2972
Sök

[Renovering, lack + motorbyte, AIRRIDE] Volvo 144 -67

Helrenovering med motoruppgradering och luftfjädringsbygge på min Volvo 144 -67, målas i en ljus lamborghini grön med ljusgul pearl, och moddas för att kunna stå på 18" ekerfälgar. Cleant stuk och mycket krom är tanken,... Visa mer

amatörkonstruktör
563 779 Visningar
Uppdaterades senast 12 april 2013
amatörkonstruktör
535 Inlägg
9 mars 2012
Trådstartare
per27 skrev:
Ja det låter ju verkligen kul, verkar bli en härlig färg, fall du ska ha den gröna färgen smile
Hur många är det som hjälper dig då?
Jag ska allt följa den här tråden smile
Lycka till wink

Japp det blir den gröna, fast inte "bara" grön, det ska ligga en diskret effekt över den också smile Det är väl ingen som hjälper mig så hela tiden, utan det är mer när jag behöver hjälp med något speciellt isåfall, knacka plåt till exempel. Annars har jag väl kompisar som kommer förbi och skruvar lite mer för skruvandets skull ibland smile Men ungefär 90% av tiden så är det väl bara jag.

Det låter fint det smile

25 Inlägg
9 mars 2012
Ja ok, ja det låter ju kanon bra ju, ja då måste jag säga att då är det ennu mer roligt att följa fall du gör så mycket så möjligt själv smile
Tänk att kunna hitta en tjej som dig, som gillar bilar och att skruva det hade varit trevligt o bra, då kanske man hade gått mer till garaget:)

72 Inlägg
9 mars 2012
dyeltsbreh skrev:
kloker skrev:
dyeltsbreh skrev:
Modjel: tackar big_smile underbart när folk gillar det man gör! Ja det är ju hur kul som helst att hålla på, när det går bra wink

kloker: Då behöver du inte vänta länge, dock ingen stor uppdatering tyvärr smile Tack!! Det uppskattas big_smile det är ett gammalt med hel stålram runt och träribbor jag letar, ca 125x125 cm om jag mätt taket rätt, skick spelar inte så stor roll, kan lika gärna renovera ett räcke å när jag ändå är igång big_smile

Har sånna med stålram runt om men vet inte om det är nå trä på dem.. skall kolla med måtten smile
Underbar färg smile Du får se till att lacka bilen så man får se hur färgen ser ut på bilen smile

Det låter kanon det smile gör inget om det inte finns ribbor, det går att fixa, men fästen och sånt bör väl helst vara helt smile Ja jag är BRA sugen att få på färgen nu, ska se till att stressa på folk lite big_smile

Hitta nog precis ett sånt som du var sugen på men jag får inte upp nån bild på det just nu men du kan få länk till bild iaf http://gallery.skitbil.nu/album09/Takr_cke

amatörkonstruktör
535 Inlägg
9 mars 2012
Trådstartare
kloker skrev:
dyeltsbreh skrev:
kloker skrev:

Har sånna med stålram runt om men vet inte om det är nå trä på dem.. skall kolla med måtten smile
Underbar färg smile Du får se till att lacka bilen så man får se hur färgen ser ut på bilen smile

Det låter kanon det smile gör inget om det inte finns ribbor, det går att fixa, men fästen och sånt bör väl helst vara helt smile Ja jag är BRA sugen att få på färgen nu, ska se till att stressa på folk lite big_smile

Hitta nog precis ett sånt som du var sugen på men jag får inte upp nån bild på det just nu men du kan få länk till bild iaf http://gallery.skitbil.nu/album09/Takr_cke

Ja men det ser väl så ut du! Vad är måtten på räcket? smile

amatörkonstruktör
535 Inlägg
9 mars 2012
Trådstartare
per27 skrev:
Ja ok, ja det låter ju kanon bra ju, ja då måste jag säga att då är det ennu mer roligt att följa fall du gör så mycket så möjligt själv smile
Tänk att kunna hitta en tjej som dig, som gillar bilar och att skruva det hade varit trevligt o bra, då kanske man hade gått mer till garaget:)

Haha ja dom brukar säga så, det är väl kul när folk tycker det är intressant iaf smile

72 Inlägg
9 mars 2012
dyeltsbreh skrev:
kloker skrev:
dyeltsbreh skrev:

Mätt mellan fästena som man sätter i dropplisten så fick jag det till 125x125cm men det är justerbart på bredden smile

amatörkonstruktör
535 Inlägg
9 mars 2012
Trådstartare
kloker skrev:
dyeltsbreh skrev:
kloker skrev:

Mätt mellan fästena som man sätter i dropplisten så fick jag det till 125x125cm men det är justerbart på bredden smile

Det låter ju helt perfekt det smile skickar PM!

1 Inlägg
9 mars 2012
är imponerad! smile

amatörkonstruktör
535 Inlägg
10 mars 2012
Trådstartare
turboärfusk: tackar! smile

ewi: haha äh så får man ju inte tänka big_smile tänk att jag är en överseriös människa bara som inte kan låta bli att få ett steg att bli sju wink har svårt att nöja mig med fusk tyvärr tongue

72 Inlägg
10 mars 2012
Ingen uppdatering än? Du hade juh både hämtat svets igår och fick leverans wink Mkt trevligt att träffas och se projektet live big_smile Riktigt längtar tills man får se den lackad big_smile

amatörkonstruktör
535 Inlägg
10 mars 2012
Trådstartare
kloker skrev:
Ingen uppdatering än? Du hade juh både hämtat svets igår och fick leverans wink Mkt trevligt att träffas och se projektet live big_smile Riktigt längtar tills man får se den lackad big_smile

Nej tyvärr inte hunnit med det big_smile men nu så ska du minsann få se hur räcket blev big_smile

amatörkonstruktör
535 Inlägg
10 mars 2012
Trådstartare
Nu så ska ni äntligen få lite bilder att glo på smile

Igår så fick jag som sagt tag på ett takräcke (av kloker här på garaget) i väldans fint skick! Så idag har jag spenderat några timmar att slipa, grunda och måla om det smile

Så här såg det ut när jag fick hem det

https://www1.garaget.org/gallery/images/87/86225/86225-3fdab40fe633da01b2bd511376172730.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/87/86225/86225-980d69dd58a3820c1eb4e71fd1bb5520.jpg

Seriös med maskering och grundning wink

https://www1.garaget.org/gallery/images/87/86225/86225-5beed35d91210e908fa02fe164411edb.jpg

Och nu ser det ut så här smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/87/86225/86225-d6e52f5b7392bd3dae7cc6f27bbe57db.jpg

Måste jag säga är jag blev sjukt nöjd med resultatet eller talar bilden för sig själv? wink

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
10 mars 2012
Bilden talar för sig själv big_smile

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...

227 Inlägg
10 mars 2012
blev ju skjut snyggt de där big_smile och nej bilden säger allt big_smile

87 Inlägg
10 mars 2012
Ser ju skitbra ut! hoppas de kommer lackbilder snart åxå smile när är det beräknat att bilen ska vara klar? smile

volvo de ä grejjer de ; )

amatörkonstruktör
535 Inlägg
10 mars 2012
Trådstartare
Volvo1968: ja det tyckte jag med big_smile

_RaggarN: tackar!! ja visst gjorde den de big_smile

Jenzzz: tackar tackar smile haha ja det vill jag också se! fast irl då tongue jadu, jag hoppas i sommar, inga stora hinder för att det ska gå i lås just nu *peppar peppar* men som vanligt ska man inte ropa hej innan man är över bäcken wink

72 Inlägg
10 mars 2012
Riktigt fint vart räcket smile Helt klart hamnat i rätt händer wink Nu saknas bara bild på när det sitter på färdig bil wink Skall fixa bilder på dem andra räckena oxå, om din kompis oxå ev var suget på ett smile

amatörkonstruktör
535 Inlägg
10 mars 2012
Trådstartare
kloker skrev:
Riktigt fint vart räcket smile Helt klart hamnat i rätt händer wink Nu saknas bara bild på när det sitter på färdig bil wink Skall fixa bilder på dem andra räckena oxå, om din kompis oxå ev var suget på ett smile

Ja det tycker minsann jag också smile Hehe ja det kommer det kommer! Ja gör det, ska be hennes karl hitta dig här så kan han skicka dig ett PM smile

72 Inlägg
10 mars 2012
dyeltsbreh skrev:
kloker skrev:

Ja det tycker minsann jag också smile Hehe ja det kommer det kommer! Ja gör det, ska be hennes karl hitta dig här så kan han skicka dig ett PM smile

Hittar jag mer roliga grejor i förråden som kan passa din bil så får du första tjing smile Tror jag fått klar bild på tänkt stuk och utseende på den så smile Låter bra det, då skall jag bara orka släpa fram dem för fotning smile

Sök