Ojoj, jag såg rullen igår. Jag ÄLSKAR FAF men jag blev faktiskt besviken.
De har ju totalt gått ifrån det där med kids som rejsar på gatorna, nu är alla livsfarliga seriemördare och knarklangare av högsta rang.
Rejsen är totalt overkill, kunde lika gärna vara rymdskepp eller nått när de åkte där igenom tunnlarna (whats upp med tunnlarna btw?).
Sen så stör jag mig på att det inte finns någon verklighetsförankring, alla bilar kostar minst 1mille och alla tacklar varan hela tiden, när tryckte ni till era medtävlande senast?
Sen så är ju alla bilar exakt lika snabba, när de kör där i öknen så står han ju på gasen med sin brutala dödsstegrande megamusklare och blir omkörd av diverse sedaner och landrovers...
Asså det var en cool rulle, en av filmerna från 2008-2009 där man faktist förstår vad som händer, men den var absolut inte en FAF enligt mig, jag ville ha mer rejs som man skulle kunna se upp till och drömma sig bort till, världen som beskrivs här skulle jag aldrig vilja sätta min fot i. Sen så ska rejsen handla om kanske några tusen eller på sin höjd ägarbevis, men här är ju bilarna helt sekundära när de använder de som murbräckor för att få sina medtävlande att krossas mot mötande trafik. Men det kanske inte gör så mycket att de går sönder när bilarna ändå byggs ihop som lego i ett montage på kanske 45 sekunder.
Sen var det lite konstigt att de har så sjukt många tekniska missar i en film som bara bilnördar ser. Det där med Nitrometan har jag aldrig hört förr. Att delar plockades bort så tydligt när bilar skulle volta (imprezan). Att de fortfarande hur fort de än åker kan växla till en superväxel och gasa på lite till, tex när Dominic kör allt vad han har för att undkomma ondingarna så skjuter de på honom då gasar han på lite TILL och får upp bilen som åker i 3000km/h på bakhjulen på grus...
Att det kommer blå eld när man använder NOS? Och är det inte en gigantisk miss det där med att han gör en megabomb av sin bil genom att släppa ut NOSgasen i bilen. NOS är väll inte ens antändligt? Det kyler ju bara ner luften i motorn och innehåller mer syre? Osv osv....
Och för att inte tala om den där gpsen som gjorde något helt sjukt som bara skulle vara coolt för 10 år sen... Sjysst interface, gamla filmen "Tron" någon?
Urk, nu har jag fått skriva av mig lite. Mitt betyg är alltså "ganska cool action, men totalt värdelös som FAF" iof bättre än 2an ändå
![tongue](img/smilies/tongue.png)