3912
Sök

Chockhöjning av bensinen

Teddan
2 495 Inlägg
23 mars 2009
Inlägg raderat. Personangrepp accepteras inte. /admin
Senast redigerat av chrizz (23 mars 2009)

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

Byggare Behm
562 Inlägg
23 mars 2009
BMWgrabben skrev:
Allt e bullshit men ingenting e ju omöjligt. Politikerna gör ju ändå som du vill. Moderaterna lovade sänkta bensinpriser redan innan förra valen -06, självklart allt för att få med sig en stor del av svenska folket.

Som sagt, dom gör ju precis som dom vill.
Vadå demokrati..

Du tycks ha glömt ett par saker :
1 . Soppan sänktes med 50 öre, veckan efter förra valet ..
2. Dollarn gick upp, bensinen blev dyrare. Inte regeringens fel.
3. Dollarn kraschade men bensinen blev inge billigare för det , vem tog mellanskillnaden tror du ?
Svar : Bensinbolagen, inte regeringen.
4. Den förhållandevis rimliga nivån som bensinen ligger på idag beskattas med 27 öre..
Regeringens fel.
5. Vi SKA komma ihåg att Miljöpartiet gick till val på att höja bensinen till minst 18 kr / litern
förra valet och det hade dom gjort om Sossarna hade segrat..  samma jvla idioti lär det bli nästa val
eftersom Sahlin har gått ihop med Mp även denna gång..
Se upp med vad NI röstar på i nästa val.

Summa summarium :  Regeringen har på 2 år höjt bränsleskatten med 27 öre vs S och MP som skulle höja med 7 kr/ litern mot dagens pris... Vilket är bäst ?

Långt ifrån proffs men gör det jag kan.
Sköter man saker snyggt så klarar man sig bättre, alltid.

378 Inlägg
23 mars 2009
Jag har absolut inge problem att betala skatt för bensinen, men jag stör mig mest på att vägarna underhålls för lite. Tycker det är hål överallt, iallafall i Västerås. Så man undrar vart all vägskatt tar vägen till exempel

Nää man skall nog se upp med vad man röstar nästa val, tänka på vilka kompisar dom olika partierna har.

// KimpaaBooY

2 911 Inlägg
23 mars 2009
Förstår inte vad det är att bli upprörd över, det är ett förslag än sålänge från en flank.

Ska man sitta och beakta alla tokigheter som det lämnas förslag på intelligensbefriar man snabbt hela politiken.

Arg kan man bli när något är klubbat, vilket detta inte är och inte kommer bli.

Thorsella
23 mars 2009
En älg fiser ut farliga gaser med så varför inte skjuta dom?    1975 en volvo 242  med en b20 med dålig ventiltätningar. är den renare än en volvo v70?  vi har ju blivit renare men va vaf får vi för de??  de blir ju inte billigare för att vi åker "Renare" bilar!!

Ja åker 242 Med  e85 och turbo  renare kan de inte bli

378 Inlägg
23 mars 2009
En ren fundering:

Det kommer ju mycket säkert vara elbilar i framtiden.
Och dom är tysta, hur gör man om man vill ha lite Vrooom, eller pschyyyy osv.
Kommer det finnas nån högtalare i "huven" på dessa som man kan knappa in vilket billjud man vill ha?

Växla från trabant till ferrari lixom.

Jag tycker det är tråkigt med supertysta bilar, jag vill höra motor iallafall.

// KimpaaBooY

2 751 Inlägg
23 mars 2009
Det värsta är att även ifall priset höjs till 55kr/l så kommer vi här i Sverige inte göra ett piss mer än att klaga på ett forum som "vanligt"... Tyvär sad

Who Djaa bless no man curse

Byggare Behm
562 Inlägg
23 mars 2009
Det som är så fel är att våra vägskatter slösas bort på miljardprojekt som City tunneln i Sthlm och Hallandsåsen...
Skulle Borlänge bygga en Citytunnel så skulle dom få bekosta den själva, i Sthlm " ligger det i Sveriges intresse" och därför kan hela landets skattepengar användas..'
Mycket tok..

typ..eh..va?
582 Inlägg
23 mars 2009
DasAuto skrev:
Det värsta är att även ifall priset höjs till 55kr/l så kommer vi här i Sverige inte göra ett piss mer än att klaga på ett forum som "vanligt"... Tyvär sad

Exakt, spelar ingen roll vad som händer i landet, ingen tar tag i nått, alla bara sitter o klagar på för varandra på kafferasterna, eller skriver på forum. O jag är inte bättre själv, men man kunde ju hoppats att någon tar tag i problemen...

Beer - Now cheaper than gas! - Drink, don't drive!

1 497 Inlägg
23 mars 2009
Jag förstår inte folks tankegångar.
"Varför skall vi göra något åt miljön när ingen annan gör det?"

Vi skall väl vara stolta över att Sverige vill göra något för att dra ner utsläpp.
Med detta menar jag inte att chockhöja bensinpriserna är rätt sätt.
Men ni borde tänka lite.

Nummer ett på listan om vad vi kan göra för att minska
miljöpåfrestningarna är att sänka sin standard.
Sänk temperaturen i huset 1 grad.
Lägg mer tid på källsortering.
osv osv..

Men då frågar jag mig!
Hur många personer är beredda att göra detta för att få en drägligare
vardag om 40 år? Fortsätter det i denna takten så lär det inte se särskilt ljust ut.
Enkla saker vi bör tänka på.

Byggare Behm
562 Inlägg
23 mars 2009
Roz-104 skrev:
DasAuto skrev:

Exakt, spelar ingen roll vad som händer i landet, ingen tar tag i nått, alla bara sitter o klagar på för varandra på kafferasterna, eller skriver på forum. O jag är inte bättre själv, men man kunde ju hoppats att någon tar tag i problemen...

Svenska åkeriförbundet har börjat ta tag i problemet
Du har väl sett reklamen där dom parkerar lastbilar på rad och så är det tomt i hyllorna på ICA
och så sluttexten : Vi kör inte för oss själva, Vi kör för dig !
Ett mycket bra exempel. Ställ lastbilarna en vecka så får vi se vad tågen kan hjälpa oss med...
Inte ett skit.

Teddan
2 495 Inlägg
23 mars 2009
och hela denna tråden bara för att någon kvällstidning vill ha rubriker .

SIKA är ett institut som bara jobbar med kommunikationsanalyser....

ni stressar upp er bara för att några tjänstemän har lagt fram ett förslag.
Förslag lämnas hela tiden till våran regering, men inte mycket blir verklighet.

skulle sossarna varit vid makten idag så skulle vårat drivmedel vara mycket dyrare då dom har
samarbete med Miljöpartiet.

för den som vill sätta sig in i förslaget lite mer så kolla denna länk
http://www.sika-institute.se/Templates/ … _1628.aspx

typ..eh..va?
582 Inlägg
23 mars 2009
AxlSam skrev:

Vi skall väl vara stolta över att Sverige vill göra något för att dra ner utsläpp.
Men ni borde tänka lite.

osv osv..

Men då frågar jag mig!
vardag om 40 år? Fortsätter det i denna takten så lär det inte se särskilt ljust ut.

Stolta över att sverige gör vad? Höjer våra bensinpriser? Det verkar ju vara den enda lösningen dom har på problemet. Och visst, ingen vill väl förstöra miljön, men det hjälper ju inte att dom höjer bensinpriset. För det första är så många i sverige beroende av bilar, så alla måste köra ändå. Och det resulterar i att vi bara blir panka och har inte råd med något annat.
Och även om det nu hjälpte att höja bensinpriset, säg att hela sverige slutade köra bil. Ja, vi står ju tydligen bara för 3 promille. Så det hjälper ju inte miljön så där extremt mycket. Jag ser ingen anledning till att vi ska vara så extremt miljövänliga så länge som stora länderna inte gör ett piss åt saken....

Teddan
2 495 Inlägg
23 mars 2009
Roz-104 skrev:
AxlSam skrev:

Men ni borde tänka lite.

osv osv..

Men då frågar jag mig!

Stolta över att sverige gör vad? Höjer våra bensinpriser? Det verkar ju vara den enda lösningen dom har på problemet. Och visst, ingen vill väl förstöra miljön, men det hjälper ju inte att dom höjer bensinpriset. För det första är så många i sverige beroende av bilar, så alla måste köra ändå. Och det resulterar i att vi bara blir panka och har inte råd med något annat.
Och även om det nu hjälpte att höja bensinpriset, säg att hela sverige slutade köra bil. Ja, vi står ju tydligen bara för 3 promille. Så det hjälper ju inte miljön så där extremt mycket. Jag ser ingen anledning till att vi ska vara så extremt miljövänliga så länge som stora länderna inte gör ett piss åt saken....

skulle det bli så att skatten ökar så kan man köpa bilar som gå billigare. då blir kostnaden den samma

typ..eh..va?
582 Inlägg
23 mars 2009
r-ted skrev:
Roz-104 skrev:
AxlSam skrev:

Men ni borde tänka lite.

osv osv..

Men då frågar jag mig!

skulle det bli så att skatten ökar så kan man köpa bilar som gå billigare. då blir kostnaden den samma

Visst skulle man kunna det, men alla skulle kunna leva i totalt mörker och odla sin egen mat oxå. Det skulle vara hur bra som helst för miljön...

Byggare Behm
562 Inlägg
23 mars 2009
Haha, klockrent Roz-104

16 197 Inlägg
23 mars 2009
å vem fan bryr sig om miljön?? inte ja iaf.. e död inom 50 år å va som händer efter de e inget ja kommer lida av iaf så..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Har alltid rätt!
689 Inlägg
23 mars 2009
Trådstartare
evilaudio skrev:
å vem fan bryr sig om miljön?? inte ja iaf.. e död inom 50 år å va som händer efter de e inget ja kommer lida av iaf så..

Exakt vad jag tycker! Så låt fan inte mig drabbas av framtidens jävla problem!

Livet är ett helvete, du är bjuden!

333 Inlägg
23 mars 2009
Transportsektorn i Sverige står för det största utsläppen av CO2. Men varför höja bensinskatten? Hur många använder bensin i lastbilar och fartyg?

sen kan man undra varför man inte angriper den största boven i transportsektorn. Rederierna. 2006 släpptes det ut mer än dubbelt så mycket CO2 från rederiet jämfört med landbaserad transport. Varför lägger man inte vikten på att få fram miljövänligare bränsle och hybriddrift för fartyg istället? Halverar man utsläppen där så har man tagit bort lika mycket CO2 utsläpp som hela den landbaserade transporten står för och lite till.

Man skulle också kortsiktigt kunna bygga ut kärnkraften så att man kan lägga ned de olje och kolkraftverk som finns i Sverige och sedan exportera överbliven el till NIC länder så att de i sin tur kan lägga ned sina olje och kolkraftverk. Vinsten från elexporten kan sedan användas för att bygga ut vatten, vind, vågkraftverk etc. Voila. Mission accomplished!

siffror finns på www.scb.se

1 497 Inlägg
23 mars 2009
Roz-104 skrev:
AxlSam skrev:

Men ni borde tänka lite.

osv osv..

Men då frågar jag mig!

Läste du mitt inlägg?

"Med detta menar jag inte att chockhöja bensinpriserna är rätt sätt."

Skriver det igen.
Så kan väl inte en normalt funtad människa tänka?

Sök