3777
Sök

Dålig kräm i l5 bas.

914 Inlägg
1 april 2006
Precis drönit för att få basen att spela måste gain remoten vara ikopplad

914 Inlägg
2 april 2006
har du testat att koppla in den mx3 ?

"Glidare"
254 Inlägg
2 april 2006
Trådstartare
Kopplade in den idag, var mycket lättare att få upp kräm till basen, men är fortfarande en sak som oroar mig. Då man pumpar på lite så kommer det liksom ett oljud aldeles då basen slår. Då pumpar den inte på så mycket heller. Varje gång basen slår så sprakar det lite ir vad man ska säga, som att den vore sprucken:/ men den är helt ny ju! Det låter typ som att den distar... kände att den inte riktigt satt tätt emot lådan, blåste lite putte på sidorna, kan det vara felet?

Studerande maskiningenjör
1 903 Inlägg
2 april 2006
har du kollat om delningen på steget är rätt? om basen spelar för höga frekvenser så hör man inte dunkandet. det är vad jag har hört i alla fall. lycka till smile

21 761 Inlägg
2 april 2006
mx_3_ skrev:
Kopplade in den idag, var mycket lättare att få upp kräm till basen, men är fortfarande en sak som oroar mig. Då man pumpar på lite så kommer det liksom ett oljud aldeles då basen slår. Då pumpar den inte på så mycket heller. Varje gång basen slår så sprakar det lite ir vad man ska säga, som att den vore sprucken:/ men den är helt ny ju! Det låter typ som att den distar... kände att den inte riktigt satt tätt emot lådan, blåste lite putte på sidorna, kan det vara felet?

Det är viktigt att det är helt tätt mellan element och låda, annars blir det oljud när konen börjar flytta ordentligt på luften.

"Glidare"
254 Inlägg
2 april 2006
Trådstartare
Det är inte delningen som är fel, just nu står den på ca 50-60.... okej, det kan man täta med silokon till exempel va?

21 761 Inlägg
2 april 2006
Det går bra.

914 Inlägg
2 april 2006
Fint att du börjar få ordning på det

Hewi
571 Inlägg
3 april 2006
Det kan ju faktiskt vara fel även på nya grejor , tycker du borde fått till det vid det här laget om allt står rätt till med grejorna.

"Sound by Hewi"
Mitt projekt

"Glidare"
254 Inlägg
3 april 2006
Trådstartare
Mjo, ska tätta med silocon så snabbt som möjligt få se om samma "oljud" fortfarande finns kvar...

Sök