3244
Sök

Problem med laddtrycket 9000

71 Inlägg
23 mars 2009
Trådstartare
#21
Slave_joe skrev:
och kontakten sitter på magnetventilen? wink köpte du en ny eller begagnad? rätt sorts ventil? den med 3 polig kontaktstycke?

den satt där när jag köpte bilen. Det ska allt vara rätt ventil wink


71 Inlägg
23 mars 2009
Trådstartare
#22
Juuka skrev:
Var det du själv som bytte boxen!?

Ja det var det ! vadå ?


166 Inlägg
23 mars 2009
#23
Och du har adaptera boxen förstår jag!?


2 164 Inlägg
23 mars 2009
#24
Va de ny eller begagnad MV du köpte??
Är de en som ska vara till Trionic 5??

MVH


71 Inlägg
23 mars 2009
Trådstartare
#25
det ska vara rätt mv. Den är begagnad.


71 Inlägg
23 mars 2009
Trådstartare
#26
Juuka skrev:
Och du har adaptera boxen förstår jag!?

aa, har ju det tyvärr ;/


166 Inlägg
23 mars 2009
#27
WG kärvar inte eller så?
Har den laddat som den skall förut eller har den legat på 0.4 (org) sen du monterade boxen?


71 Inlägg
23 mars 2009
Trådstartare
#28
Juuka skrev:
WG kärvar inte eller så?
Har den laddat som den skall förut eller har den legat på 0.4 (org) sen du monterade boxen?

hehe kommer inte ihåg eftersom jag bara körde hem bilen och sedan ställde in den i garaget för renovering wink


166 Inlägg
23 mars 2009
#29
Nya NGK har du prövat?


71 Inlägg
23 mars 2009
Trådstartare
#30
Juuka skrev:
Nya NGK har du prövat?

HAHA, ??


71 Inlägg
23 mars 2009
Trådstartare
#31
Nu har jag bytt tk och den ladda ca 0.5 nu. Det blev alltså bättre men inte bäst wink


71 Inlägg
23 mars 2009
Trådstartare
#32
SaaB_MaN skrev:
Juuka skrev:
Nya NGK har du prövat?

HAHA, ??

aha verkar vara lite trött. Tändstift menar du ? tongue

Det har jag inte men ska köpa nya i morgon smile


166 Inlägg
23 mars 2009
#33
SaaB_MaN skrev:
SaaB_MaN skrev:
Juuka skrev:
Nya NGK har du prövat?

HAHA, ??

aha verkar vara lite trött. Tändstift menar du ? tongue

Det har jag inte men ska köpa nya i morgon smile

Öhum, ja vad annars? roll
Återkom när du bytt stift!


71 Inlägg
23 mars 2009
Trådstartare
#34
nu har jag också bytt stift men ingen skillnad hmm
Då får det bli att byta slangar och magnetventil också då ?


2 164 Inlägg
23 mars 2009
#35
Har du nån annan som kör en turbo saab med lika dan MV som dig?
Testa den ett tag.
Mitt tips ligger annars på fel i MVN.
Men de är NGK BCPR 7 ES11 du har i nu??
Annars byt igen.

MVH


262 Inlägg
23 mars 2009
#36
Är inte alls hemma på saab, men kan inte vara så att (om det nu går) så du får skruva på WG armen? orginal laddar dom ju 0,45bar så du får öka laddet manuellt.
Går den oroligt på tomgång? Så kan det ju vara någon tryckslang som pysser.
/// Micke

Mikael Holmkvist Reschke
mickehr@hotmail.com

71 Inlägg
23 mars 2009
Trådstartare
#37
vadå skruva upp manuellt yikes Det enda man ska göra är att byta magnetventil för att höja laddet från ltt.

HAr en kompis som kör 900 t så ska byta med han ett tag smile

Det kan inte vara så att luftmassmätaren eller va det heter är paj då ? tongue

btw. har rätt tändstift i men vad spelar tändstiften för roll vad turbon ska ladda ? låter konstigt tycker jag ??


1 585 Inlägg
23 mars 2009
#38
låter väldigt konstigt tycker jag=/ I min gamla 2.0LTT hade jag 1.2 i ladd med steg 1 chip från speedparts. Tror nog att det är något fel på magnetventilen men kan ju även vara något annat. Men testa med en annan om du har möjlighet. Är ju enklast att börja där iallafall:P

82 Inlägg
23 mars 2009
#39
SaaB_MaN skrev:
btw. har rätt tändstift i men vad spelar tändstiften för roll vad turbon ska ladda ? låter konstigt tycker jag ??

Knacksensor!!!!
Fel stift = Spikningar =  Lågt laddtryck
Senast redigerat av destroyer (23 mars 2009)

71 Inlägg
23 mars 2009
Trådstartare
#40
Jolle87 skrev:
låter väldigt konstigt tycker jag=/ I min gamla 2.0LTT hade jag 1.2 i ladd med steg 1 chip från speedparts. Tror nog att det är något fel på magnetventilen men kan ju även vara något annat. Men testa med en annan om du har möjlighet. Är ju enklast att börja där iallafall:P

aa, ska göra det snarast wink hoppas verkligen att det är det nu smile Blir tokig annars wink



Sök