3156
Sök

ingen airbag kan de bli problem vid besikning??

16 Inlägg
28 mars 2009
Trådstartare
tjenare har en 940 från 96 med airbag orginal. jag har satt på en annan ratt nu och min fråga är om man kan besikta bilen utan airbag?
Senast redigerat av simon940 (28 mars 2009)

5 089 Inlägg
28 mars 2009
sålänge lampan inte lyser ska det inte vara några bekymmer.. Fast om den lyser så har jag läst några som har fått igenom bilen ändå. Åk in och testa.

Och ändra rubriken till ngåot vettigare smile

\Lindgren

Darth Vader
1 644 Inlägg
28 mars 2009
Även om den lyser så gör det ingenting, då airbag är ett passivt säkerhetssytem till skillnad ifrån t.ex. abs.

Kör du dit, ingen fara.

Braaaaap?

VW-nörd?
4 332 Inlägg
28 mars 2009
ja hur fan ska de veta om airbagen finns där eller inte egentligen, kan väl skylla på att lampan glappar eller nåt annars så får han köra in i en vägg innan han ser om airbagen är där

16 Inlägg
28 mars 2009
Trådstartare
Mortalis skrev:
ja hur fan ska de veta om airbagen finns där eller inte egentligen, kan väl skylla på att lampan glappar eller nåt annars så får han köra in i en vägg innan han ser om airbagen är där

det är rätt lätt att se att de inte sitter någon airbag i iom att de sitter sportratt i nu.
Senast redigerat av simon940 (28 mars 2009)

Darth Vader
1 644 Inlägg
28 mars 2009
Men airbaglampan kan även lysa om nån annan airbag inte "fungerar". Sen hur troligt det är att du har andra airbagar som standard men inte en i ratten går ju att diskutera tongue. Men jag säger fortfarande att det bara är att köra in.

Braaaaap?

Sök