linuslinje skrev:
Yes, 3.0an drar mindre bränsle och är starkare på lägre varv än 2.5an
Det finns några fåtal 3.0or som är manuell, de flesta så har ägarna bytt själva eller så är det import.
volvo s90 finns 3liters manuel vxlåda orginal. ruggiga överpriser dock! bätter köpa en 960, ser exakt likadana ut.
Problem ja kan komma och tänka på är väl bränsleförbrukningen. inte ens den lamaste kärring kan få dom bilarna och gå under litern.
men å andra sidan köper man inte en volvo 960 för bensinförbrukningens skull.
svingoa bilar att åka i, mycket tack vare multilink axeln bak, ångrar att ja sålde min men heey, då låg soppan på 14:- litern oxå
.
märkte på min att växelspaken var jävligt seg på m90, men de tror jag mer är linkaget till växellådan som var boven faktist än själva lådans fel.
skrynkelskinn är standard på dessa bilar, finns plattor att köpa så man täcker dom snyggt. (alltså att skinnet lr vinylen drar ihop sig vid fönsterrutorna).
här har du lite siffror ja kommer ihåg ang bensinförbrukning:
Miltal - 80mil (veckopendla till ett borta jobb, 35+35mil en väg, plus kort körning till jobb från bostad varje dag).
4 pers i bil plus måttlig packning.
körde alltid lite över hastighet, 120 i snitt på 110 vägar, 110 på 90 vägar osv.
Inget extremt tungfotande på gasen, bara accelerera upp till hastighet och stannar där under långa stunder.
1.085 liter i snitt drog jag efter omräkning efter 2 tankningar. alltså i princip 1.1 liter milen. och detta var på långkörning.
hoppas detta hjälper dig i valet och lycka till.
Cheers