Volvo1968: Haha ja jag ska väl försöka få till nå bilder ikväll då
Generatorn fick sig lite puts, men fy satan så drygt det var, så den får nog nöja sig som halvblank
Iallafall haft "domaren" här idag för inspektion, haha! Fick bakläxa på två ställen, så en ytterst liten spackling ska väl råda bot på det, sen är det bara att handla epoxy-grund, lägga tre lager inklusive slipning på det så får det bära av till lackboxen efter det
Borde även köpa en ny spruta, eller kolla upp om det går att hyra/låna någonstans. Även hunnit diskutera lacknings-processen med kusinen och fått klart för mig att jag hade bra koll på det
Det blir väldans med knåp men ungefär så här har jag tänkt, och nu är det fritt fram att rätta mig om ni besitter denna kunskap
- epoxy-grund på, slipa mellan alla tre lager, ungefär P500 första två och sista med P600.
- vidare till lackbox för tvätt.
- av med dörrar och måla dessa löst + motorutrymme, skuff invädigt och dörrgångar m.m
- hela bilen målas.
- på med dörrar igen och måla motorutrymme + skuff invändigt med ren klarlack.
- i med effekten i klarlacken och måla hela bilen i ett med den blandningen för att undvika effektskillnad på delarna. Fem lager klarlack borde göra susen, som vi räknat iallafall
- Våtslipa klarlacken med 800-1200-2000 papper, sedan polering för bästa finish
Någon som har något att påpeka om detta eller vet något jag glömt?
alla ideér är välkomna!