2941
Sök

Slutsteg slutat fungera sedan jag rotade runt i bagaget

33 Inlägg
5 april 2009
Trådstartare
Hej! Nu är det så att jag för 3-4 dagar sedan kopplade in min bas & bakre högtalarna till mitt slutsteg, allt funkade som det skulle. Men så igår, så öppnade jag bagageluckan och tog ut lite grejjer, stängde igen och satte på stereoen igen, sen låter det som ett högt, obehagligt ljud i högtalarna, o nu lyser slutsteget rött hela tiden? inga säkringar är brända eller så.. jag har inte en aning om vad som är fel.. har provat koppla ur/in basen o bara köra med högtalarna o tvärtom, men de lyser fortfarande rött.. nån som har en aning om vad felet kan vara? Tacksam för svar! smile

rubrik fixad /Moderatorerna

21 761 Inlägg
5 april 2009
Låt stereon vara avstängd, koppla sedan ur både högtalarkablar och lågnivåkablar så att endast stegets strömkablar och remotekabel sitter anslutna. Slå igång stereon och se om protectionlampan fortfarande lyser rött. smile

Eftersom detta hände när du hade "rotat omkring" i bagaget så kan ju någon kabel ha flyttat sig och råkat kortsluta någonstans, kika därför på alla kabelanslutningar omkring steget.
Senast redigerat av Drönirettab (5 april 2009)

FreddeK
5 april 2009
jaha det var stereos det handla om....kass rubrik! ja men då överlåter jag det till dom som kan! hej då!

33 Inlägg
6 april 2009
Trådstartare
drön, har provat det, inget funkar ändå.. lyser rött.., har kopplat dän och kopplat dit allt igen, inga säkringar eller nånting borta..

Försöker iaf
12 819 Inlägg
6 april 2009
har du högtalare som drivs enbart med stereons förstärkare eller kör du allt via samma steg?
Om det är så att du driver t.ex framsystemet med huvudenheten så bör det komma ljud ifrån dom ifall det är fel på steget eller kablarna till den.

Edit: Jag vet inte hur jag tänkte när jag skrev raderna ovan, steget bör ju inte lysa rött ifall du har fel på stereon.
Får jag fråga.. inte har du väl steget fastskruvat upp och ner i undersidan av hatthyllan tex?
Stegen blir rätt känsliga då, och mår inte alls bra ifall man smäller igen luckan hårt.

Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (7 april 2009)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

33 Inlägg
7 april 2009
Trådstartare
te_wik, förstod vad du mena, men nej, bara bakre högtalarna + basen drivs av steget.

nej, basen har inte suttit i själva luckan.

33 Inlägg
7 april 2009
Trådstartare
glömde skriva att dom främre funkar, ja, för dom drivs av stereon.

Sök