4632
Sök

Tanka hem film laglit

3 182 Inlägg
1 april 2009
Trådstartare
ja nu när den här pung lagen ipred är igång så undrar jag om det finns nån sida man kan bli medlem i eller nått sånt så man kan tanka hem film laglit. piratbay är gö bara att glömma samt torenz o dom.

4 005 Inlägg
1 april 2009
pukan2 skrev:
ja nu när den här pung lagen ipred är igång så undrar jag om det finns nån sida man kan bli medlem i eller nått sånt så man kan tanka hem film laglit. piratbay är gö bara att glömma samt torenz o dom.

Jag tror du har missförstått det här litegranna.

Att ladda ner copyrightskyddat material utan upphovsrätthavarens särskilda tillstånd är olagligt hur du än gör, på vilken sida du än gör.

Det finns massor av filmer på piratebay och andra som är lagliga att ladda ner där.

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
3 182 Inlägg
1 april 2009
Trådstartare
ja det vet jag väll. har hört om nån svensk sida som man kan bli medlem i och betala en summa varje månad så får man tanka hem film laglit. sen om det är laglit eller ej det kan inte jag svara på men det är vad jag har hört.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
1 april 2009
Det finns sidor som säljer filmer via download. Med tillstånd av upphovsrättshavaren.

Vilka sidor det är och hur stort utbudet är vet jag inte, men googla så hittar du säkert.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

1 723 Inlägg
1 april 2009
www.sf-anytime.se finns ju t ex men det kostar per film. Hade varit fint med nåt liknande som Spotify men för film.

249 Inlägg
1 april 2009
Har du ett öppet nätverk hemma kan dom ju försöka fälla dig..

Kör på som vanligt, betala inte en krona till industrin..

Kräsen grafiker
1 775 Inlägg
1 april 2009
Lycka till att hitta nåt lagligt ställe där man kan tanka film som ens är i närheten samma kvalite som en random scene-relle.

Whine whine!

892 Inlägg
1 april 2009
Jag efterlyser en tjänst där jag kan betala förslagsvis runt en 300:-, och under en månad streama hur mycket film jag vill till min Xbox360. Alla system finns på plats och den som fular sig får Xboxen deaktiverad från LIVE.

VARFÖR finns det inte redan!? lol

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
2 april 2009
Åk o köp filmer på DVD och Blu-Ray. Alla bekymmer ur världen.
Vill man ha något lagligt så måste man betala för sig.

3 182 Inlägg
2 april 2009
Trådstartare
japp men vissa filmer finns inte i Sverige just därför tankar man hem det, ja har faktiskt varit och handlat en hel del filmer, men vissa saknar jag och jag vill inte ha en räkning på ett par hundratusen hem skickat i lådan.

1 814 Inlägg
2 april 2009
Alphasonic skrev:
http://www.youtube.com/watch?hl=en&v=5FXRFcvonp0&gl=US

Precis, OneSwarm är brA!

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
2 april 2009
USA har ju sitt NEX eller vad fan det heter där dom kan hyra film via Xbox Live.... tycker att dom kan göra liknande fast via SF anytime

Team Insane Racing

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
4 april 2009
Fråga bara..

Det är helt olagligt att ladda ner nu eller vad? Tänkte om man laddar ner från Limewire!

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

Försöker iaf
12 819 Inlägg
4 april 2009
emijl skrev:
Fråga bara..

Det är helt olagligt att ladda ner nu eller vad? Tänkte om man laddar ner från Limewire!

Det är helt olagligt och har egentligen alltid varit, men vissa fildelningsprogram har hittar sk kryphål i lagen osv..

Det spelar ingen roll om du använder Limewire, Kazaa, DC eller piratebay.. de är inet lagligt.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
4 april 2009
Jaaha, tongue jag trodde mest att det handlar om den som " Dela UT " som kunde åka på det!! yikes

Så detta har alltid  varit? Jag trodde det började gälla 1/4 ? tongue så då har det alltid varit , jaaha!

Piratpartiet
339 Inlägg
4 april 2009
emijl skrev:
Jaaha, tongue jag trodde mest att det handlar om den som " Dela UT " som kunde åka på det!! yikes

Så detta har alltid  varit? Jag trodde det började gälla 1/4 ? tongue så då har det alltid varit , jaaha!

http://www.dn.se/ekonomi/gratis-nedladd … t-1.300136

4 005 Inlägg
4 april 2009
te_wik skrev:
emijl skrev:
Fråga bara..

Det är helt olagligt och har egentligen alltid varit, men vissa fildelningsprogram har hittar sk kryphål i lagen osv..

Det spelar ingen roll om du använder Limewire, Kazaa, DC eller piratebay.. de är inet lagligt.

Mvh Tommy

Nej Nej Nej.

Det är inte olagligt att ladda ner filmer, det är olagligt att ladda ner filmer som är upphovsrättsskyddade utan upphovsmakarens särskilda tillstånd.

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
4 april 2009
men sorry, vad menas med upphovsrättsskyddade? (A) Lärde mig inte mkt i skolan sad

Sök