Hejsan Riktigt Fräckt bygge måste jag säga ,Satt o läste alla 76 sidorna igår kväll När du kom så pass långt till buren blev fel byggd fick man en känsla direkt nej nej skrota den inte Men du kapade och byggde om det som skulle och fortsatte med ny glöd i brasan När du kommit fram till karosseri målningen och denna härliga varma tjocka ljuvliga färg till blå .... Det var en härlig känsla man fick !!! Så har du prov kört den än ? skulle va kul och sen den ryta lite (=
Ps ::: De gamla videorna under byggets gång verkar var bort tagna så kunde inte se dem Oj nu börja inlägget bli långt // paider
Grymt fränt bygge! ska ta tid och kolla igenom tråden bättre ikväll! För jag har också en sån där fiat ståendes! blir sugen på att stoppa i nått roligt och enkelt i den när man ser det här!
Kolla min busbilBILEN HÄRLämna en kommentar eller nått
I use boat throttle cable as a shift wire. It operates both ways, pull and push. I might have to build linkage type shifting system, because with that cable, shift lever movement is way too wide.
Ok! Same as I used! But i am worried about the feeling in the shiftnings, that it's not gonna feel good! But that will be seen later!
farbrorbozze skrev:
volvo FH lastbilar har växelwire , grov lång & kraftig, tvåvägs, böjbar, kulhandske i båda ändar
Det tål att ta en titt på!
AudiTrollet skrev:
Helt otroligt att man missat denna tråd! Riktigt trevligt projekt och rolig läsning!
Tack ska du ha!
paider skrev:
Hejsan Riktigt Fräckt bygge måste jag säga ,Satt o läste alla 76 sidorna igår kväll När du kom så pass långt till buren blev fel byggd fick man en känsla direkt nej nej skrota den inte Men du kapade och byggde om det som skulle och fortsatte med ny glöd i brasan När du kommit fram till karosseri målningen och denna härliga varma tjocka ljuvliga färg till blå .... Det var en härlig känsla man fick !!! Så har du prov kört den än ? skulle va kul och sen den ryta lite (=
Ps ::: De gamla videorna under byggets gång verkar var bort tagna så kunde inte se dem Oj nu börja inlägget bli långt // paider
Kul att man kan roa nån! Ja det har varit lite upp o nedgångar men så ska det väl vara antar jag! Jag har tyvärr inte haft tid att bygga klart det sista på den men hoppas att man får tid till det nån gång här! (nybliven företagare) så fritid finns ju inte i överflöd!
NoFantasy skrev:
Grymt fränt bygge! ska ta tid och kolla igenom tråden bättre ikväll! För jag har också en sån där fiat ståendes! blir sugen på att stoppa i nått roligt och enkelt i den när man ser det här!
Tack för det! Ja det är bara att börja bygga! hehe!
I've installed nitrous oxide system on just before testing. I put just 25hp jets and with progressive controller the power increase was barely noticeable. Must change bigger jets before next test ride
Still missing reverse and engine temperature rises too fast and too high. I might try to insulate the exhaust pipes and install better fan.
Tack ska ni ha! Är riktigt nöjd än så länge! Den ska besiktas nu i veckan om jag hittar nån besiktningstid, håller tummarna då den inte varit i trafik sen 1994! Den är köpt i Knivsta utanför Uppsala av en Göran som tydligen håller på o lackar bilar hemma i sin verkstad. Tyvärr blir det ingen vinkelslip satt i denna!
R1 Fiaten står undanpackad, har ju startat eget nu så det blir inte riktigt så mycket tid över som jag hade velat! Men det kommer! Ska lämna in lite småsaker på blästring nästa gång jag är i västerås tänkte jag så det kanske blir nån miniuppdate på R1 bygget här snart!