2796
Sök

[Renovering, lack + motorbyte, AIRRIDE] Volvo 144 -67

Helrenovering med motoruppgradering och luftfjädringsbygge på min Volvo 144 -67, målas i en ljus lamborghini grön med ljusgul pearl, och moddas för att kunna stå på 18" ekerfälgar. Cleant stuk och mycket krom är tanken,... Visa mer

amatörkonstruktör
563 776 Visningar
Uppdaterades senast 12 april 2013
1 163 Inlägg
2 mars 2012
Åhh... Ett riktigt takräcke! smile Fin fint.........

amatörkonstruktör
535 Inlägg
3 mars 2012
Trådstartare
Guztafzzon: ja visst var det big_smile

NightCruiser: precis, fått leta som en dåre men till slut så big_smile

De-Stijl: hahahaha, ja det hade väl fasen vart nått det lol

amatörkonstruktör
535 Inlägg
5 mars 2012
Trådstartare
Haha alltså min tur är ju otrolig.. Fick inte ens behålla räcket!!! Nu hade han "ändrat" sig för att han fick så många bud, så nu skulle jag få tillbaka mina pengar och räcket skulle ut på Tradera..

VAFAN!? Fattar inte vad det finns för folk alltså.. Men aja, ni som är sugna kan ju hålla ögonen öppna på Tradera, jag tänker fan inte buda med en sån idiot till säljare tongue

2 164 Inlägg
5 mars 2012
Men va fan! Så får man väl ändå inte göra?! Har du typ nåt mail eller nåt som bekräftar att han godkänt ditt "bud"??

"Life´s too short to drive a boring car"

amatörkonstruktör
535 Inlägg
5 mars 2012
Trådstartare
Haha nej det tyckte inte jag heller, men tydligen tongue ja jag har hela vår mail konversation kvar, där han skrev att om jag satte in pengar den dagen så var räcket mitt, så jag förde över samma eftermiddag, vilket var i fredags. Men på lördagen hade han skickat igen och sagt att han inte fått några pengar (konstigt då det var HELG), och att det inte blev nån affär. Men det var väl sak samma, får leta fram ett nytt helt enkelt, såna människor vill jag inte ha å göra med ändå smile

87 Inlägg
5 mars 2012
vilken slåljävlel! om man säljer nått så är de sålt! tänkt vad de finns för folk asså? lycka till me letandet efter ett nytt iaf! smile

volvo de ä grejjer de ; )

amatörkonstruktör
535 Inlägg
7 mars 2012
Trådstartare
Jenzzz: jo menar det, särskilt när det är betalt och klart! får skicka en brevbomb helt enkelt wink

Letar för övrigt svetsmekaniker, min pinnsvets har fått spunk och eldar pinnar och bränner fast istället för att göra som den ska.. behöver verkligen få bakvagnen svetsad NU så vi kan valsa skärmarna!!! Blir så stressad så det kryper fan i kroppen!

30 Inlägg
8 mars 2012
Läst hela tråden sista två dagarna då man har rast från chaufförjobbet, roligt tidsfördriv och gör en själv sugen fortsätta med ens egna projekt :-) grymt imponerad över hur bra du gör ditt projekt. Hoppas du blir nöjd med lackeringen :-) prenumeration lagd

72 Inlägg
8 mars 2012
läst hela tråden nu och är imponerad över arbetet du lägger ner smile
Väntar på nästa uppdatering nu big_smile
Vad är det för takräcke du letar? Har några gammla liggandes efter tidigare bilar

amatörkonstruktör
535 Inlägg
8 mars 2012
Trådstartare
Modjel: tackar big_smile underbart när folk gillar det man gör! Ja det är ju hur kul som helst att hålla på, när det går bra wink

kloker: Då behöver du inte vänta länge, dock ingen stor uppdatering tyvärr smile Tack!! Det uppskattas big_smile det är ett gammalt med hel stålram runt och träribbor jag letar, ca 125x125 cm om jag mätt taket rätt, skick spelar inte så stor roll, kan lika gärna renovera ett räcke å när jag ändå är igång big_smile
Senast redigerat av dyeltsbreh (8 mars 2012)

amatörkonstruktör
535 Inlägg
8 mars 2012
Trådstartare
Nu kom äntligen färgen hem!!!! Allt annat kom ju i förra veckan men inte själva "färg färgen" så klart, den blidde fel smile

Så, enjoy big_smile åsikter finns det också plats för!

https://www1.garaget.org/gallery/images/87/86225/86225-6356d50f5fd77ecb0a13d4df1244f6fd.jpg

188 Inlägg
8 mars 2012
fin färg

5 111 Inlägg
8 mars 2012
Läcker färg. Skönt se en grön som sticker ut utan att se ut som nåt som hör hemma på en rollad epa-transit. wink

Vilken jävla idiot med takräcket.

72 Inlägg
9 mars 2012
dyeltsbreh skrev:
Modjel: tackar big_smile underbart när folk gillar det man gör! Ja det är ju hur kul som helst att hålla på, när det går bra wink

kloker: Då behöver du inte vänta länge, dock ingen stor uppdatering tyvärr smile Tack!! Det uppskattas big_smile det är ett gammalt med hel stålram runt och träribbor jag letar, ca 125x125 cm om jag mätt taket rätt, skick spelar inte så stor roll, kan lika gärna renovera ett räcke å när jag ändå är igång big_smile

Har sånna med stålram runt om men vet inte om det är nå trä på dem.. skall kolla med måtten smile
Underbar färg smile Du får se till att lacka bilen så man får se hur färgen ser ut på bilen smile

amatörkonstruktör
535 Inlägg
9 mars 2012
Trådstartare
kloker skrev:
dyeltsbreh skrev:

Har sånna med stålram runt om men vet inte om det är nå trä på dem.. skall kolla med måtten smile
Underbar färg smile Du får se till att lacka bilen så man får se hur färgen ser ut på bilen smile

Det låter kanon det smile gör inget om det inte finns ribbor, det går att fixa, men fästen och sånt bör väl helst vara helt smile Ja jag är BRA sugen att få på färgen nu, ska se till att stressa på folk lite big_smile

25 Inlägg
9 mars 2012
Ja du eller ni som håller på med denna här bilen,har verkligen lagt ner jobb smile
Den kommer att bli väldigt fin när den blir färdig, fortsätt att köra på bara:)
Roligt att se resultat:)
Mvh pär

amatörkonstruktör
535 Inlägg
9 mars 2012
Trådstartare
per27 skrev:
Ja du eller ni som håller på med denna här bilen,har verkligen lagt ner jobb smile
Den kommer att bli väldigt fin när den blir färdig, fortsätt att köra på bara:)
Roligt att se resultat:)
Mvh pär

Tackar! Ja det tar ju en hel del av min tid, så det är skönt när man får lite hjälp ibland faktiskt smile Ja nu hoppas vi på en helg med svetsning så vi snart kan rulla mot lackering smile

25 Inlägg
9 mars 2012
Ja det låter ju verkligen kul, verkar bli en härlig färg, fall du ska ha den gröna färgen smile
Hur många är det som hjälper dig då?
Jag ska allt följa den här tråden smile
Lycka till wink

Sök