3629
Sök

Vilker vaxningsmedel är bäst?

764 Inlägg
7 april 2009
#21
Crozzfire skrev:
3M, men kostar, finns få bra "vaxmedel" på mackar och dylikt, köp proffsgrejor.
Wööörd... Det använder jag på jobbet! Kör även med Lahegas Bananvax!

TeQuilla

Aktad Medlem
301 Inlägg
7 april 2009
#22
Ultra Glozz är det blankaste jag provat, har bara nyttjat det på  bara på extremt fina lacker. vet ej hur det funkar på äldre ytor.

Autosmart  MIRROR IMAGE är bra..  har kör de i många år i kombination med de andra medlen i serien och maskin.. man kan få liv i den sämsta lack, men på fin lack är det ultraglozz  jag väljer..

Kanontest här:

http://www.stackenbilvard.se/showartike … =autosmart
Senast redigerat av morganevelina (7 april 2009)


54 Inlägg
7 april 2009
#24
Autosmart polish&wax körde jag igår på min bil, blev jävligt blankt o glansigt men kan bli bättre. Gjorde lite slarvigt smile

Men fan bara man vaxar biljäveln med något som gjort bra ifrån sig i tester så blir det bra! Men det skiljer mycket mellan ett vax från ÖB och ett från någon duktig rekond firma..


Mr White
1 072 Inlägg
7 april 2009
#25
Norrland_quattro skrev:
Autosmart  MIRROR IMAGE tongue

kärlek på flaska!!
Kan inte mer än hålla med wink


39 Inlägg
7 april 2009
#26
har jobbat med rekond och kan nästan säga att AUTOSMART är det bästa medlet även 3M fungerar kanon, men man måste ju vaxa i "tre lager" för att uppnå resultat
Senast redigerat av Ollle (7 april 2009)

38 Inlägg
11 april 2009
#27
stampe_ skrev:
hej undrar vilket vaxningsmedel som är bäst?
Jag kör meguiars produkter och är helnöjd,körde autosmarts mirror förr och den är bra men tyvärr inte i närheten av meguiars,jag fick mer djup och glans med meguiars nxt än med nått anat jag provat


153 Inlägg
11 april 2009
#28
Jag kör med Mequiars rakt igenom med allt!! Har provat det mästa och det är inget som slår Mequiars NXT 2.0!!

Mvh

4 586 Inlägg
11 april 2009
#29
Robban 245 skrev:
Norrland_quattro skrev:
Autosmart  MIRROR IMAGE tongue

kärlek på flaska!!
Kan inte mer än hålla med wink
håller med brukar få bra resultat men denna flaska dock så håller inte vaxet så länge

Annars skulle jag rekomendera autosmarts utställningsvax eller fireglaze lackskydd
Senast redigerat av jorre83 (11 april 2009)


33 Inlägg
11 april 2009
#30
Sonax är väl långt ifrån "bäst". Visst det har fått bra i test för en svensson men skall du ha bättre saker kolla in http://www.lj-trading.se/ !


Bilvårdsexperten.se
374 Inlägg
1 maj 2009
#31
För att få absolut bästa lyster och wetlook effekt så kör de allra flesta med riktiga utställningsbilar med Meguiars produkter.. Har en riktigt bra hållbarhet oxå! Det finns många BRA vaxer men bland dom som verkligen har prövat en massa olika vaxer så är Meguiars NXT Tech Wax ofta en klar favorit!
http://www.bilvardsgrossisten.se/sv/art … ch_wax_2_0

1 327 Inlägg
1 maj 2009
#32
Sonax produkter är de bästa enligt mina erfarenheter.

Autosmart fungerar även rätt okej.

Sen är ju fördelen att de finns på alla bensinmackar.


26 Inlägg
1 maj 2009
#33
Mirror Regnar av efter en vecka, 3M & Lahega äger fett
Senast redigerat av Hampe85 (1 maj 2009)


MINI-fil
158 Inlägg
1 maj 2009
#34
Kör med Turtle Wet&Wax efter varje tvätt. Applicerar med stråle lite sporadiskt över lacken när bilen är avspolad och våt. Torkar av med syntetiskt skinn och bilen blänker riktigt bra. Kanske inte så hållbart men om man gör det en gång i veckan så håller det sig fantastiskt bra. En sprayflaska räcker till c.a 10 tvättar.


Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
2 maj 2009
#35
Jag har hittils kört med Turtle Extreme å har varit riktigt nöjd med det, men hållbarheten kanske är i underkant så jag tänkte ge denna sommaren till Meguiars sortiment istället...


184 Inlägg
2 maj 2009
#36
Jag vet inte vilket vax som är bäst men jag använder iaf Sonax Flytande Hårdvax.
http://www.sonax.se/s301100.html
Tycker att det är lättarbetat och att det blir bra glans.
Provade Turtle Wax en gång för många år sen, det gillade jag inte alls, vilket klet!


Du va ju en rolig jävel du då
26 Inlägg
7 maj 2009
#37
Hur är det med meguiars (?) då är det bättre eller sämre än Sonax respektive andra medel ?

47 Inlägg
7 maj 2009
#38
Enligt mig, så finns det inget bättre än Meguiars..! Sopar banan med de flesta vaxmedel..!


55 Inlägg
7 maj 2009
#39
Finns det inga  bevis mellan autosmart vs sonax vs meguiars?

342 Inlägg
7 maj 2009
#40
Autosmart mirror image absolut det bästa som finns



Sök