är tomgångsmotor och tomgångsstabilisator samma sak? hade bil på felsök idag å då va det kärvande tomgångsmotor men på lagabasen hittar jag bara tomgångsstabilisator. tacksam för svar
ok hoppas du har rätt för jag måste skicka efter den från en skrot, kosta 400 istället för att köpa en ny för den kostta 2200. bilen är en omega 97 som gått 26000 mil så jag vill inte kosta på hur mkt som helst.
ok nästa fråga, på en skala ett till tio hur jävligt är det att göra rent/byta denna? har nämligen inte rotat med detta förr utan fick bara denna diagnos på felsöken.
ok nästa fråga, på en skala ett till tio hur jävligt är det att göra rent/byta denna? har nämligen inte rotat med detta förr utan fick bara denna diagnos på felsöken.
beror på vilken typ du har, har du en roterande är det inte speciellt knepigt att få bort den eller att rengöra den. Ta först ut den (tar inte många minuter) och kolla att den verkligen fungerar som den ska och så att det inte bara är kontakten till den som har lagt av. Sen kan du ta och blåsa ut den me luft och sedan smörja upp den.
Men det är inte speciellt svårt men är det första gången så skulle jag säga att du köper dig en haynes gör det själv bok och följer den