT Reklam, Hallsberg gummiverkstad & Byrstatech.

Jubelidiot
196 Inlägg
29 mars 2007
öppna egen verkstad/styling firma någon stans vid en fin kust smile

dra igång 140 projekt nu
no brain no pain ^^

747 Inlägg
3 april 2007
MeloveGolf skrev:
360_sleeper skrev:
Snickare som jag är... Det är fint de... Får arbeta med kroppen.... Tjänar massor av dollar... Någon mer som är snickare?

Snickare i norge och visst tjänar man cash smile

Har oxå funderat på att jobba i norge... har fått lite erbjudande där... fint som fan...

Älgahäng Räjsing Club

Lidhultare.
325 Inlägg
3 april 2007
ett riktigt fett jobb där man tjänar ungefär 100 000:- i veckan big_smile det hade fanemej varit nåt! vet dock nte riktigt vad man ska göra för att få ett sånt jobb... men hade ju inte varit fel!

-Twiajävlen-

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
3 april 2007
Att det lossnar för bandet och börjar gå riktigt bra/kan leva på det.

Eller/Och att mina studier leder till ett riktigt kul och utvecklande jobb.

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

Idiot..
285 Inlägg
3 april 2007
Jobba ensam på ett stort lager och rada upp varor.
Eller något jobb som man kan jobba hemifrån med,så man kan gå upp när man vill och bara kolla igenom lite grejer genom datorn och skriva/trycka i det man tycker så sköter det sig.

Eller "vakta" någon maskin,så man kan sitta och läsa tidningen/läsa på internet och snegla på maskinen så allting går rätt till smile

264 Inlägg
3 april 2007
jaqg skulle kunna ha 3 jobb samtidigt då! Kvalitetstestare åt cocacola, soffprovare åt ikea och film resencent, det går bra att sitta i en soffa och glo på film o dricka cola!
Nej men skämt åsido är jag väldigt nöjd med mitt jobb jag har nu där jag är avdelningschef för ett större auktionshus och har hand om månadsauktionerna.

Kolla gärna in mitt Swift Sport bygge!
https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=316637

Sideways.nu
873 Inlägg
3 april 2007
Nattugglan skrev:
Jobba ensam på ett stort lager och rada upp varor.
Eller något jobb som man kan jobba hemifrån med,så man kan gå upp när man vill och bara kolla igenom lite grejer genom datorn och skriva/trycka i det man tycker så sköter det sig.

Eller "vakta" någon maskin,så man kan sitta och läsa tidningen/läsa på internet och snegla på maskinen så allting går rätt till smile

vad jobbar du nu med då?... (sitta på irc och hålla igång gorgs irckanal)? HAHA

själv så skulle jag vilja jobba i CA med en stylingfirma eller nått liknande smile

www.sideways.nu - Nytt svensk driftingforum
Besök oss gärna, det kostar inget.

2 594 Inlägg
3 april 2007
har tre drömm jobb

1:ta över jobbet som hugh heffner
2:va porrfilms ressigör
3:Flick fotograf

93 Inlägg
3 april 2007
jag har ett bra jobb iaf. jobbar 4 dagar i veckan men får betalt för 5 smile.. jobbar som mekaniker så har man problem med bilen så har man tillgång till allt smile..

Turbo is the shit =)

Sök